• johjen

Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015

Happyland skrev 2015-02-09 10:51:11 följande:

Ursäkta att jag tassar in här... En liten fråga bara. Jag är på ruvardag 8 (ångest och hopp om vartannat), efter IVF, och undrar om ni som blev gravida (GRATTIS TILL ER ALLA!) allihop hade symptom som gjorde att ni trodde att ni skulle plussa? Eller fanns de dem av er som inte kände något?

Kram på er <3

Jag hade symptom av lutinuset som jag tog från dag ett så svårt att säga.. Kände väl inte jätte mycket förrän jag var i vecka 6-7. Kram och lycka till!
  • johjen
    villsågärna38 skrev 2015-02-09 10:53:20 följande:

Lovisa har förresten börjat göra "bananen" nu titt som tätt. Ska även upp och helst snurra runt och vända sig överallt, hela tiden. Livsfarlig på skötbordet då hon vänder sig på mage och sen skjuter ifrån med händerna så hon håller på att trilla ner. Gulp!! I mamaroon så gör hon bananen och håller på att åka ur men vi spänner fast henne såklart. Ska försöka ställa sig på alla fyra också, putar upp rumpan och blir arg då det inre går. Igår när hon badade så ville hon inte ligga i sin stol utan försökte skjuta sig ur hela tiden. Himmel, var ska detta sluta!! Fyra månader på onsdag

Kram

Ps. Rekommenderar denna om ni har badkar förresten och tröttnat på balja Får upp till 8 kg.

lekmer.se/barn-och-baby/skota-o-halsa/badbaljor-o-badstod/ok-baby-buddy-badstöd-vit

Hjälp hon verkar akrobatisk den där Lovisa! Här har Adam snuttat 360 grader i babygymmet!
  • johjen

Adam vänt sig från mage till rygg idag! Två gånger!! Mvh stolt mor

• johjen
    Bengalen skrev 2015-02-09 18:30:47 följande:

Jag har en lite märklig fråga till er andra.

Jag har noterat att jag inte behöver raka mig under armarna längre för det har helt slutat växa där. Blir lite orolig om det gäller all kroppsbehåring men tycker att i alla fall ögonbrynen fortsätter vara i behov av noppning. Är det någon annan som har upplevt liknande eller har jag drabbats av någon hormonrubbning kanske?

Mitt hår på benen växte långsammare när jag var gravid men nu verkar det växa mer normalt igen.
  • johjen

Usch också haft en dålig natt då jag inte kunnat sova och Adam vaknat ofta.. Mensvärk och post pms på det så är starten på dagen underbar!

En rolig sak är att vi ska till bvc idag och mäta och väga Adam, ska bli kul.

Hoppas ni alla får en fin dag!

Kram

• johjen

Oj så stor vår lille kille har blivit! Väger 6840 gr och 67,3 cm lång! Han ligger en kurva över på längden men på normal kurvan på vikten. Snart blir stl 68 för litet! Herregud vad fort tiden går!

Kram

• johjen
    Längtar12345 skrev 2015-02-11 16:15:56 följande:

Hej. Finns det några fler ryttare här i tråden? Jag var hos barnmorskan idag och fick klartecken att börja nu efter åtta veckor. Vad säger ni om det? Jag känner mig helt läkt och återställd där nere

Kram

Inte ridit på ett år ungefär men tänkte testa det till helgen eventuellt. Säger bm att det är ok och det känna ok i kroppen så är det nog bara att köra på!
  • johjen

Idag tog jag mina första stapplande löparsteg sedan innan jag började med ivfbehandligen i januari 2014! Var ur och gick på mjuk grusväg och efter ha gått i ca 50 min fick jag lite feeling och joggade lätt ca 3 x 200 meter med korta pauser emellan. Så skönt att få upp pulsen lite! Funkade bra med barnvagnen och Adam skrattade till när jag sprang . Nu vet jag att man ska ta det lugnt med löpning efter graviditeten och förlossningen och har ju fortfarande ca 15 kg övervikt så ska ta det försiktigt. Men skönt att jag kunde! Känner mig inspirerad så kanske t o m tar och tränar lite efter boken "Träning för nyblivna mammor " som jag köpte för ett tag sedan men knappt öppnat..

Hur har ni andra haft det idag?

Diskuterade med Bvc-sköterskan igår och kom fram till att vi tar bort spädbarnsinlägget i babyskyddet då Adam är så lång och verkar besväras av det. Han verkar kunna se ut lite lättare då och idag, peppar peppar, verkar han ha varit mer nöjd på bilfärden.

• johjen
    villsågärna38 skrev 2015-02-11 12:04:38 följande:

Här fortsätter Lovisa att sova mkt efter att knappt ha sovit alls sista veckan, på dagtid vill säga. 12 tim i natt med tre korta amningar och två timmar nu på fm redan. Hon älskar vagnen igen vilket är skönt då det är så fint väder Hoppas hon kanske är på väg ut ur Eventfasen. Idag fyller hon fyra månader

Huga va tufft Hoppfulla Fia! Hoppas du får mer sömn snart. Kan pappa avlasta lite?

Jobbigt Irma med ny fas igen. Hoppas det är högst tillfälligt!

Hoppas ni alla har en bra dag!!

Kram

Adam fyllde ju fyra i måndags och hoppas också han är på väg ut ur Eventfasen. Idag vände han sig från mage till rygg (denna gången var det verkligen så!) och börjat gripa efter saker. Kul!
Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015