Strippor och lapdance
Ser att det är ett tag edan tråden startade och jag hoppas att ni rätt ut det redan.
Men lite input från mig som själv har ADHD och har en son med det.
Jag gissar mig till att ni dessutom är yngre då det inte verkar finnas några barn med i bilden.
Nä jag var ung så hade jag svåra problem med min impulskontroll, vilket tyvärr flera gånger resulterade i att jag gjorde min partner ledsen, orolig och till slut väldigt misstänksam.
Dock gjorde jag aldrig något medvetet för att skada henne.
Som Emil i Lönneberga säger "Det bare händer"
Självklart skall du ändå inte finna dig i detta, men försök at ha någon form av överseende med att han antagligen verkligen inte menade att såra dig.
Bara det att han direkt berättade och inte förstod först att du blev ledsen tyder ju på det.
Sedan kan det vara bra att mot någon med ADHD eller liknande att vara övertydlig. Det räcker absolut inte att vara vag eller tro att han förstår.
Bättre i så fall att säga rakt ut "Jag kommer att bli väldigt ledsen om du går på stripklubb"
Detta gäller även i vardagen.
Förvänta dig inte att han förstår att du vill att han skall dammsuga genom att säga "vad dammigt det är"
Till någon som han (eller mig) så måste man säga "jag vill att du dammsuger, idag"
Alltså, både vad du vill att han skall göra och när han skall göra det.
De flesta som är som oss tar inte illa upp av detta utan tycker att det är rätt okej att få klara, tydliga instruktioner.
Hoppas att detta kan hjälpa någon i sin relation med en ADHD person.