• villsågärna38

Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015

lelle75 skrev 2015-02-11 02:17:03 följande:

Skönt att höra att Alice inte är unik angående fuktiga händer :)

Nu verkar hon i varje fall tycka att det är ok att åka bil så ska inte ge upp vagnen. Senast var vi ute 25 min, hon hade sovit innan och var kanske inte trött eftersom att hon gnällde hela promenaden. Kram

Ja förslagsvis så går du ut när hon precis bytt blöja, ätit och ska sova. Har hon precis sovit så är det nog därför hon är gnällig, det blir tråkigt i vagnen då. Bevisar blir ju även lätt uttråkade Inte alls ovanligt. Lovisa kan åka vagn vaken nu då hon halvligger med kudde i ryggen och kan titta ut. Tittade hon för mycket ut då hon var mindre blev hon överstimulerad, blev för mkt intryck, så då var det bara att gå ut när hon skulle sova och med nedfälld suflett som gällde.

Om du ska vara vaken på morgonen så tänd upp och prata med henne, du märker när hon börjar bli trött och vill sova igen. Det kanske hon blir efter 30 min el två timmar. Då Lovisa var lika gammal som Alice orkade hon ca 1 timme tror jag innan hon somnade igen. Nu ca två timmar. Kram
  • villsågärna38
    glader skrev 2015-02-11 09:30:47 följande:

När man slutar med minifom, kan de då bli så att de vill äta oftare pga magknip? Vi tänkte vi skulle testa att sluta nu så vi gjorde det och inatt har Hedda vaknat mycket oftare och velat äta. Hon har ätit ganska mycket varje gång också. Märker inte direkt att hon är mer gasig och hon verkar inte ha så ont för hon är glad som vanligt, däremot gnälligt inatt som sagt... Någon som har erfarenhet?

Nä vi märkte inget sånt alls. Slutade då Lovisa var ca 3 månader. Nog en fas istället. Även flaskmatade bebisar kan ju i perioder vakna oftare och vilja äta mer på natten. Hoppas det går över snart. Hur många veckor är hon nu om man räknar ifrån BF?

Kram
  • villsågärna38

Här fortsätter Lovisa att sova mkt efter att knappt ha sovit alls sista veckan, på dagtid vill säga. 12 tim i natt med tre korta amningar och två timmar nu på fm redan. Hon älskar vagnen igen vilket är skönt då det är så fint väder Hoppas hon kanske är på väg ut ur Eventfasen. Idag fyller hon fyra månader

Huga va tufft Hoppfulla Fia! Hoppas du får mer sömn snart. Kan pappa avlasta lite?

Jobbigt Irma med ny fas igen. Hoppas det är högst tillfälligt!

Hoppas ni alla har en bra dag!!

Kram

• villsågärna38
    glader skrev 2015-02-11 14:22:31 följande:

Hon är 18 veckor nu men bara 12 om man räknar från bf. Kan ju bara vara en fas som du säger, jag bara tänkte eftersom det blev så markant skillnad när vi slutade med minifomet.

Kan såklart vara Minifomen också men 18 veckor är ju precis innan språnget i Eventfasen så kan ju va det med! Kram
  • villsågärna38
    glader skrev 2015-02-11 14:22:31 följande:

Hon är 18 veckor nu men bara 12 om man räknar från bf. Kan ju bara vara en fas som du säger, jag bara tänkte eftersom det blev så markant skillnad när vi slutade med minifomet.

Fast å andra sidan är boken tydlig med att det är från BF man ska räkna. Läste precis lite där. Och då är det ett stort åskmoln över 12 v Så kan ju def vara det med Lägg in BF i appen och kolla på Chart så får du se kram
  • villsågärna38

Hur har er natt varit ? Jag somnade 21 igår. Var så trött på kvällen och sen ammat 23.30 och 04.30 (Lovisa somnade 19.30). Helt ok men nu vaknade jag igen av stt Lovisa bajsade Hon bökar och frustar 10 minuter innan Trodde hon ville amma sen men nej så nu har jag eg bara lite svårt att somna om. Hoppas ni har haft en bra natt!!

Kram

• villsågärna38
    glader skrev 2015-02-11 18:04:42 följande:

Så kul när det händer saker!!

Om jag fattat det rätt brukar de vända sig från rygg till mage först, innan de vänder sig från mage till rygg? Det är så konstigt för Hedda lyckas inte riktigt vända sig från rygg till mage men däremot tvärtom. Fast det känns mest som en tillfällighet eftersom huvudet ramlar åt sidan och då följer liksom kroppen med, haha

Det där är nog så olika. Lovisa gjorde båda samtidigt, lärde sig redan vid 3 månader. Storasyster var senare (men hon kom ju 4 veckor tidigt). Hon var 4 månader och hon gjorde som Hedda, vände från mage till rygg först. Nån dag senare vände hon åt andra hållet. Tror eg det är lättare från mage till rygg. Huvudet hjälper till som du säger Det kommer när det kommer. Hedda var ju tidigt född hon med så inte konstigt om det tar lite längre tid med vissa motoriska saker.

Kram
  • villsågärna38
    johjen skrev 2015-02-11 17:17:58 följande:

Idag tog jag mina första stapplande löparsteg sedan innan jag började med ivfbehandligen i januari 2014! Var ur och gick på mjuk grusväg och efter ha gått i ca 50 min fick jag lite feeling och joggade lätt ca 3 x 200 meter med korta pauser emellan. Så skönt att få upp pulsen lite! Funkade bra med barnvagnen och Adam skrattade till när jag sprang . Nu vet jag att man ska ta det lugnt med löpning efter graviditeten och förlossningen och har ju fortfarande ca 15 kg övervikt så ska ta det försiktigt. Men skönt att jag kunde! Känner mig inspirerad så kanske t o m tar och tränar lite efter boken "Träning för nyblivna mammor " som jag köpte för ett tag sedan men knappt öppnat..

Hur har ni andra haft det idag?

Diskuterade med Bvc-sköterskan igår och kom fram till att vi tar bort spädbarnsinlägget i babyskyddet då Adam är så lång och verkar besväras av det. Han verkar kunna se ut lite lättare då och idag, peppar peppar, verkar han ha varit mer nöjd på bilfärden.

Va härligt Johjen att du är på g igen

Hoppas natten varit lika bra som dan.

Kram
  • villsågärna38
    Bengalen skrev 2015-02-12 06:33:14 följande:

Jag har haft tidernas bästa natt! Leo somnade direkt när vi gick och la oss kl 22 och sen har han sovit, och jag med för den delen fram till klockan 6:15.

Va härligt!! Man blir ju nästan hög av så mycket sammanhängande sömn. Underbart!! Kram
  • villsågärna38
    Irma01 skrev 2015-02-12 10:35:34 följande:

Hoppas du kunde somna om till slut.

Här har natten varit helt Ok, förutom att strömmen gick kl 7...Innan vi hann med kaffet

Sedan när maken skulle iväg till jobbet och jag till hunddagiset så gick inte garageporten att få upp, så det var bara att vänta...Till slut kom strömmen tillbaka kvart i nio, så snabbt ute för att köra ut bilarna innan den gick igen!! Som tur är fick jag en efterlängtad kopp kaffe på dagiset, morgonen räddad!

Blev rejält förbannad på Fortums bemötande, som är arrogant och de verkar strunta i sina kunder. Grejen är den att det är minst femte gången sedan våren som vi har haft strömavbrott, senast i över 7 timmar i November!!! Men de har ju ingen konkurrens så det är inte så märkligt...

Ja, ja, hoppas resten av dagen blir bättre. Just nu sover Victor, få se vad vi hittar på under dagen, vädret är tråkigt här, blåsigt och grått.

Kram på er!

Nä men fy va jobbigt!! Stackare va frustrerande. Vi har Skellefteåkraft och har faktiskt aldrig haft strömavbrott. Men kanske äger Fortum ledningarna så det inte spelar nån roll?? Har inte riktigt koll. Skönt du fick kaffe till slut iaf Ha en bra dag!!

Kram
Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015