• no more

Prata om den sexuella relationen som inte fungerar i parterapi

hej, jo det är klart du ska ta upp det. Hoppas Du har en bättre terapeut än vi hade. Jag fick en förklaring om att det var ovanligt med kvinnor som ville mer än män. Vi går inte dit längre, har inget sexliv och funderar på hur jag ska göra. Mina känslor har svalnat totalt ????

• no more

Kan man verkligen genom samtal på sikt få upp intresset för mer sex. Jag vill som kvinna lika lite som jag tror att en man vill ha pliktsex. Jag ville ha åtrå och längtan efter min man och att han skulle ha det för mig. Idag känns det mest som om jag är bra att ga som fru. Jag drar in mer lön, jag fixar alla grejer hemma. Ringa och väcka barn, boka semester, biobiljetter med mera.

är så trött på allt det och skulle helst vilja sticka ifrån allt. Men drar mig för det för det kommer just då att dra alldeles förmycket energi.

• no more
    Frankk skrev 2015-01-21 03:14:51 följande:

Det borde göras avtal, likt samboavtal, äktenskapförord där man förbinder sig att som minst måste ha sex 2 gånger i månaden exempelvis. samt konsevenser för brytande av avtalet. Sex borde vara en mänsklig rättighet. Delvis skämt, men jag har ingen förståelse/tålamod för låg lustare som ska vänta in den dagen då lusten kommer som skänk från ovan.

Kan man inte ha sex om det finns minderåriga i samma hus som en? Blir barn traumatiserade/störda om de hör stönanden? Varför ska det vara sån hysshyss. Man har ju liksom hela sin existens att tacka för samlaget.

Den tyngsta sorgen är att inse att vi själva är enda orsaken till alla våra motgångar.
    det där blir pliktsex.... Fårstår inte heller att inte alla kan njuta, längta efter skön sex.

Barn sover ganska djupt, så det är en dålig ursäkt. Bristande lust är förklaringen tyvärr
Svar på tråden Prata om den sexuella relationen som inte fungerar i parterapi