Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015
Men vid 3 månader kan väl ingen sitta upp. Douglas kunde inte hålla upp huvudet själv vid tre månader.
Men vid 3 månader kan väl ingen sitta upp. Douglas kunde inte hålla upp huvudet själv vid tre månader.
När jag skriver "hålla upp huvudet själv" menar jag utan stöd och support från annan människa.
1 månad är ju supertidigt. Men väldigt olika som du skriver, syrrans yngsta gick vid 9.5 månad
Kram
Hade nog för bråttom när jag skrev. Hon satt inte själv utan stöd så tidigt men NTF-killen sa att det var dags att byta när huvudet inte hängde och slängde okontrollerat längre. Hade vi gått efter viktgränsen hade hon haft babyskyddet tills hon var över två år... (Fast då hade nog inte klarat längdgränsen å andra sidan.)
Adam tackar för alla grattis!
Första kalaset avklarat!
Kram
Inte "hängde och slängde"? På big baby sa de att de måste kunna sitta upp ordentligt och att orka det under en längre tid om man åker lite längre.
Man gör det man anser vara rätt för sitt barn.
Så här i bilen
Det förstår jag Bell! Tänkte bara skriva att jag tror det händer många att huvudet "hänger" när de har somnat, och att jag därför inte tror att det är en fabrikationsfel.
Prova med kudde så får du byta när du får din MC Pearl. Sidokuddarna är rätt stora så då borde du inte ha samma bekymmer.
Kram
Ang Maxi cosi pearl så finns den billigare på nätet - det lät dyrt med 5295 tycker jag Bell!! Eller skrev du fel? 2499 plus 1700 för basen har vi hittat. Ska ha en sån i makens bil tänkte vi. Kram
Såg nu att det var Pearl bara jag fick upp för 2500. XP för 2999 kr. Måste vara gjord för utländska marknaden. Vem kör bebis framåtvänd i Sverige? Tur man får hjälp här av er experter Kram
Märkligt att den framåtvända pearl säljs i Sverige tycker jag.
Köper också att 4800 kr är priset på nätet. Såg nu att den finns på många ställen på nätet för 4999 kr. Det man förlorar på gungorna tar man igen på karusellerna eller hur säger man, fick ju vagnen lite billigare
Kram