Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015
Tack
Kram
Mycket bra natt!!!! Fått sova 3 x 2,5 x 1,5 (sov dock inte djupt hela tiden) enda lilla problemet är hon är att hon är trött så hon somnar om så fort och äter inte tillräckligt (vilket gör att hon kanske vaknar lite för fort av hunger.) Magen har varit jättebra, undrar om hon är allergisk mot MP eller om det är så att tarmarna börjar rätta till sig då hon är 3,5 månad snart.. Nu har hon somnat igen och om jag har tur så blir det kanske en timmes sömn till.
Hoppas att ni andra har haft en underbar nstt!
Kram
Spännande fas på gång här... Hedda som normalt sover hela nätterna har nu ätit två gånger redan och däremellan orolig och gnyr. Tur det är fredag imorgon och pappa som har nätterna kommande två nätter
Måste bara berätta en riktigt rolig sak som hände häromdagen
Jag hade varit och tränat och som vanligt efter träningen tar jag en proteindrink direkt efter. Jag har med mig en liten burk med pulver som jag håller i min shaker. Fixade drinken, tog några klunkar och tyckte det smakade ovanligt äckligt! Visst brukar det smaka lite sisåsär men det här var annorlunda. Äsch, jag inbillar mig tänkte jag och tog några klunkar till. Då slog det mig... Jag hade fått med mig en burk med bröstmjölksersättning istället för proteinpulver!!!! Blääääää alltså vad äckligt!!!
Så nu har jag smakat det.. Mannen fick sig ett gott skratt i alla fall, alltid kul att kunna glädja andra...
Glader - hur går det med mammafitness förresten? Är så nyfiken
Jotack, det går ganska bra!
Jag har ett kost- och träningsschema som jag följer hyfsat bra. Det svåraste är att få i sig så mycket kalorier som jag ska ha, jag äter typ heeela tiden! Sen har jag ju inte som mål att gå ner i vikt utan att öka i muskelmassa och minska i fett så det är lite svårt att mäta resultaten... men tycker nog jag ser lite mer definierad ut
Träningen är ganska tuff med 6 tunga pass i veckan men det är kul och går bra!
God morgon tjejer!
Hoppas alla har sovit gott och känner sig relativt pigga.
Idag blir Victor 6 månader, helt ofattbart att tänka sig att man gick runt som en flodhäst på BB dena tid för ett halvår sedan .
Vi ska strax iväg till Babysim, och vi har faktiskt anmält honom till steg 2, så han kommer även att gå mars till maj, så blir det paus under sommaren av naturliga skäl. Känns ju kul att ha något som vi gör tillsammans hela familjen, och han verkar ju gilla det.
Igår var Victor och jag och hälsade på ett gäng fyra veckors valpar, och det var bara för roligt att se vilket leende Victor visade när han såg hundarna. Han är ju van, men man blir varm inombords när man ser vilken kontakt det kan finnas mellan barn och djur. Valpen flyttar in under Påsk helgen om allt går bra, så spännande!
Annars kommer vi att ta det lugnt under helgen (mamma här vill gärna hinna titta lite på skidskytte VM...) och på måndag åker vi ner till Skåne, Victor, hunden och jag för några dagar hos goda vänner, ska bli så trevligt att byta lite miljö, och bra träning för Victor inför resan till Frankrike
Vad har ni för planer denna helg?
Kram!
Har fel på internet hemma och svårt att hänga med här ibland. Det hänger sig, varav två inlägg blev samma tror jag :)
Vet att jag kämpade för att sluta med ersättning men funderar på om jag ska ge Alice det innan andra nattpasset, kanske bara en gång för att se om hon sover längre, då vet man ju i varje fall vad det beror på att hon vaknar så fort igen. Måste liksom råda bot på den här långvariga sömnbristen..
Glader, hur mycket ska man ge? Är det ok att göra klart flaskan vid 22 och sen ge det vid 00:00-1:00, tänkte om det kan stå så länge? Och visst behöver man inte värma det?
Detta under förutsättning att hon tål MP. Funderar på att äta mp i slutet på veckan för att se om det händer ngt. Ni som gjort detta, har ni några tips där?
Kram