Är jag för hård?
Hej!
Har en tjej på 17 år som känner att vi inte litar på henne, men vi gör det oftast iaf. Hon dras till dem som håller på med droger och har fått säga upp bekantskapen med flera stycken, vilket hon mår dåligt över å det kan jag förstå, men för hennes bästa så måste det bli så. Hon säger att hon aldrig skulle prova droger även fast hon umgås med dom, men hon har svårt att säga nej. Polisen har ringt mig 2 ggr å vi har fått hämta henne då hon setts med personer som inte är drogfria. Är så jävla orolig, hon är stöddig, röker å har börjat skolka, men läraren är för snäll och sätter giltig frånvaro på henne, nu har jag sagt åt läraren att är hon inte på lektionerna ska hon få känna på hur det känns att inte få något studiebidrag också, så nu har hon fått en varning om att pengarna blir indraget om det händer flera ggr. Vi har haft många samtal med henne där vi trott att hon förstått allvaret i det hela, men så går det ett tag, sen samma visa igen. Vi har nu börjat ha koll på vart hon ska, vad hon ska göra där och sover hon borta tar vi kontakt med den andres förälder. Vissa platser får hon heller inte åka till, bara för att det är just där "pundarna" bor. Å en till sak hon börjat med är att kalla sig själv för hora, att folk kan få köpa henne, ni kan ju bara ana vad hon har för rykte i skolan nu :(.Har jag för mycket kontrollbehov? Ibland vill jag bara skita i allt å säga gör vad fan du vill, men vet att jag inte kan göra så...
Vill ha min tjej tillbaka! Hon vägrar också gå och prata med en psykolog, jag känner ju att hon är deprimerad emellanåt och det säger hon ju själv att hon är...
Jag gruvar mig för hennes 18-års dag, vad som kommer hända med henne. Vi har ju ett ex antal barn här hemma och ett till som anländer i mars, å det här suger musten ur en. Igår tog hon upp allt om att jag inte litar på henne osv, bara för att jag sa åt henna att lämna mobilen å datorn nere när hon skulle sova, då hon är vaken till 3 på nätterna annars. På bara ett halvår har hon förvandlats till någon annan... Hon är ju så klart go och glad också, kramig å mysig ibland, lagar mat till oss emellanåt för att hon vill, å jag lyfter verkligen fram dom sidorna när hon är så.