Inlägg från: Orkide |Visa alla inlägg
  • Orkide

Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)

Jag bör ha äl i början på nästa vecka. Utan pergo kör vi.

• Orkide
    Bodrum skrev 2016-04-30 22:21:10 följande:

Just varit på middag med min bästa kompis som berättade att hon är gravid. Är så glad för hennes skull men känner en sådan tomhet. Vi skulle ha fått barn samma månad och nu blir det hon som får gå med magen i vädret. Det skaver i mig mer än jag vill erkänna. Hon och hennes man ville inte prata om annat på hela middagen och refererade hela tiden till att hon är gravid. Kan ni också känna att det känns lite jobbigt när någon blir gravid och man vet att man borde glädjas mer?

Jag känner igen det så väl. Men det blir bättre o till slut kommer du kunna glädjas mycket mer åt din vän.
    Min granne ska ha nu i juni samma datum så vi skulle fått (enligt tidigt ul) o det har varit en pina till o från men jag kan se henne o glädjas för henne nu (mycket oftare).

Din tid kommer vännen
  • Orkide

Här är försök 13, 6:e efter missfallet i höstas. Fick inget pergotime denna omgång så jag prövade munkpeppar. Fick glad gubbe på äl test på dag 18 istället för dag 14 och det är bra eftersom min äggkvalité inte håller måttet

Som ni säger så gör vädret under för humöret. Man kan inte annat är le när det är så fint. Tycker synd om alla pollenallergiker :-/

• Orkide
    Ishtar skrev 2016-05-12 21:28:49 följande:

Bim idag men har inte vågat testa mig. Så länge som jag inte blöder o inte har testat mig så lever ju hoppet eller hur?

Drar nog på d till lördag...

Håller tummarna !!
  • Orkide
    Ishtar skrev 2016-05-14 09:23:18 följande:

Det här känns galet men jag plussade!!! Behöver landa lite i det här känner jag men är hemskt glad.

Stor grattis! Det var länge sen det plussades här
  • Orkide

Här är mensen på ingång. Känns surt. Fyller 30 denna månad o hade varit kul med en present men icke. Å andra sidan får jag väl dricka ett glas vin i helgen när jag o sambon ska ut o äta (utan kidsen). Men idag är jag ledsen o besviken.

• Orkide

Hej hej, för mig kom mensen i fredags. Då det är bara att fortsätta. Över ett år sedan vi började så snart är det väl vår tur.

Grattis till er som fått plus! O en kram till er som fått mens!

• Orkide
    Bodrum skrev 2016-05-21 09:51:38 följande:
    JAAAA! Vad kul, grattis! Håller tummarna att allt går bra denna gång.

Själv fick jag mens för ett par dagar sedan, känns väääldigt bra! Äntligen kanske kroppen är redo att börja försöka igen efter missfallet. Hade räknat med flera månader som efter förra missfallet, men förhoppningsvis har jag bättre tur denna gång.
    Vad härligt att kroppen hittade tillbaka så snabbt!!
  • Orkide
    Polarlantis skrev 2016-06-12 07:43:15 följande:

Idag måste jag säga att jag tvekar...att jag kanske ska lägga ner. Trött i kroppen och för lite sömn och bråkiga barn... Orka en till? Verkligen? Vi har det ju bra så här egentligen??!! Längtar är verkligen inte rationell och helt omöjlig att resonera med! Önskar att jag skulle bli hoppsan gravid av misstag...lär inte ske...

Ursäkta gnäll..

Håller tummarna för er alla! Massa plus vill jag se!!!

Såhär känner jag också med jämna mellanrum. Äntligen kan man börja röra på sig mer utan att anpassa sig efter sov o matrutiner o orkar man en till. Men nu har vi kämpat sen jan/feb förra året och jag känner "ska jag ge upp nu??" Hade jag inte fått missfall så skulle jag haft mitt barn denna månad (bf 18juni).

Jag tror ändå att man anpassar sig väldigt bra med flera barn (hoppas jag )
  • Orkide

Min mens dök upp här två dagar för tidigt. Hoppas på nästa gång istället då

Svar på tråden Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)