• Bell13

Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015

villsågärna38 skrev 2015-07-02 14:53:09 följande:

Hur är det med er alla idag? Här står termometern på 32 grader i skuggan. Hjälp smile4.gif nästan lite för varmt då man har bebis men å andra sidan är det ju skönt att sitta även i skuggan idag.

Kram på er och ha en bra dag!!

Vi hade samma temp här igår och vi gick till badet men höll oss i skuggan. Det var varmt men skönt för det fläktade ute, det gjorde det inte inne.
    Hade kortärmad body på D och han var inte varm och inte kall utan rätt lagom. Ganska enkelt att ha med honom.
    Han har ätit varannan timme sen kl 02.30 vet inte om det är värmen eller utvfas på gång.
  • Bell13
    villsågärna38 skrev 2015-07-03 08:53:10 följande:
    Rätt skönt att ligga i skuggan med smile1.gif

Säkert värmen. De brukar ju villa amma ofta och kortare. Dricka för att de är törstiga de små liven smile1.gif Här blir det också bad idag. Underbart med sommar smile2.gif Lovisa håller på att sluta amma. Hon sköter det liksom helt själv. Gissar på att vi slutar helt om nån vecka. Vemodigt men även skönt.

Kram
    När han sov i vagnen passade jag på att ligga i solen, otroligt skönt. Det blir väl nån timme idag med. Känner mig mycket fräschare med lite solbränna
  • Bell13
    Moolie skrev 2015-07-03 10:16:01 följande:
    Jag läste något igår om att första omgången bröstmjölk är mest vätska och när de ammat en stund kommer den andra omgången och då med fet mjölk som mättar. Så jag har plockat fram bröstet och ammat om det så bara är korta stunder.
    Jag ammar så fort han vill ibland 40 min och ibland bara 5 min
    Jag är helt svettig på natten, han sover ju på mig men det gör inget. Älskar honom så mycket och bara han är nöjd så är alla nöjda
    Hur går det för er om dagarna?
  • Bell13
    Moolie skrev 2015-07-03 12:43:18 följande:
    Det går bra. Men ingen av oss gillar värmen... Testade till och med att amma utomhus idag och hon vägrade släppa bröstet sen och var nöjd först när vi gick in...

Vi har ju börjat få en dygnsrytm med... Så jag kan klocka hennes natt och em sömn...
    Jag försöker hålla honom så sval det bara går och har bara blöja inomhus.
    Skönt att ni har det bra och att amningen fungerar. Tycker det är rätt skönt att amma när det är så varmt. För några veckor sen tänkte jag på att sluta amma men är glad att jag inte gjorde det.
  • Bell13
    Moolie skrev 2015-07-03 18:04:33 följande:

Jag vill amma så länge jag kan! Vi får se hur det blir när tänderna kommer... Man kanske inte är så peppad när hon kanske biter en ofta...

Hur känner du?

Jag kommer amma så länge han vill. Det funkar så bra. Innan blev jag lite trött på att inte få ha min kropp för mig själv. Jag tycker om att amma och tucker om att det bara är jag som kan ge honom mat. Jag är hans mamma och inte utbytbar punkt

Om han skulle bita får jag kanske tänka på att sluta men det får vi ta då.
  • Bell13

Såg jättekul ut med Lovisas pool. Vi har börjat fundera på att köpa hus till nästa vår, bor i våning på sjunde våningen som vi älskar men det är väldigt opraktiskt med en liten. Har vi hus eller radhus till nästa sommar ska jag köpa en sådan där pool

villsågärna38 skrev 2015-07-04 12:34:37 följande:

Låter underbart!! Både med sömnen, havet, hotell Härligt!!

Här har vi det också toppen!! 28 grader i skuggan. Vi badar i både barnpool och i Mälaren. Inte i havet ännu men blir det nästa vecka då vi åker till Österlen. Lovisa älskar att bada. Och storasyster med

Rek verkligen en uppblåsbar pool i trädgården. Vi har ett sk aktivitetscenter från Bauhaus. Kostar några hundra. Kan lägga ut bild i andra tråden vi har filtar runt om så Lovisa kryper ur och i som hon vill. Parasoll ovanför för skuggan. Så ligger jag bredvid och slappar Låg kant och inte speciellt djup. Tycker vi funkar bäst.

Ha det skönt! Kram

• Bell13

Lika så bra att ta problemen när de kommer. Jag ammade hans storasyster i 7 månader och det gick bra

johjen skrev 2015-07-04 08:20:43 följande:

Adam har nu 8 tänder och vi ammar fortfarande, kanske 2-5 gång per dygn. Går jättebra och någon gång har han bitit mig men då ropat till och tagit bort honom från bröstet och nu händer det aldrig.

• Bell13
    villsågärna38 skrev 2015-07-05 10:59:14 följande:
    Ja det är mysigt smile1.gif Förstår att ni är sugna på hus eller radhus. Våning med utsikt låter ju iofs jättehärligt det med men med en liten vill man ju att det ska vara praktiskt.

Kram
    Vi är sugna och sitter och kollar lite på Hemnet. Vi har fritidshus i Branäs så dit ska vi snart men det blir ju inte samma sak riktigt.
    Våningen vi bor i nu är fantastisk, Leif GW Persson bodde här innan vi flyttade in men väldigt opraktiskt med barn. Tiden får visa hur det blir.
  • Bell13

Ni som reser med era barn (flyger) hur gör ni med vagn? Har ni samma som ni har hemma? Om inte, vilken har ni valt?

• Bell13
    villsågärna38 skrev 2015-07-05 22:40:48 följande:
    Oj, låter som en underbar våning ni har smile1.gif

Vi har Cicco liteway. Den är jättebra när de är lite större och det funkar bra med sittvagn. Lätt och enkel. Bäst i test! Hade dock bugaboon med då vi reste och Lovisa var 6 månader. Hon älskade fortfarande att sova i liggdelen då så vi tog med den och hade bärsele då hon var vaken. Bugaboon har vi väska till och ciccon skickar vi i vanlig påse. Den är inte lika känslig och väldigt mkt billigare smile5.gif

Personligen tycker jag att paraplyvagn funkar bäst från ca ett år. Lovisa är inte superförtjust i att sova i den även om hon tycker den är ok då hon är vaken och sitter upp. Hon blir 9 mån till veckan. Så om det inte är för jobbigt så ta Bugaboon!

Kram
    Vi ska inte åka förrän nästa sommar. Det blir första gången jag flyger med en sådan liten. Han kommer vara 1 år och 3 månader då så vi funderar på om vi ska köpa en billigare paraplyvagn eller om vi köper en bättre som vi sedan använder här hemma också.
    Känns rätt jobbigt att ta med bugaboon, vi reser till USA och stannar i 3 veckor.

Jag är en sådan som vill ha koll så jag har börjat kolla redan nu. Har tänkt på bugaboo bee eller city GT mini single. Är inte mycket för att köpa sämre kvalitet som inte håller men vill å andra sidan inte att en dyr fin vagn riskerar att slaktas på resan dit heller.
Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015