Inlägg från: MajaMaria79 |Visa alla inlägg
  • MajaMaria79

Jag är 17 och ihop med en knarkare. Hur går jag tillväga? :(

Han kommer att ljuga för dig igen, och igen. 

Du kan inte rädda honom och få honom att må bra, det måste han själv fixa och just nu vill han inte det. 

Han försöker att lägga över ansvar på dig genom att skära sig och andra dumheter. Jag har ingen statistik men jag skulle tro att det dessutom är ganska ovanligt att folk verkligen begår självmord för att "straffa" någon annan. 

Nej, gå vidare. Jag  lovar att du kommer att hitta någon annan. Du är väldigt ung, jag vet att det känns som att det är den enda kärleken och du kommer aldrig någonsin att älska någon lika mycket, men det är helt enkelt inte sant, jag lovar dig det.

Jag tycker verkligen att du är värd något mycket bättre än att lyssna på hans ljug. Det borde du ockås tycka.

• MajaMaria79

Men TS, du får ju ta dig samman. Ingen annan kan göra det här åt dig. 

Och innerst inne så förstår du ju att det här är destruktivt och att du visst kommer att hitta kärlek igen. Mycket få (någon?) människor hittar sin enda stora kärlek när de är 17 år

Det känns som att du trivs med att vara ett offer, som att du inte riktigt vet vem du skulle vara om du inte skulle vara illa behandlad.

Du får nog försöka ställa dig utanför situationen och se mer objektivt på det här. Ibland får man göra det som är smartast oavsett vad känslorna säger.

Svar på tråden Jag är 17 och ihop med en knarkare. Hur går jag tillväga? :(