• Syoss

Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)

Mina barn är 3 och 1. När lillen kom var den äldsta 2 år 3 månader. Och det tyckte jag var helt perfekt! inga problem under amningen och jag ammade konstant den första månaden. Inga större utbrott eller trots. Så för oss kunde det inte ha blivit bättre. Beroende på när det tar sig nu så borde det bli liknande åldersskillnad mellan tvåan och trean och hoppas det kommer bli lika lyckat som första gången på nått vis känns de som de kommer bli ännu lättare. Ettan och tvåan kommer ju ha varandra när jag tex ammar. Men man ska väl inte ta nått för givet :-P

• Syoss

Men kan tillägga att de 15 timmar storebror har på förskolan varje vecka är guld värda!

• Syoss

Det är sån tabu på att berätta innan v12. Jag förstår inte riktigt varför. Eller jag förstår ju att det blir jobbigt varje gång någon frågar om graviditeten och ett missfall inträffat som de inte vet om. Men samtidigt så är man ju gravid och ska kunna njuta av det, berätta för nära och kära och kunna njuta av tiden istället för att dölja och ljuga för att hålla det hemligt. Man väntar barn, inte missfall. Sen om man har oturen att få missfall, ja då får man ta det då.

Med andra barnet kunde vi inte hålla hemligt, jag fick mage tidigt och sen så ville jag redan från början skrika ut att jag var gravid

• Syoss
    WiMe06 skrev 2015-03-31 17:58:41 följande:

BIM idag då enligt mina beräkningar, men ingen mens ännu, men dagen är ju inte slut än, så den kommer väl ikväll säkert...

Spännande! När ska du testa?
  • Syoss
    WiMe06 skrev 2015-04-01 20:48:28 följande:

Tänkte köpa test imorgon och testa fredag morgon om den fortfarande inte dykt upp då, har inga test hemma nu (varför man nu inte köpt hem det min nöt) och man bör nästan testa morgon va? Den har inte dykt upp än iallafall.

Jag hade testat imorrn. Är du gravid så borde det ju synas utan tvivel när du passerat bim med så många dagar lycka till!
  • Syoss
    WiMe06 skrev 2015-04-02 21:16:27 följande:

Fortfarande inga tecken på mens men inte på nån grav. heller. Köpte test i morse så tänkte testa imorgon bitti, men är så sjukt nervös inför resultatet. Det tar typ upp all tankeverksamhet just nu känns det som.

Då är det ju lika bra du testar imorgon, så du vet hur det ligger till. Så du slipper tänka så mycket på det. Det är inte alla som känner något så tidigt, så det betyder ju inte att det är kört. Med första barnet, som inte var planerad, kände jag inget förrän efter v.8-9 när jag började må illa. Testade några dagar efter beräknad mens och att mensen var sen var som sagt det enda tecknet. Lycka till imorgon!
  • Syoss
    WiMe06 skrev 2015-04-03 19:59:47 följande:

Testade tidigt idag men dröjde nog 10 min innan jag vågade titta ???? känns lite konstigt, har aldrig testat såhär tidigt ngn gång, med första var jag nästan i v 8 innan vi testade och med andra var ngt liknande men då hade jag knappt fått tillbaka mensen. Känns sååå långt till den kritiska tiden är över men är sååå glad!

Stort grattis!!
  • Syoss

Grattis ni som plussat!!

Här är det äl-tider igen. Vi försöker denna månaden iaf. Vi tänkte hoppa över denna äl först då den ger ett ev bf runt 30e december, men vi la ner allt tänkande. Blir det så blir det! Men använde inte äl-test och tajmade det så, utan vi var sugna helt enkelt och körde på :-P

• Syoss
    WiMe06 skrev 2015-04-06 14:30:47 följande:

Började blöda i förrgår, kommer blod när jag torkar mig (ursäkta den intima infon) är som slemblandat ljust rött. Kommer inte direkt ngt i trosskyddet. Har ont i magen och ryggen till och från. Kan det vara ett MF på väg eller är det tecken på ett MA? Känns så sjukt jobbigt att inte veta och dessa röda dagar också...

Jobbigt med blod hur är det idag? Det behöver ju inte vara kört, det är ju relativt vanligt med blödning tidigt i graviditeten. Håller tummarna för att allt är som det ska!
Svar på tråden Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)