Inlägg från: Anonym (rosen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (rosen)

Prata om den sexuella relationen som inte fungerar i parterapi

Jag och min man har börjat i familjerådgivning/parterapi och har varit på ett besök tillsammans. 
    Jag gick första tillfället själv då han inte ville.

Det är jag som har tyckt lång tid att vi måste få hjälp att stärka upp våran relation och för att vi ska må bättre ihop med varandra på alla de plan.

Oftast har jag lätt för att prata om känslor.  Medan min man tycker att det är svårt/jobbigt med känslor och ömhet. 

Nu när så mannen var med så hade jag så fruktansvärt jobbigt och svårt för mig att prata och vara öppen.
    Terapeuten ställde frågor som vi svarade på och känner att det inte utvecklades något mera.
    Det kändes som låst läge och så bra tankar jag har som jag skriver ned, detta var som bortblåst just då.

Jag har en anteckningsbok där jag skriver mycket om mina tankar och funderingar och denna hade jag ju med men vill inte riktigt ta upp den och börja läsa hur jag formulerat mig.

Min man sade att han kom dit pga mig och han inte har några som helst uppfattningar. Han är helt ny inför detta.

Vi har ett barn och mannen skyllde på att vi aldrig har tid ihop bara han och jag och därför har det blivit som det blivit.

Jag har en annan uppfattning.
    Vi gör saker ihop rätt ofta tycker jag.

Det är den sexuella biten som jag tänker på mycket och som vi bara måste få att fungera.
    Som det är så har vi aldrig sex när dottern är hemma eller när hon har somnat.
    Ibland är vi båda hemma på dagarna då vi kan jobba hemifrån men inget händer.
    När något tillfälle givits och hon sovit borta eller vi varit borta själva då har det ibland hänt.

Jag har gjort tappra försök. Senast sent på kvällen då han spelade på nätet med några vänner.
    Jag fixade i ordning mig fint med fina underkläder och satinnattlinne och gav en vink att jag var sugen på sex.
    Han såg förvånad ut att jag hade klätt mig så så sa han att han kan ju inte gå ifrån när det var uppe i värsta striden.
    Jag blir så ledsen och känns som han inte attraheras av mig vad jag än gör och tar för mig.

Ni som har varit på parterapi kan jag ta upp sådan detaljer som det sexuella mellan oss och hur han beter sig???
    Att jag vill återskapa passionen och glöden mellan oss och få en förändring.
    Vi kan ju inte gå och vänta på att vi ska vara barnfria för att ha sex...
  • Svar på tråden Prata om den sexuella relationen som inte fungerar i parterapi
  • Anonym (rosen)
    no more skrev 2015-01-18 22:00:38 följande:

hej, jo det är klart du ska ta upp det. Hoppas Du har en bättre terapeut än vi hade. Jag fick en förklaring om att det var ovanligt med kvinnor som ville mer än män. Vi går inte dit längre, har inget sexliv och funderar på hur jag ska göra. Mina känslor har svalnat totalt ????

Vilken dålig terapeut. Förstår att ni inte går dit. Kan ni inte byta bara så kan det bli bra?
    Vi får se hur det går för mig och oss...
  • Anonym (rosen)
    Mrs Okänd skrev 2015-01-19 11:43:49 följande:

Du måste ju börja med att vara helt öppen och säga vad du tycker. Sa du till din man att du inte tyckte det var ok att han valde dataspel framför sex med dig?

Nej, jag sa ju inte det utan gick undan och grät.
    Ska nog nu såhär i efterhand säga det på något sätt...
  • Anonym (rosen)
    LoLs pappa skrev 2015-01-20 09:18:50 följande:

Klart du kan prata om det i terapin.

Det är ju PAR terapi, det som skiljer ett par från kompisar är ju att man har sex.

Anser du att det ej funkar så har ju ni ett problem som par.

Frågan är bara vad resultatet blir.

Att du får en man som har sex med dig som plikt, för att du har sagt att du vill mer.

Du vill ju ha en man som åtrår dig som kvinna, som har passionerad sex med dig och ser kvinnan och tänder på dig.

Ej en man som har mekanisk pliktsex när du vill, du vill ju att han skall ta initiativ och bli kåt när du kommer uppklädd och signalerar sex.

Men han får ju mer tillfredsställelse av datorn än av dig....

Så det är svårt, har han tidigare varit mer sexuell?

Men tar du upp det på allvar så har du ju gjort vad du kan.

Om du väljer att gå så kan du ivf känna att du har gjort vad du kan.

Så sant som du skriver.

Han har aldrig varit så sexuell lagd av sig, tyvärr. 
    Vad jag vet och han sagt så är jag den enda han träffat och haft sex med.
    Vet att han var riktigt tafatt i början av vårat förhållande.

När jag tänker på detta med datorn så blir jag så ledsen och känner att det är så kränkande och hjärtlöst.
  • Anonym (rosen)
    jomen64 skrev 2015-01-19 19:18:28 följande:
    Han är ju helt kokkobäng din man. Spela dataspel framför att ha sex!!

Förmodligen är det så att han inte är speciellt intresserad av sex. Det behöver inte betyda att han inte älskar dig men sex är han inte så het på helt enkelt. (Dataspel är ju kuligare...)

Gick i parterapi med min fru av samma orsak och vi slutade eftersom hon tyckte att vi inte hade tid riktigt....

Jag är ganska övertygad om att min fru älskar mig (eller att hon i alla fall tror att hon älskar mig)

Men när det gäller sexet är det hopplöst. Så här i efterhand kanske jag skulle varit tuffare och helt enkelt vägrat att sluta i terapin.

Eh, nu skall vi se.. Vad får du käre TS ut av detta, jo, ge inte upp nu när du väl fått dit slöfocken. Prata på! Hur skall ni annars lösa det? Inte blir det löst annars! Eller hur!
    Det här var ett tag sedan.

Vi var tillsammans två tillfällen i parterapi och sedan tyckte han att han var färdig. Han fick inte ut någonting av det.

Jag har gått själv några gånger utan mannens vetskap.

Nu har det gått över 1 år och har åter igen tagit upp parterapin på tapeten och vill att han följer med.
    Det har hänt så mycket svårt det sista året med missfall, sjukdomar och jag har utmattningsdepression som jag nu går och får hjälp med.

Han säger att han är klar med terapin och har inget mera att hämta där. Det var ingen hjälp för honom och där är vi nu.
    Han menar att jag kan gå själv om jag anser att jag blir hjälpt av det.
    Han tror det inte hjälper mig när jag är deprimerad.

Mycket av den bakomliggande faktorn är just vårat värdelösa förhållande som gjort mig där jag är idag. 

Jag känner mig så ledsen och vill ju det så mycket. Det är som att tala till en vägg.
    Hur ska jag göra?

Svar på tråden Prata om den sexuella relationen som inte fungerar i parterapi