Inlägg från: Orkide |Visa alla inlägg
  • Orkide

Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)

WiMe06 skrev 2016-07-20 13:07:59 följande:

Hej Alla! Jag var med i denna tråden tidigt förra året men har inte varit aktiv här inne sedan dess. Men jag har aldrig kunnat sluta följa er. Ville egentligen bara hoppa in och önska alla en härlig sommar och sen håller jag tummarna för er som fortfarande kämpar. Kram på er alla <3 <3

Hej, det var ett tag sen. Hur har det gått för dig?
  • Orkide
    WiMe06 skrev 2016-07-22 08:20:15 följande:
    Det har gått bra för oss, vi fick en liten tjej tillslut och när jag läser här inne så känner jag sådan sorg för er som kämpar så otroligt hårt, jag önskar verkligen att det är er tur snart, sen önskar jag lite extra för dig för jag vet att du var här inne i tråden när jag försökte också. <3
    Tack!
    Vad roligt att det blev en liten, stort grattis Stannar ni vid tre eller blir det en fyra senare
  • Orkide
    WiMe06 skrev 2016-07-23 13:47:12 följande:
    Tack så mkt <3 Vi stannar vid tre, Jag känner mig så otroligt välsignad som har fått 2 pojkar och en liten tjej.

Får ni någon hjälp med hormoner eller ivf eller så? <3
    Ja jag förstår att du stannar med tre gosungar

Jag fick pergotime och efter ca 8 månader, men fem pergoomgångar blev vi gravida men det slutade i missfall. Jag åt pergo två omgångar till men sen vågade jag inte mer för det är cancerframkallande. Nu äter jag naturläkemedel, munkpeppar men det verkar inte funka så får hoppas på ren tur?!
  • Orkide
    WiMe06 skrev 2016-07-23 19:08:59 följande:
    Usch vad jobbigt, vi hade ett missfall under tiden vi försökte och det är hemskt. Det tar så otroligt mkt på krafterna och hoppet.

Kan ni inte få hjälp med ivf eller utredning på ngt sätt? Hoppas turen kommer till er snart.
    Vi får ingen hjälp gratis eftersom vi har två barn tillsammans. Det jag kan få mer är pergotime men som sagt det vågar jag inte ta mer av :-/ Men vi kämpar vidare. I höst tänkte jag prata mer med min läkare om pergotimerisker så får vi se. Tack för att du tänker på oss
  • Orkide
    NovaElton skrev 2016-08-05 07:40:51 följande:
    Beklagar verkligen, så himla tråkigt :(
    Beklagar
  • Orkide
    Polarlantis skrev 2016-08-07 07:42:27 följande:
    Beklagar sorgen MA är överdjävligt!!! Stora kram!!!!

Så trist med alla diskussioner om att man inte får vara kvar som gravid, jag tycker som du att man behöver support tills man vet att det står rätt till... Iaf är jag oxå en sådan person som behöver det pga historik. Å andra sidan försöker inte vi mer än att överleva för tillfället så har eg ingen röst här.
    Får och får man får stanna kvar om man vill. Men man kan inte förvänta sig att få stöd när andra befinner sig i en situation i att försöka bli gravid och kanske inte orkar ge feedback till de som är oroliga över graviditeten eller mår illa.

Diskussionen började med att en kvinna ifrågasatte varför ingen gav henne stöd när hon var gravid. Jag var en av dem som svarade jag sa hur jag tänkte och att jag inte klarar av att ge de som är gravida tröst och stöd när jag befinner mig i min situation med att ha svårt att bli gravid.
    Många andra tänker säkert likadant eftersom de annars hade gett henne stöd här inne.

Alla är välkomna att skriva och svara på vad de vill..
  • Orkide
    WiMe06 skrev 2016-08-07 09:36:53 följande:
    Vad tråkigt att höra att ni inte kan få hjälp. Men hoppas er tur kommer vääldigt snart <3
    Tack ja vi tänker inte ge oss i första taget
  • Orkide
    Bodrum skrev 2016-08-10 17:11:10 följande:

Hej! Var länge sen jag var inne nu, kände att jag behövde en liten break. Fortfarande inget plus här, men har haft en jättebra sommar och verkligen njutit utan allt för mycket jobbiga tankar. Har ÄL om typ en vecka om mensen fortsätter vara regelbunden (vilken den VERKLIGEN varit, som en klocka, vilket jag är sååå tacksam för efter senaste årets berg-och-dalbana). Kommer bli en intensiv höst med resor både i jobbet och privat för både mig och min man, så vi får se hur vi får till det, men hoppas såklart på ett plus innan årets slut.

Har lite dålig koll på er andra vad gäller cykler (utom dig Orkidé ), ska vi sammanfatta en BIM-lista?

Skönt att du lyckats koppla av under sommaren. Vi har också haft det superbra och tankat energi. Har inte gråtit någon av gångerna då mensen kommit för dagarna annars har varit så bra. Men nu när hösten närmar sig känner jag att tankarna återtar mer och mer tid. Provar denna omgång två naturläkemedel bio-qinon som ska vara bra för äggen och munkpeppar som jag tagit nu i ett halvår. Fortsätter kämpa o hoppas. Hoppas bara på ett plus innan okt då är det ett år sedan jag plussade sist..
  • Orkide

BIM lista

AUGUSTI
    27/8 Infinite (30år, försök ca 10 efter missfall, försökt sedan VT 15)

SEPTEMBER

• Orkide
    Maddeh30 skrev 2016-08-14 08:18:59 följande:

Hej! Länge sen jag var inne. Andra försöket nu och bli gravida och jag tror mig se ett svagt streck. Vad tror ni ?!

Jag ser också ett streck
Svar på tråden Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)