• glader

Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015

johjen skrev 2015-03-22 14:14:00 följande:

Hej vänner!

Tyst i tråden denna helg? Antar att ni alla har fullt up! Vi har haft en underbar helg! Igår morse åkte vi ner till Gbg, sambon cykla mountainbike medan jag och Adam hälsade på min bror med familj. Åkte sedan till lunch med mina vänner, respektive och barn, väldigt trevligt och mysigt att vi nu också har barn och sedan hem igen på kvällen. I förmiddags åkte jag iväg och red för första gången på 1,5 år, så roligt! Min Bvc-sköterska har en gård ca 15 min från oss och vi har pratat lite om hästar så hon frågade om vill komma och rida någon gång. Det var så himla kul och vi funkade bra ihop så kommer nog rida där en gång i veckan framöver! Har inte ridit så mycket sedan jag flyttade hit för tre år sedan men innan dess red jag 2-3 ggr per vecka och så rolig att hitta ett stall jag kommer trivas på igen. Adam har skött sig bra i helgen, älskade verkligen att träffa sina kusiner som gav honom massa uppmärksamhet och mys. Har blivit lite si och så med hans sovtider i helgen och i natt vaknade han 3 ggr, var en maratonamning på 1 timme.. Annars är han glad och nyfiken på omvärlden! Tanden i underkäken tränger nog igenom när som helst..

Hur har ni andra haft det i helgen?

Villsågärna, hur gick det för Lovisa efter vaccinet?

Irma, har ni kommit iväg på resan? Hur gick det med Victors förkylning?

Lelle, hur har det gått med Alice sömn och din sömn?

Kram

Vad härligt att komam igång med ridningen igen! Är själv ingen hästtjej men ett intresse man njuter av och egentid är ju så värdefullt. Gott att Adamn sköter sig så exemplariskt också Hoppas tanden tittar fram snart så den slipper störa.

Hedda har varit underbar i helgen, så glad och go hela tiden! Jag vet inte vad vi gjort för att förtjäna denna underbara bebis och begriper inte hur hon kan vara så gald jämt
    Däremot är det mycket mat och sömn just nu! Hon sover alltid en stund efter att hon ätit, typ 40 minuter- en timme så det blir 5-6 tupplurar under dagen. Sedan sover hon som sagt från 19 till 07 med en matning ibland.

Lelle - jag är också nyfiken på hur ni haft det med sömn och sånt i helgen??

• glader
    lelle75 skrev 2015-03-25 06:04:03 följande:

Förfärlig natt, får ställa in alla planer idag. Nu måste det bara vända snart. Täppt i näsan då hon inte ligger kvar på sidan som hon brukar göra.. Snyft!

Kram till dig Lelle, så tungt när det ju verkade ha vänt! Kanske läge att kolla upp det där med nästäppan nu när hon är större och det knappast är att hon är liten och ofärdig fortfarande. Hoppas du kan orka stå på dig och att de förstår hur tufft ni faktiskt har det.
  • glader
    johjen skrev 2015-03-26 10:30:27 följande:
    Härligt att höra! Hoppas dagen forsätter lika bra!

Här vaknade vi upp till ett snöklätt landskap och det snöar fortfarande! Enligt nyhetsmorgon ska det övergå i regn sen, vi får väl se.. Adam sov lite orolig i början på natten, somnade 19:45, vaknade 20:30, 21:15 och då la jag mig med honom och han sov då till 00:15. Sen vaknade han vid 03:30, ammade en.stund och testade att lägga över honom i spjälsängen vid 04 och då sov han till strax innan 08! Jag sov också då så känns helt ok idag, tänkte nästan att det skulle bli en jobbig natt.

Adam har ingen feber idag men rosslig och hostar som en gammal rökare . Något man kan göra för att underlätta detta? Vi vilar lite nu men senare åker vi nog och köper lite sushi och lunchar med pappa, behöver en lättare utflykt idag. Om Adam verkar ok givetvis och pappa bor bara 20 min från oss. Blev inget öppna förskolan idag och babyrytmik som Adam älskar men vill inte riskera att smitta något annat barn.

Kram

Usch, jobbigt med alla desa förkylningar och infektioner!

När Hedda var rosslig fick jag tipset att ge varm svartvinbärssaft (det skulle vara just svart vinbär) och jag tyckte det hjälpte en del men vet inte om det var en tillfällighet

• glader
    villsågärna38 skrev 2015-03-29 07:21:35 följande:

Hur har ni det tjejer? Sommartid idag smile1.gif men man missade en timme i natt, ingen hit direkt men å andra sidan ljusare på kvällen och lite "mörkare" på morgonen. Tycker mycket bättre om det. Topp om Lovisa kan sova till 07 framöver och lägga sig lite senare smile1.gif

Stora kramar och hoppas ni får en bra dag!

PS. Hur har natten varit Johjen?

Hej hej, sitter på tåget hemåt, har varit hemifrån sedan fredags kväll för att hjälpa min syster att flytta och nu saknar jag mannen och Hedda så jag kan dö!!! Blir så mysigt att komma hem

Hedda har skött sig exemplariskt hemma tydligen och bondat mycket med både pappa och mormor <3

Har inte hunnit vara inne och läsa men hoppas ni alla haft en toppenhelg!

Kramar
  • glader
    johjen skrev 2015-03-29 09:46:46 följande:
    Å så härligt det låter! Låg och fantisera i natt om när jag kan sova borta en natt och bara få sova.. Titta på tv i sängen tills jag somnar och sova tills jag vaknar..

Hoppas det gick bra att flytta!

Kram
    Ja härligt när man drömmer om det sen i praktiken när man väl får sova så kan man inte för man är så van att vakna och så saknar man sin bebis så man håller på att dö!!!

Aldrig är det riktigt bra
  • glader
    villsågärna38 skrev 2015-03-29 12:25:28 följande:
    Vet hur det är!! Vaknade var tredje timme första natten jag var ifrån storasyster och saknade henne så jag höll på att dö. Ville bara hem smile5.gif
    Hihi, ja det är tokigt!!

Men tur man känner så i alla fall
  • glader

God morgon!

Hoppas ni sovit gott!?
    Här är det ösregn eller faktiskt snöblandat regn, grått och trist och jag har åkt på värsta förkylningen med halsont och feber Så idag blir det soffläge och inomhusmys för hela slanten.
    Hoppas nu bara detta är en andra släng av vår familjeförkylning jag fått och inte en ny som Hedda och sambon ska få nu när de jst blivit friska...

Vad gör ni idag?

• glader
    Danisen skrev 2015-03-30 10:29:17 följande:
    Usch va tråkigt med förkylning. Hoppas att det går över snabbt! Vi har likadant väder :'( vart tog våren vägen?

Vi ska göra så lite som möjligt. Lilla damen har hållt sin mamma vaken lite och jag har själv legat och grubblat så jag inte kunde sova... mög natt! Ställde in dagens aktivitet. Orkar inte göra något tyvärr.
    Aj då, vad jobbigt! Vad grubblar du på? (Om du vill berätta alltså)
  • glader

God morgon tjejer! Hoppas natten varit bra

Här har Hedda sovit snällt men det är värre med mig som är precis dyngförkyld Värmen har gått sönder i huset, elementen är iskalla och vi har bara 17 grader - och hyresvärden är i Ryssland, jag får inte tag på honom! Så hr sitter man och fryser... Har byltat på Hedda men hon är ändå iskall om händer och fötter. Några tips?

Dop ja... vi har tänkt ha en liten namngivningsfest när det blir varmare men det blir bara litet och familjärt med de närmaste. Just nu är vi mitt uppe i att ta beslut om att bygga hus så dopet får vänta lite både av praktiska och ekonomiska skäl.

• glader
    Danisen skrev 2015-03-31 10:59:22 följande:
    Vetekudde elleR något? Fleeceoverall m fötter kanske? Eller tossor smile1.gif
    Tack Det fick bli fleecefilt och så pyjamasen på hela dagen
Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015