noctura skrev 2015-02-23 09:33:48 följande:
Hej! Jag sköt upp behandlingen ca 1 månad pga av en semesterresa som vi gjorde. Kommer därför inte ihåg hur lång väntetiden var.
Hela behandlingen gick bra. Inga biverkningar under behandlingen, trodde jag. Jag fick överstimulering med förstorade äggstockar och vätska i buken efter insättningen. Var inlagd på sjukhus i en vecka. Det uppkom efter att embryot fäste, så det enda befruktade ägget tog sig :) Men det är inget du behöver vara rädd över. Det är inte många som drabbas av överstimulering, ca 1-5 %.
Men vi var lite besvikna över informationen om biverkningar som kan inträffa. Vi fick knappt någon information när vi var där. Jag var även på återbesök hos dem dagen innan jag blev inlagd på sjukhus då jag berättade att jag var så dålig. Men de sa bara att vi skulle avvakta och se hur allt blev. Men det slutade med att jag hämtades med ambulans på natten...
Men i det stora hela har de varit superbra förutom hjälpen med min överstimulering :)
Vad spännande för er. Hoppas allt kommer att gå bra!
Fy så trist med överstimulering. Jag fick avbryta vårt allra första försök på grund av det, men då slapp jag också vätska i buken och inskrivning på sjukhuset. Så det var väl bra egentligen. Men trist att avbryta, och fruktansvärt ont och jäkligt ändå :P
Men graviditeten verkar fortsätta bra iaf då?
Jag fick tillbaka ett embryo ii mitten av januari, men det slutade tyvärr i missfall :(
Jag pratade med Lovisamottagningen i Norrköping där jag ska göra mina kontroller (bara plock och insättning i Falun) nu på morgonen och fick en tid där redan imorn kväll . Så det verkar nog som att vi kommer kunna köra igång på nästa mens ändå :)