Prata om den sexuella relationen som inte fungerar i parterapi
Jag och min man har börjat i familjerådgivning/parterapi och har varit på ett besök tillsammans.Jag gick första tillfället själv då han inte ville.
Det är jag som har tyckt lång tid att vi måste få hjälp att stärka upp våran relation och för att vi ska må bättre ihop med varandra på alla de plan.
Oftast har jag lätt för att prata om känslor. Medan min man tycker att det är svårt/jobbigt med känslor och ömhet.
Nu när så mannen var med så hade jag så fruktansvärt jobbigt och svårt för mig att prata och vara öppen.
Terapeuten ställde frågor som vi svarade på och känner att det inte utvecklades något mera.
Det kändes som låst läge och så bra tankar jag har som jag skriver ned, detta var som bortblåst just då.
Jag har en anteckningsbok där jag skriver mycket om mina tankar och funderingar och denna hade jag ju med men vill inte riktigt ta upp den och börja läsa hur jag formulerat mig.
Min man sade att han kom dit pga mig och han inte har några som helst uppfattningar. Han är helt ny inför detta.
Vi har ett barn och mannen skyllde på att vi aldrig har tid ihop bara han och jag och därför har det blivit som det blivit.
Jag har en annan uppfattning.
Vi gör saker ihop rätt ofta tycker jag.
Det är den sexuella biten som jag tänker på mycket och som vi bara måste få att fungera.
Som det är så har vi aldrig sex när dottern är hemma eller när hon har somnat.
Ibland är vi båda hemma på dagarna då vi kan jobba hemifrån men inget händer.
När något tillfälle givits och hon sovit borta eller vi varit borta själva då har det ibland hänt.
Jag har gjort tappra försök. Senast sent på kvällen då han spelade på nätet med några vänner.
Jag fixade i ordning mig fint med fina underkläder och satinnattlinne och gav en vink att jag var sugen på sex.
Han såg förvånad ut att jag hade klätt mig så så sa han att han kan ju inte gå ifrån när det var uppe i värsta striden.
Jag blir så ledsen och känns som han inte attraheras av mig vad jag än gör och tar för mig.
Ni som har varit på parterapi kan jag ta upp sådan detaljer som det sexuella mellan oss och hur han beter sig???
Att jag vill återskapa passionen och glöden mellan oss och få en förändring.
Vi kan ju inte gå och vänta på att vi ska vara barnfria för att ha sex...