Klitorisoperation för könsstympade invandrare, vill du betala?
""Den svenska sjukvården krisar och allt fler hinner dö i vårdköerna innan de ens får träffa sin stafettläkare.
Landstingen höjer samtidigt skatterna, i stället för att prioritera kärnverksamheten. (Tidigare inlägg i ämnet).
Och det kan bli värre.
Nu ska det också satsas skattepengar på att återställa klitoris på könsstympade kvinnor. (SR)
Det kan handla om 40 000 könsstympade kvinnor i Sverige (GT).
Om det kostar uppskattningsvis 100 000kr att återställa varje ?snipa? i originalskick så kommer det att kosta oss skattebetalare ca 4 miljarder kr.
Lägg därtill det årliga inflödet av stympade ?snipor? i massinvandringens spår. För könsstympning utförs fortfarande i primitiva kulturer för att minska kvinnans sexlust och för att öka mannens sexuella njutning.
Seden är så djupt rotad att invandrare som ?flytt för sina liv? semestrar i sina hemländer för att där kunna könsstympa sina döttrar, eftersom det är olagligt i Sverige. (DN). (Fakta).
Frågan är varför svenska skattebetalare ska bekosta återställandet av dessa importerade kvinnors klitoris för att öka deras sexlust ? Problemet är inte att de föder för få barn -utan för många.
Det vore lönsammare för samhället att i stället satsa miljarderna på de svenska männens sexlust och förmåga så att vi får fler goda skattebetalare i stället för fler xxx(Läs mer).
Men Landstingen bekostar hellre klitorisoperationer och ?assisterad befruktning? än subventionerar potensmedel som kan främja den svenska nativiteten.
Landstingens läkemedelsförmånsgrupp skriver att:
?Erektil dysfunktion måste betraktas som en sjukdom med relativ låg angelägenhetsgrad och att hälso- och sjukvården i dagens läge inte har tillräckliga resurser för att prioritera subvention av potensmedel?.
Politik handlar om att prioritera rätt.
/Elfyma+""
https://varjager.wordpress.com/2015/01/21/klitorisoperation-for-konsstympade-invandrare/
Vad är det för makt de vill ha, att onanera?
Hursomhelst. Hur många könsstympade kvinnor tror du det handlar om som får klitoris rekonstruerad och underlivet återställt?
Jag råkade lyssna på en intervju med en kvinna stympad i Somalia som fått klitoris rekonstruerad. Det är märkligt hur olika vi reagerar på samma företeelse utifrån våra egna fördomar eller värderingar. Min reaktion var "Tänk att det är möjligt" och lite fördomsfullt "Fan vilken bra svenska hon pratar" samt att hon verkade ha en skön inställning till den egna sexualiteten hon fått tillbaka.
Tänk, jag skulle aldrig ha kunnat drömma om att SlabbaDang-gänget till och med skulle gå i spinn över att könsstympade kvinnor får tillbaka sin mänskliga värdighet, så lågt trodde jag ingen kunde sjunka.
Se det så här i stället för att tugga fradga över att några kvinnor får tillbaka möjligheten att njuta av sex. Vad kan vara ett bättre mått på integration än att kvinnor från Somalia där man inte ens får nämna "klitoris" har anpassat sig så till ett annat tänkesätt att de vill ha möjlighet att få tillbaka det de berövats.
Och försök sansa dig i upprördheten. Hur många rör det sig om? Inte särskilt många skulle jag tro och skulle det bli fler så skulle det förmodligen kunna betraktas som ett mycket kostnadseffektivt integrationspolitiskt ingrepp vid sidan om att man ger tillbaka den mänskliga värdigheten till några som berövats den.