• Syoss

Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)

WiMe06 skrev 2015-05-21 10:54:35 följande:

Varit på vul nu, fick tyvärr inte se ngt tickande hjärta. Blev istället tillbaka flyttad en hel vecka. Så nu är jag tillbaka i v 4+6 igen, känns lite jobbigt att behöva gå igenom v6 igen mentalt. Men det positiva är att det fanns ett litet litet litet knyte där iallafall.

Skönt att det finns en liten där inne iaf! men förstår att det är jobbigt att bli tillbaka flyttad så mycket. Hoppas hjärtat tickar på för fullt nästa vul! Du måste ju ha plussat extremt tidigt då isf?
  • Syoss

Jag har bim imorgon. Tror jag. Hade ju lite problem med min ägglossning denna månaden. Fertility Friend satte ut äl tillslut på lördagen för 13 dagar sen. Jag har inte haft mycket hopp denna månaden dock när det krånglade så. Men jag har haft som mensvärk sen förra fredagen och jag tjuvtestade runt äl+9-10. Blankt. Sen tog testen slut, så jag har inte testat sen i tisdags. Har beställt både gravtest och nya ältest som borde komma idag. Kommer inte mensen imorgon så testar jag på söndag. Cykeldag 32 idag så jag hoppas inte cykeln blir så mycket längre, om jag inte är gravid. Ligger vanligtvis på 29 dagar.

• Syoss
    Orkide skrev 2015-05-21 21:22:39 följande:

Ska på intervju till en åk 2 imorgon.. Nervös.. Tips mottages från kläder till intervju till lönetänk..

Jag har inte så många tips att ge tyvärr. Men stort lycka till!
  • Syoss

Bim igår och mensen kom imorse när nästa äl är så är vi på semester med några vänner och delar stuga med dem, så då blir det inget försök. Får hoppas på att äl är tidig. Eller att den är riktigt punktlig och kommer i början av veckan som den ska, då kan vi kanske få till det kvällen innan vi åker och hoppas på att det finns en liten simmare som överlever väntan på ägget :-P

Beklagar er som fått negativa tester

• Syoss

Jag testar med äl-test och gjorde inför tvåan också. Jag har alltid två streck på mina tester men då är det ena supersvagt! När mina är så starka som på testet ovan, så närmar jag mig äl. Testet ovan är inte riktigt positivt men verkligen inte långt undan! Kanske hade det vart positivt några timmar efter? Eller också kanske idag eller imorrn? Det är lite lurigt med äl-test eftersom vissa har sin LH-stegring jättekort, alltså att det går från negativt till positivt på bara ett par timmar, för att sedan bli negativa igen lika fort. Eller, som jag, så har men stegringen långsamt så att den smyger sig på och ger ett par dagars förvaring innan jag får positivt test.

Äl-test kan ibland ge utslag för både graviditet och mens också.

• Syoss
    misslina skrev 2015-05-27 08:44:08 följande:

Ni har inte provat med digitala äl-test? Dom kanske ger ett klarare besked? Men jag gissar att det är en prisskillnad ...

Jag har nyss köpt digitala äl-test för första gången faktiskt den med dubbel hormonindikator. Det är betydligt billigare med vanliga stickor! Så jag testar en-två månader med det digitala så får vi se :-P
  • Syoss
    MSL82 skrev 2015-05-28 07:22:57 följande:

Dubbel hormonindikator, vad innebär det? Ser jag ingen äl eller plussar denna månad är jag bra sugen på att köpa det. 

Att det inte bara mäter LH som de andra äl-testen, utan även östrogenet, som höjs precis innan LH. Så istället för dom vanliga 12-48 timmar (clearblue kallar det max fertilitet, då har man en "fast" smiley på testet) efter ett vanligt äl-test, så ser man även på testet när östrogenet höjs ett par dagar innan positivt test (det kallar dom för hög fertilitet, då har man en blinkade smiley på testet)

Det digitala har med bara LH-avläsning också. Lite billigare.
  • Syoss

Åh, det där jäkla digitala testet fungerar inte. Helt svart i displayen! Vilket antiklimax jag har inte kvittot kvar men hoppas jag kan få ett nytt ändå. Annars är de 350 kr i sjön

• Syoss
    MSL82 skrev 2015-05-31 12:50:31 följande:

[quote=75368929][quote-nick]Syoss skrev 2015-05-31 09:06:40 följande:[/quote-nick]

Åh, det där jäkla digitala testet fungerar inte. Helt svart i displayen! Vilket antiklimax jag har inte kvittot kvar men hoppas jag kan få ett nytt ändå. Annars är de 350 kr i sjön

[/

Nä men fy så trist. Både att dom inte funkar å dessutom att du liksom missar att testa denna månad. Sånt vill man ju inte händer. Undrar själv om jag har nån Äl. BIM är 8e och inget utslag på stickor än:/

Jag har inget emot att vänta en månad med det digitala, det är inte säkert att jag hinner få äl innan vi åker på semester med en annan familj och hyr gemensam stuga. Isf blir det inget försök denna månad. Men däremot är det ju riktigt surt om jag inte får byta testet. Det är ju inga små pengar.

Trist att du inte fått utslag på stickorna än :-/ du kanske har missat peaken? Testar du varje dag? När på dygnet?
  • Syoss

Välkomna ni nya, här finns alltid plats för fler!

Hoppas alla haft en bra morsdag! Imorgon ska båda barnen sova hos sin mormor samtidigt för första gången. Pojkarna är 3,5 år respektive 14 månader gamla. Jag och sambon ska få ett dygn bara för oss själva för första gången sen minstingen föddes jag fick en övernattning spa av sambon när jag fyllde år i april, så nu är det äntligen dags! Imorgon styr vi skutan till Selma Spa i Sunne!

Svar på tråden Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)