• Anonym (hjälp :()

Jag är 17 och ihop med en knarkare. Hur går jag tillväga? :(

Jag skrev samma inlägg på flashback, så jag kopierar det och klistrar in eftersom jag inte orkar skriva allting på nytt.

Jag är tillsammans med en kille som har tagit återfall flera gånger. Då har det enligt honom varit hasch.

Allting hade gått för långt. Han var borta i 3 dygn utan ett enda ord, han tog återfall och skyllde på mig, han sålde sin pappas medicin (oxynorm, concerta) för att tjäna pengar, han försökte tvinga i mig en benso, han våldtog mig och listan bara fortsätter. Trots allt detta så bestämde jag mig för att stanna kvar. Dumt? Kanske det. Men jag har så svårt att lämna honom efter jag ÄLSKAR honom sååå jäkla mycket !! Jag känner extra sympati eftersom hans pappa har cancer, hans mamma kallar honom narkoman, hans syster han psykos, hans bröder vill inget med honom o göra. Han har bara mig säger han... Gråter

Jag ställde honom mot väggen och sa att han måste på avgiftning. Han gick med på det. Jag blev sååå glad! Äntligen skulle vi börja om. Han skulle äntligen bli fri från knarket. Men det skulle visa sig att jag hade fel.

Jag var och besökte honom, och ni anar inte vad han har gjort. Han har lurat alla !!! Mig, sin mamma, bror, och läkarna också.

När jag var där med honom så kom han med en vit tablett. Han säger " dem vill att jag ska ta medicinen fast jag vill inte " Jag frågade honom vad det var för medicin, och han svarade att han inte visste. Jag såg att tabletten var vit men det stod inget på det. Helt plötsligt frågade han mig " vill du att jag ska snorta det " va tänkte jag då. Varför frågar du mig det? Jag visste ju inte vad det var för medicin eller hur man tar den. Han bara la den i munnen utan att ens dricka vatten  

Senare då så gick en sjuksköterska förbi och han frågade henne då hur länge jag kunde stanna kvar. Jag tog och frågade sjuksköterskan vad det var för medicin han tar. Hon frågade honom då " vill du att jag ska svara på det " Han sa då att han inte ville. Jag blev helt paff!  Varför vill han inte berätta vad det är för medicin han tar. Jag blev både ledsen och förbannad!

Jag visste att han hade dolt nåt. Jag blev så arg så att jag lämnade avdelningen. 

Han tog då och ringde mig. Han berättade att det är subutex han tar. Han var tvungen att ljuga för dem att han tar heroin dagligen, annars hade han inte kommit in på avdelningen. Det är problemet...Han tar inte heroin dagligen. Han ljög bara för att få subutex. Det är jag helt 100% stensäker på. 

Jag läste också att man måste vara positiv för att få subutex. Jag var med honom innan han blev inlagd och då tog han UP, men till mig sa han att det visade negativt, eller ljuger han här med? Är det ens möjligt att få subutex om man visar negativt på UP?

Jag är så ledsen och arg !!! Han skulle in på behandling för att vi skulle börja om, och nu detta! Ljuger för att bara få subutex. Han är helt dum i huvudet !!!

Jag ringde avdelningen och berättade som det var då. Han tar inte medicinen som han borde. Och att han har ljugit för läkaren, att han tar heroin dagligen bara för att få subutex. Han tar inte subutex för att han behöver det, han tar det eftersom han vill få ruset. Jag är inte dum. Jag vet att det är det han vill.

Hon på avdelningen sa att hans läkare skulle ringa upp mig, hon berättade även för honom vad jag sa, han blev arg och ringde upp " du förstör min behandling " sa han

Jag blev ännu mer arg och sa " jag är inte dum, du ljög för läkaren, du tar inte heroin dagligen, du ljög bara för att få subutex "

Gör jag rätt nu genom att berätta det för hans läkare? Jag vill bara hjälpa honom. Jag älskar honom!  Jag vill bara att han ska må bra. Han skulle in på behandling för att må bra igen och lämna knarket, men uppenbarligen fortsätter det. Hur tar jag detta vidare??   

• Svar på tråden Jag är 17 och ihop med en knarkare. Hur går jag tillväga? :(
    Anonym (men lämna aset) skrev 2015-01-19 15:49:53 följande:
    Läs det där igen, och fundera på om han är värd något...
    Jag vet att han inte är värd något, men det är just det att jag har blivit så tok kär. Så här kär har jag aldrig varit och vet inte om jag nånsin kommer vara. Han är min första kärlek Jag vill göra slut men har inte energi att ta mig igenom det.
  • Anonym (men lämna aset)
    Anonym (hjälp :() skrev 2015-01-19 15:53:00 följande:
    Jag vet att han inte är värd något, men det är just det att jag har blivit så tok kär. Så här kär har jag aldrig varit och vet inte om jag nånsin kommer vara. Han är min första kärlek Jag vill göra slut men har inte energi att ta mig igenom det.
    Vill du överleva?
    Anonym (men lämna aset) skrev 2015-01-19 15:58:26 följande:
    Vill du överleva?
    ja, men jag vill inte förlora honom
  • Anonym (men lämna aset)
    Anonym (hjälp :() skrev 2015-01-19 16:04:42 följande:
    Men ge dig! Skriv inte här något mer då, du vet vad lösningen är. Skriv inte mer förrän du lämnat honom.
  • MajaMaria79

Men TS, du får ju ta dig samman. Ingen annan kan göra det här åt dig. 

Och innerst inne så förstår du ju att det här är destruktivt och att du visst kommer att hitta kärlek igen. Mycket få (någon?) människor hittar sin enda stora kärlek när de är 17 år

Det känns som att du trivs med att vara ett offer, som att du inte riktigt vet vem du skulle vara om du inte skulle vara illa behandlad.

Du får nog försöka ställa dig utanför situationen och se mer objektivt på det här. Ibland får man göra det som är smartast oavsett vad känslorna säger.

• Anonym (lämna!)

Känslan du får när han beter sig som han gör är att du känner dig bekräftad!! Att du inbillar dig att han gör så av sin enorma kärlek till dig. Du är inte den första och lär inte bli den sista som går i den fällan! Vad han är ute efter är total KONTROLL över dig! Inget annat vad du än försöker inbilla dig vilket du kommer bli varse förr eller senare på ett eller annat mycket obehagligt vis. Gå INNAN!

• mammaåten

Du berättar för läkaren och sen lämnar du honom. Svårare än så är det inte....

• Anonym (....)
    Anonym (hjälp :() skrev 2015-01-19 16:04:42 följande:
    Men då har du ju gjort ditt val, eller hur? Eller hur tänker du att vi här kan hjälpa? Jag kan förstå att det är skönt att skriva av sig om sin situation men det vore tusen gånger bättre om du fick professionell hjälp. Hjälp med att förstå varför du gillar när han blir svartsjuk och varför du stannar. 

Det här är en helt seriös fråga och jag menar inte att vara elakt eller så men.. Varför skriver du här? 
  • Carnitas

Jag är ledsen TS, du klarar inte följa råd som är för din överlevnad att göra.
    Det finns bara = som man bäddar får man ligga.
    Detta summerar upp dig fullständigt.

• TigerLilySwe

Kärleken finns runt hörnet om du bara låter den komma till dig. Sök hjälp för din egen skull så att du kan hjälpa dig själv, någon annan kan du inte hjälpa. Bara dig själv. Den killen du hänger med nu drar under dig.

• Farsa på stan
    Anonym (hjälp :() skrev 2015-01-19 14:46:23 följande:

jag är ju homosexuell och det finns inte många som är gay. 

Jo, det finns det. Det finns många som är homo- eller bisexuella, och jag är övertygad om att de allra flesta överhuvudtaget är betydligt trevligare än den psykopat som du fått på halsen. Dejtingsidor, gayklubbar... det finns hur många ställen som helst som du kan få kontakt med någon på.
    OK att du är kär. Det kommer att gå över. Du VET att han är ett drägg och olämplig att umgås med, än mindre ha ett förhållande med.
  • Anonym (Z.)

Lämna idioten. Vet du är kär, men du är 17 år. Det kommer vara tungt nu, men när du är äldre kommer du tänka tillbaka på detta och känna en lättnad! Vem vet, han kanske skärper sig om du lämnar? Du måste se till dig själv om du ska slipps ett skitliv.

• Anonym (pp)

Du är 17 år, det är där problemet ligger, man blir kär så jävla lätt då.

Tycker du ska lämna honom, om han har våldtagit dig. Skämtar du eller?

Vad exakt är det han missbrukar?

• pepsimax
    Anonym (hjälp :() skrev 2015-01-03 20:30:49 följande:

Jag har försökt att göra slut men då skar han sig med en kniv. Det kom så mycket blod! Gråter Han sa att han även skulle ta sitt liv så småningom ..

Jag fattar inte varför jag tillåter detta. Han ljuger gång på gång, rakt upp i ansiktet på honom. Jag är hans dörrmatta och han vet det. Trots allt så kan jag inte göra slut. Jag är rädd för att inte hitta kärleken igen.. Gråter

Jag kan inte lämna honom. Stannar jag kvar får jag också ta konsekvenserna, det vet jag ! 

Det med subutex, varför ljuga att han tar heroin dagligen bara för att få subutex? Ska jag ta med läkaren?

Tror inte han ljugit för att få subutex, kräver mycket för att man ska komma in på programmet, bland annat ett par års dokumenterat bruk av opiater/subutex.
  • Hannah321
    pepsimax skrev 2015-01-22 11:41:40 följande:
    Tror inte han ljugit för att få subutex, kräver mycket för att man ska komma in på programmet, bland annat ett par års dokumenterat bruk av opiater/subutex.
    sant, det finns en lång utredning av personen  innan han/hon läggs in. Detta just för att ALLA som missbrukar och som måste läggas in i stort sätt ljuger!
    Som alla har sagt tidigare GÅ eller sätt livet till. har varit där med och slutade med att jag ringde min familj och hulkade så mycket jag grät då min partner (som jag inte trodde skulle gå så långt i misshandeln av mig) satt en kniv i min fot, kniven satt fast i skelettet och han brydde sig bara om att jag inte skulle göra han så arg.

ja så saker kan eskalera fort även om man är så J**la kär och tror personen känner samma sak. Han mår bra när han är hög och han kontrollerar dig. Rent ut sagt han mår bättre av att få hjälp av dem som kan sin sak ensam och du måste få hjälp ENSAM på ditt håll utan han,
  • Anonym (haha)
    Anonym (hjälp :() skrev 2015-01-03 20:13:11 följande:

Jag skrev samma inlägg på flashback, så jag kopierar det och klistrar in eftersom jag inte orkar skriva allting på nytt.

Jag är tillsammans med en kille som har tagit återfall flera gånger. Då har det enligt honom varit hasch.

Allting hade gått för långt. Han var borta i 3 dygn utan ett enda ord, han tog återfall och skyllde på mig, han sålde sin pappas medicin (oxynorm, concerta) för att tjäna pengar, han försökte tvinga i mig en benso, han våldtog mig och listan bara fortsätter. Trots allt detta så bestämde jag mig för att stanna kvar. Dumt? Kanske det. Men jag har så svårt att lämna honom efter jag ÄLSKAR honom sååå jäkla mycket !! Jag känner extra sympati eftersom hans pappa har cancer, hans mamma kallar honom narkoman, hans syster han psykos, hans bröder vill inget med honom o göra. Han har bara mig säger han... Gråter

Jag ställde honom mot väggen och sa att han måste på avgiftning. Han gick med på det. Jag blev sååå glad! Äntligen skulle vi börja om. Han skulle äntligen bli fri från knarket. Men det skulle visa sig att jag hade fel.

Jag var och besökte honom, och ni anar inte vad han har gjort. Han har lurat alla !!! Mig, sin mamma, bror, och läkarna också.

När jag var där med honom så kom han med en vit tablett. Han säger " dem vill att jag ska ta medicinen fast jag vill inte " Jag frågade honom vad det var för medicin, och han svarade att han inte visste. Jag såg att tabletten var vit men det stod inget på det. Helt plötsligt frågade han mig " vill du att jag ska snorta det " va tänkte jag då. Varför frågar du mig det? Jag visste ju inte vad det var för medicin eller hur man tar den. Han bara la den i munnen utan att ens dricka vatten  

Senare då så gick en sjuksköterska förbi och han frågade henne då hur länge jag kunde stanna kvar. Jag tog och frågade sjuksköterskan vad det var för medicin han tar. Hon frågade honom då " vill du att jag ska svara på det " Han sa då att han inte ville. Jag blev helt paff!  Varför vill han inte berätta vad det är för medicin han tar. Jag blev både ledsen och förbannad!

Jag visste att han hade dolt nåt. Jag blev så arg så att jag lämnade avdelningen. 

Han tog då och ringde mig. Han berättade att det är subutex han tar. Han var tvungen att ljuga för dem att han tar heroin dagligen, annars hade han inte kommit in på avdelningen. Det är problemet...Han tar inte heroin dagligen. Han ljög bara för att få subutex. Det är jag helt 100% stensäker på. 

Jag läste också att man måste vara positiv för att få subutex. Jag var med honom innan han blev inlagd och då tog han UP, men till mig sa han att det visade negativt, eller ljuger han här med? Är det ens möjligt att få subutex om man visar negativt på UP?

Jag är så ledsen och arg !!! Han skulle in på behandling för att vi skulle börja om, och nu detta! Ljuger för att bara få subutex. Han är helt dum i huvudet !!!

Jag ringde avdelningen och berättade som det var då. Han tar inte medicinen som han borde. Och att han har ljugit för läkaren, att han tar heroin dagligen bara för att få subutex. Han tar inte subutex för att han behöver det, han tar det eftersom han vill få ruset. Jag är inte dum. Jag vet att det är det han vill.

Hon på avdelningen sa att hans läkare skulle ringa upp mig, hon berättade även för honom vad jag sa, han blev arg och ringde upp " du förstör min behandling " sa han

Jag blev ännu mer arg och sa " jag är inte dum, du ljög för läkaren, du tar inte heroin dagligen, du ljög bara för att få subutex "

Gör jag rätt nu genom att berätta det för hans läkare? Jag vill bara hjälpa honom. Jag älskar honom!  Jag vill bara att han ska må bra. Han skulle in på behandling för att må bra igen och lämna knarket, men uppenbarligen fortsätter det. Hur tar jag detta vidare??   

men snälla du kolla på hur han beter sej ?? han har vålagit dej och vill droga dej ?? varför i helvete stannar du ens kvar hos en sån snubbe ?? om han har våltagit dej anmäl skit högen och anmäl på engång att han försökte droga dej och lämna honom innan han gör något värre !!!! du är värd något bättre och han behöver seriös hjälp !!!!
Svar på tråden Jag är 17 och ihop med en knarkare. Hur går jag tillväga? :(