Inlägg från: Orkide |Visa alla inlägg
  • Orkide

Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)

Bodrum skrev 2015-12-27 09:33:49 följande:
    Vad trist! Men ändå skönt att din kropp kom igång så snabbt med ägglossning- och så länge du inte blöder mer är det ju inte kört!

Det är sjukt frustrerande när månaderna går och kroppen inte fungerar som den ska! Nu har det gått ett halvår sedan mitt MA och fortfarande ingen ordentlig mens, bara småblödningar (och nu inte ens det). Börjar tro att min kropp aldrig kommer att fungera som den ska igen. Men, som du säger, jag (och kanske du) får i alla fall dricka bubbel på nyår! Och det är inte fy skam tror jag ska ta ett glas även när nästa mens dyker upp
    Har du provat munkpeppar för att få igång kroppen igen? Funkat bra för väldigt många och plussidan är bättre hår o naglar
    Ja göra barn när det tar ett tag är verkligen hemskt. Speciellt när många klagar efter första o andra försöket. Jag har snällt fått vänta i månader med alla grav o sista fick jag inte behålla. Hmm oj gnälligt värre
  • Orkide
    Bodrum skrev 2016-01-01 17:57:01 följande:
    Hej och gott nytt år alla!

Min mens kom också för ett par dagar sedan, känns skönt faktiskt. Så nu ska jag testa med ÄL-test igen så att jag faktiskt vet om jag kan förvänta mig mens eller inte. Var så jobbigt denna månad (antar att jag inte hade ÄL).
    Orkidé, på plussidan får man säga att vi är synkade nu i alla fall och kan hoppas på att plussa samtidigt Har inte testat munkpeppar, va är det? Är generellt lite anti gällande naturkostpreparat eftersom det kan finnas lite allt möjligt i. Försöker hålla kroppen så fri från läkemedel som möjligt och hoppas att det funkar ändå. Annars får jag testa något alternativt  
    Okej vad skönt att mensen kom eller ja du kanske förstår hur jag menar.. :-/
    Munkpeppar har blivit kanska omtalat just i fertillitetssyfte. Det är många kvinnor som blivit gravida, minskat pms besvär och fått ordning på långa cyklar.
  • Orkide

MammaTillAdrian: Beklagar verkligen de du har fått gå igenom. Kan inte tänkte mig hur svårt det måste har varit (och är än idag). Hoppas nu att allt ser bra ut! Jättekram

• Orkide

Hej, har varit lite dålig på att vara inne här. Jag har bim nu i början av veckan. Förväntar mig mens.

• Orkide
    Bodrum skrev 2016-01-26 12:05:44 följande:
    Hej! Hur mår du? Varför förväntar du dig mens? Håller tummarna för dig ändå
    Å jag vet inte varför förväntat mig mens samma symptom men ändå inte. Under dagen har jag fått lite blod på tampongen så jag vet nu att mensen är på ingång. Får bli ett elfte försök, tredje efter missfallet nästa månad.
    Hur går det för dig?
  • Orkide
    Bodrum skrev 2016-01-27 18:11:52 följande:
    Jag är totalförvirrad, är på dag 29 i cykeln. Har haft molvärk i magen i flera dagar och lite sega flytningar (kan ha det ibland innan mens), men tog en ÄL-sticka, som ser ut så här, vilket jag tolkar som nästan positiv (liksom flera gånger senaste tiden), men hur kan det vara så om jag ska ha mens?? Borde inte LH minska dagarna innan mens? Vore mycket tacksam för era kloka åsikter och tankar!

Bodrum, jag skulle tro att du borde ta ett grav.test Låter som du är gravid juh
  • Orkide
    Bodrum skrev 2016-01-28 17:25:01 följande:

Nykär: Då är det inte kört än, du kanske är gravid?
    Orkidé: Har mensen kommit igång än eller bara blodstrimmor?
    narie24: Välkommen!

Tack för er input! Det måste vara som Nykär15 skriver, att LH kan gå upp innan mens. Det är ju liksom inte positivt utan bara nästan positivt, såg likadant ut idag. Testade med grav-test igår eller förrgår, minns inte, var negativt. Tror inte jag är gravid, har ju inte haft någon LH-stegring denna månad alls och inga ÄL-symptom förrän nu. Men tack för peppningen  

Mensen kom igång ordentligt så mens var det.. Igår kändes det piss men idag börjar jag väl räkna ner till nästa äl, bara tretton dagar kvar
    Å jag som hoppades att du var gravid. Du får väl fortsätta testa kanske det är en väldigt sen äl?
  • Orkide
    Bodrum skrev 2016-01-30 10:16:22 följande:

Ja, ni tjejer, vet inte vad jag ska tro...

Men negativt digitalt test.... Törs man ändå hoppas?

Grattis!! Vad underbart Vilken rolig nyhet
  • Orkide
    Bodrum skrev 2016-01-31 08:26:18 följande:

Tack tjejer! Det värsta är att testet idag på morgonen var mycket svagare, i vanliga fall hade jag tolkat det som negativt. Så nu är jag rädd att det blir missfall om det ens var något från början. Hade ju redan börjat fantisera om föräldraledigheten, kön på bebisen etc. Så sjukt att fantasin springer iväg så fort. Nu får jag ta några djupa andetag, vänta några dagar och hoppas att jag inte börjar blöda och att testet ger mig tydligare besked nästa gång. Tack igen för era uppmuntrande ord! Återkommer med uppdatering. Så länge håller jag tummarna för mig själv OCH er!

Å hoppas att det visar starkare om ett par dagar! Kram
Svar på tråden Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)