• Syoss

Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)

Nummer tre skrev 2015-04-27 11:33:22 följande:

Tack ja, jag tyckte det var bra. Missade tydligen ÄL månaden innan :-O

Egentligen behöver jag inte använda ältest, jag känner av min äl rätt tydligt. Men nu när vi vill ha en trea och vi inte har så många chanser och möjligheter till att få till det varje månad så vill jag gärna använda ältest för att kunna planera ännu bättre :-P och tempningen är mer som en nyfikenhet. Kul att se hur kroppen fungerar utan att man egentligen tänker på det
  • Syoss
    WiMe06 skrev 2015-04-27 14:31:47 följande:

Jag funderade också på att tempa, men sen valde jag att bara köra med ältest, men dem var en bra hjälp såhär efter MF, med tanke på att den flyttades ngt, utan testen hade vi nog missat ÄL.

Tänker att mensen också borde flytta sig lite eftersom ÄL gjorde det. Men ngn gång nästa vecka borde BIM vara ändå.

Men Gud vad en vecka känns som en evighet i den här situationen, innan tyckte man knappt mensen hann försvinna innan man hade den igen. Haha

Ja ältesten är verkligen till stor hjälp i många lägen vi använde dem när tvåan skulle bli till också. Då trodde jag att ett positivt äl-test var likamed ägglossning. Men det fick jag ju lära mig i efterhand att det bara indikerar på att äl är på gång inom visst antal timmar. Inte att den faktiskt kommer att ske. Med tempen så ser man när äl har varit. Så nu ska jag tempa denna månaden och se när min äl är när jag har som ondast eller före/efter. Lite spännande ändå att man kan se med hjälp av tempen

Ältest är ju ändå bäst, då har man ju ett fönster på 12-48 timmar efter positivt test. Med bara tempen så kan det ju redan vara försent, då tempen går upp när äl redan varit. Så jag använder det bara nu för att veta säkert att jag har ägglossning denna månad
  • Syoss
    Mammis2011och2015 skrev 2015-04-28 22:07:15 följande:

Förlorade min lilla Meya som var nr2 den 19e mars. Hon föddes med ett oupptäckt kromosomfel och somnade in 25 minuter efter förlossningen. Smärtan är fruktansvärd men vi är ändå ense om en trea.

Igår hade jag äl och väntan på bin känns oändlig!

Jag beklagar verkligen! Håller tummarna för att det tar sig denna gång för er!
  • Syoss
    Orkide skrev 2015-04-28 20:47:56 följande:

Härligt att ni är så peppade inför bebisbak!

Här har sonen på 3.5 år ögoninflammation och feber sen i söndags. Vi har även en tjej på 15 mån som är grinig pga tänder. Vi har haft jobbiga nätter men klarat det bra. Vi har kunnat ta ett barn var. Blev lite rädd för hur det blir om vi får en trea? Vill så gärna ha en till bebis men blev lite orolig över att räcka till.

Mensen kommer nog ikväll hmm

Jag hamnar också i dem tankarna ibland, speciellt när det är "körigt". Mina är 3,5 år och 13 månader. Jag vet att jag hade samma tankar inför tvåan. Nu är det ju inte riktigt samma sak och nu räcker man ju fortfarande till åt en varsitt barn när man är två föräldrar, men jag tror man anpassar sig ganska bra man hittar ju nya rutiner. Och sen försöker jag tänka att barnen kommer vara lite äldre när en ny bebis kommer och har kanske fått andra behov än dom som är just precis nu. Sen när jag skärper till mig från dessa tankar så inser jag att det inte är så ofta som det är så körigt att jag och sambon behöver ta ett varsitt barn
  • Syoss
    Mammis2011och2015 skrev 2015-05-02 14:54:07 följande:

Hur går det för er andra. Har en märklig känsla i kroppen, hoppas att det innebär ett plus på onsdag på äl+9...

Spännande!

Jag har eller precis haft ägglossning nu istället för på tis/ons som jag förväntade mig. Tur för ältest, annars hade jag missat det! Dock hade jag positivt ältest 2 dagar i rad. Det har aldrig hänt mig förut, så vet inte hur jag ska räkna. Vi fick till det för 3 dagar sen och hoppas på ikväll också. Sen är det bara att vänta.
  • Syoss
    minahjärtan0609 skrev 2015-05-03 07:48:26 följande:

Jag har plussat!!!! Så glad (samtidigt rädd för ytterligare ett missfall) men underbart att det gick så fort.

Lycka till för er andra som är nära bim.

Stort grattis!
  • Syoss

Någon som brukar tempa? Jag testar denna cykeln för första gången. Jag fick ju positiva äl-test för några dagar sedan men tempen har inte gått upp än så jag får väl räkna med att jag inte hade någon ägglossning denna månad. Så himla trist och ledsamt!

• Syoss
    WiMe06 skrev 2015-05-03 09:18:54 följande:

Är dålig på det där med hur temp fungerar. Går tempen alltid upp vid ÄL?

Som jag har fattat så gör den det. Fast det är individuellt hur mycket den ökar. Ibland så lite som 0.2 grader och ibland 1 grad. Min ligger kvar på samma fortfarande Jag hade positivt äl-test den 29e och 30e, ont i magen den 1a. Ägget släppte nog inte då isf :-/
  • Syoss
    WiMe06 skrev 2015-05-03 18:08:12 följande:

Okej, tråkigt om ÄL uteblivit för er. Om inte ägget lossnar kommer mensen som vanligt då iallafall?

Ja det brukar inte vara någon värre förändring gällande mensen när äl uteblivit. Inte för mig iaf. Normalt är ju att ha ca 10 äl/år i genomsnitt utan att man märkt något konstigt Har inte min temp gått upp imorgon när jag mäter så utgår jag ifrån att det inte var äl när jag trodde. Jag fick stegring idag igen på äl-test så jag har ingen aning om vad som händer :-/
  • Syoss
    Jelu skrev 2015-05-03 21:50:35 följande:

Blev inget denna månad heller

Mensen kom med buller och bång idag.

Beklagar!
Svar på tråden Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)