• Anonym (Ledsen)

    Strippor och lapdance

    Hej!

    Behöver lite råd då mina egna tankar gör mig galen... Min kille gillar porr... Visst ok

    Men det är så mkt!

    För några veckor sen åkte han firma på julfest till Tyskland. Vi hade pratat om att kollegorna går alltid på strippklubb, bordell... Han skojade o frågade om jag hade blivit sur om han köpt en lapdance och jag sa ja!!

    Trots detta går han på strippklubb och köper en lapdance... Jag grät mig själv till sömns den natten han ringde från Tyskland och berätta. Jag trodde nig själv aldrig att jag skulle ta det så hårt men att någon annan levande person med bröst o rumpa i ansiktet o ett charmigt sätt får min pojkvän kåt är så sjukt sårande så nu vill jag höra strippors åsikt.

    Hur ser ni på lapdance? Hur går det till sitter alla i knät o gnider sig? Hur länge pågår det? Tycker ni att jag bör mår dåligt lr är det en skotten? Mår riktigt dåligt över detta. Har aldrig varit på strippklubb själv så vet inte hur det går till utan går bara på mina damasker jag målar upp o det är skitjobbigt.

    Killar får oxå gärna ge åsikt ;)

    Kramar

  • Svar på tråden Strippor och lapdance
  • Långbenopluto

    Men snälla du, du har fel fokus!

    Här pratar du om en mans om fullständigt struntar i dina känslor och önskemål om att han INTE skulle ta en lapdance...

    Vill du ha ett sånt förhållande??

  • Smecker

    Jag har aldrig kommit på tanken att köpa en lap dance, men både strippklubb och lap dance måste vara bland det tråkigaste som finns. Du betalar överpris för att titta på när en tjej kliver upp på scen, tar av sig kläderna och går därifrån. Sedan skall du alltså betala ännu mer för att en tjej skall ta av sig kläderna, låtsas vara kåt på dig, dansa obehagligt närgånget och gå därifrån? Finns betydligt roligare saker att göra. Ansa brösthåret med pincett kanske. Eller lägga pengarna på en god middag.


    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Anonym (Fredde)
    Tines skrev 2015-01-06 16:33:35 följande:

    Men snälla du, du har fel fokus!

    Här pratar du om en mans om fullständigt struntar i dina känslor och önskemål om att han INTE skulle ta en lapdance...

    Vill du ha ett sånt förhållande??


    Ja att göra det trots att ens kärring inte vill att man gör det!?! Respektlöst.
  • cirkusmusen

    Det spelar egentligen ingen roll hur det går till. Han gjorde något som du sa innan att du inte var okej med, han sårade dig medvetet. För en sådan sak vet jag inte om jag hade kunnat fortsätta mitt förhållande. 

  • Anonym (Ledsen)

    När vi pratade efter att han kom hem blev han helt chockad att jag blev så ledsen... Kommer inte ihåg att du sa det sa han lr att jag skojade... Bad om ursäkt och skulle aldrig såra mig medvetet! Aldrig igen sa han och ja ska aldrig åka på resan igen?

    Vet inte bad ja ska tro

    Blivit en tagg i mitt hjärta...

    Ja är väl mer kåt än andra säger han??

  • Anonym (Fredde)
    Anonym (Ledsen) skrev 2015-01-06 18:34:48 följande:

    När vi pratade efter att han kom hem blev han helt chockad att jag blev så ledsen... Kommer inte ihåg att du sa det sa han lr att jag skojade... Bad om ursäkt och skulle aldrig såra mig medvetet! Aldrig igen sa han och ja ska aldrig åka på resan igen?

    Vet inte bad ja ska tro

    Blivit en tagg i mitt hjärta...

    Ja är väl mer kåt än andra säger han??


    Ja han kanske inte förstod allvaret i det.

    Så visst, alla gör vi fel. Inget att göra slut för.

    Klart det är upphetsande att se en kvinna dansa naken framför en. Oavsett hur mycket man älskar sin tjej. Det är reptilhjärnan som rycker in. Inget konstigt. Det betyder ju inte att han inte älskar dig.

    Mitt svar innan grundade sig i att det respektlöst. Men vad vet jag om diskussionen ni hade. Klart det kan uppstå missförstånd.

    Hoppas det löser sig. Han verkar ju ångra sig.
  • LEG
    Anonym (Ledsen) skrev 2015-01-06 18:34:48 följande:

    När vi pratade efter att han kom hem blev han helt chockad att jag blev så ledsen... Kommer inte ihåg att du sa det sa han lr att jag skojade... Bad om ursäkt och skulle aldrig såra mig medvetet! Aldrig igen sa han och ja ska aldrig åka på resan igen?

    Vet inte bad ja ska tro

    Blivit en tagg i mitt hjärta...

    Ja är väl mer kåt än andra säger han??


    Det handlar väl i grunden om vad du känner för den här killen och det svek han visat. Om han inte kommer ihåg ett så viktigt besked i en för relationen väldigt viktig fråga när det väl blir skarpt och frestande läge så har han problem.

    Kommer du någonsin att kunna lita på honom att han bryr sig om vad du tycker och känner om du inte är närvarande? 

    Skulle vilja påstå att du fått tag i en mes, som inte vågar stå upp för sin relation när jobbet rycker i honom. (för övrigt kan man ju undra vad det är för ställe han jobbar på om man åker och käkar julbord med stripp. Har de inga kvinnliga anställda - men de tar man förstås inte heller någon hänsyn till).

    Sedan tycker jag det är en annan faktor att ta med i funderingarna: vad visar det här om hans kvinnosyn rent generellt? Ska en man överhuvud taget tänka tanken att gå på ett sådant ställe, även om han inte är i en relation. Han har inte funderat något på att han med sina pengar kanske rent av är med och betalar och understöder trafficking? 

    Om ni fortsätter ihop så bör du nog göra klart för honom att ok ett snedsprång kan väl förlåtas, men det var detta och någon mer möjlighet eller chans till det finns inte. 

    Sedan det där sista att han väl "är mer kåt än andra" är ju bara så jävla löjligt. Skyll på det, klarar han inte av att kontrollera sig själv alltså. Få honom att fatta att han måste ta ansvar för vad han gör, ingen annan kan göra det. 

    Tycker som sagt det känns som han är en mes som bara skyller ifrån sig och inte kan stå för vad han själv vill. 
  • Anonym (strippa)

    Jag är då strippa lite som extraknäck men jag strippar inte på någon klubb utan bara i privata sammanhang där man hyr in mig via en förmedling för att strippa vid olika evenemang, typiskt t.ex. en svensexa då. Jag gör alltså ingen lapdance eller annan privat dans/posering. 

    I mitt fall handlar det i alla fall aldrig om att jag sitter o gnider mig i någons knä. Jag dansar av mig kläderna och visar mig naken, men ingen närkontakt. Se men inte röra liksom.  Nu vet jag ju dock inte hur det är på tyska klubbar, men vad jag hört så är det väl oftast inte tillåtet med närkontakt om man inte köpt en sexstund.

    Du får väl prata med honom om vad det handlade om. Fitta har han säkert fått se, men herregud, what a surprise allstå. Så kanske inte tycker du behöver förfasa dig över det hela av den sexuella anledningen. 

    Sedan kan jag ju hålla med om att det är en annan sak med att han gjort något emot din vilja. Det kanske egentligen är något mycket allvarligare för er relation.

  • Anonym (Ledsen)

    Fått se fitta??! Allvarligt... Är dom nakna?

    Han sa hon tog av sig o visa brösten.. Inte helnaken..

    Blir så arg när ja tänker på det så ja kokar, fy fan!

  • Anonym (Ledsen)

    Jag har valt att gå vidare för ha älskar honom såpass mkt... Men jag har en förmåga att såra mig, han har adhd och blir lätt uttråkad vilket oroar mig till döds... Är alltid orolig när han är ute osv...

    Vissa dagar säger han att han älskar mig så det gör ont o ibland vill han ta en paus på en vecka för att han har fått för sig att det skulle vara upphetsande, sjuk tanke tycker jag.

    Antar att jag bara ville höra andras åsikter o tankar kring lapdance då detta rör upp känslor fortfarande nät ja tänker på det.

    Kram

  • Anonym (strippa)
    Anonym (Ledsen) skrev 2015-01-07 02:13:51 följande:

    Fått se fitta??! Allvarligt... Är dom nakna?

    Han sa hon tog av sig o visa brösten.. Inte helnaken..

    Blir så arg när ja tänker på det så ja kokar, fy fan!


    Om han säger att hon visa brösten så var det väl så det var. Känns som han verkar ärlig mot dig o det är väl det fina ändå, han smyger inte, så varför misstro honom om det.

    Jag var nog inte tydlig - jag rar av mig helnaken för att det är på privata fester, svensexor etc. På offentlig lokal är det inte tillåtet att ta av trosan i Sverige- kanske är samma regler i Tyskland.

    Vad jag menar är att problemet för er ligger väl i det att han frågat dig-du sa nej o han gjorde det ändå. Det är väl det ni behöver prata om. Om tjejen seda visade bara brösten eller även fittan ser jag som det lilla problemet.
  • Anonym (Ledsen)

    Ja självklart har du rätt... På nåt sätt tycker ja att han borde förstå att detta skulle göra mig ledsen och även det sårar...

    Du borde varit tydligare sa han och visst det kanske jag borde men jag trodde aldrig att han skulle gå in då han förra året inte gick med.

    Jo att han är ärlig får ja uppskatta, många av gans kollegor tyckte han va dum som berätta men det är u ändå en bra grej.

    Har många gå ger tänkt på att gå ifrån honom men tanken på att låta någon få hans fina sidor känns outhärdligt.

  • NågonIndivid

    Beror på var han va (kvalitetpå stripklubb) mer känd/full laglig = ingenmöjlighetför mer sexuella aktiviteter. Men i en "dans" är de helt nakna dock får man inte pilla på fittan. Jag är singel och därför ser inte problem med att få en dans men jag hade absolut inte gått på en dans om jag hade haft en partner. Jag anser en sån private dance är att vara otrogen. Men samtidigt jag ser inte varför han skulle säga till dig att han köpte en dans om han ville vara otrogen mot dig.

  • KimLinnefeldt
    Anonym (Ledsen) skrev 2015-01-06 18:34:48 följande:

    När vi pratade efter att han kom hem blev han helt chockad att jag blev så ledsen... Kommer inte ihåg att du sa det sa han lr att jag skojade... Bad om ursäkt och skulle aldrig såra mig medvetet! Aldrig igen sa han och ja ska aldrig åka på resan igen?

    Vet inte bad ja ska tro

    Blivit en tagg i mitt hjärta...

    Ja är väl mer kåt än andra säger han??


    Om han visar verklig ånger och ber om förlåtelse så kan du kanske välja att göra det, glömma och gå vidare.

    Men... "jag är väl mer kåt än andra", låter som att han försöker rättfärdiga det han har gjort, att det skulle vara något biologiskt eller medfött beteende. Då menar han inte ursäkten på riktigt.
  • KimLinnefeldt

    Striptease och lapdans, fy fan vad sunkigt! Åter till 50-talet, liksom. Jag skulle aldrig, lika lite som jag skulle gå till en prostituerad.

  • Tremere

    Ser att det är ett tag edan tråden startade och jag hoppas att ni rätt ut det redan.


    Men lite input från mig som själv har ADHD och har en son med det.
    Jag gissar mig till att ni dessutom är yngre då det inte verkar finnas några barn med i bilden.


    Nä jag var ung så hade jag svåra problem med min impulskontroll, vilket tyvärr flera gånger resulterade i att jag gjorde min partner ledsen, orolig och till slut väldigt misstänksam.
    Dock gjorde jag aldrig något medvetet för att skada henne.
    Som Emil i Lönneberga säger "Det bare händer"
    Självklart skall du ändå inte finna dig i detta, men försök at ha någon form av överseende med att han antagligen verkligen inte menade att såra dig.
    Bara det att han direkt berättade och inte förstod först att du blev ledsen tyder ju på det.
    Sedan kan det vara bra att mot någon med ADHD eller liknande att vara övertydlig. Det räcker absolut inte att vara vag eller tro att han förstår.
    Bättre i så fall att säga rakt ut "Jag kommer att bli väldigt ledsen om du går på stripklubb"
    Detta gäller även i vardagen.
    Förvänta dig inte att han förstår att du vill att han skall dammsuga genom att säga "vad dammigt det är" 
    Till någon som han (eller mig) så måste man säga "jag vill att du dammsuger, idag"
    Alltså, både vad du vill att han skall göra och när han skall göra det.
    De flesta som är som oss tar inte illa upp av detta utan tycker att det är rätt okej att få klara, tydliga instruktioner.

    Hoppas att detta kan hjälpa någon i sin relation med en ADHD person.

  • Anonym (2015)
    Anonym (Ledsen) skrev 2015-01-06 16:15:53 följande:
    Strippor och lapdance

    Hej!

    Behöver lite råd då mina egna tankar gör mig galen... Min kille gillar porr... Visst ok

    Men det är så mkt!

    För några veckor sen åkte han firma på julfest till Tyskland. Vi hade pratat om att kollegorna går alltid på strippklubb, bordell... Han skojade o frågade om jag hade blivit sur om han köpt en lapdance och jag sa ja!!

    Trots detta går han på strippklubb och köper en lapdance... Jag grät mig själv till sömns den natten han ringde från Tyskland och berätta. Jag trodde nig själv aldrig att jag skulle ta det så hårt men att någon annan levande person med bröst o rumpa i ansiktet o ett charmigt sätt får min pojkvän kåt är så sjukt sårande så nu vill jag höra strippors åsikt.

    Hur ser ni på lapdance? Hur går det till sitter alla i knät o gnider sig? Hur länge pågår det? Tycker ni att jag bör mår dåligt lr är det en skotten? Mår riktigt dåligt över detta. Har aldrig varit på strippklubb själv så vet inte hur det går till utan går bara på mina damasker jag målar upp o det är skitjobbigt.

    Killar får oxå gärna ge åsikt ;)

    Kramar


    Tråden är mer än 9 år gammal.
Svar på tråden Strippor och lapdance