Jag är 17 och ihop med en knarkare. Hur går jag tillväga? :(
Jag skrev samma inlägg på flashback, så jag kopierar det och klistrar in eftersom jag inte orkar skriva allting på nytt.
Jag är tillsammans med en kille som har tagit återfall flera gånger. Då har det enligt honom varit hasch.
Allting hade gått för långt. Han var borta i 3 dygn utan ett enda ord, han tog återfall och skyllde på mig, han sålde sin pappas medicin (oxynorm, concerta) för att tjäna pengar, han försökte tvinga i mig en benso, han våldtog mig och listan bara fortsätter. Trots allt detta så bestämde jag mig för att stanna kvar. Dumt? Kanske det. Men jag har så svårt att lämna honom efter jag ÄLSKAR honom sååå jäkla mycket !! Jag känner extra sympati eftersom hans pappa har cancer, hans mamma kallar honom narkoman, hans syster han psykos, hans bröder vill inget med honom o göra. Han har bara mig säger han...
Jag ställde honom mot väggen och sa att han måste på avgiftning. Han gick med på det. Jag blev sååå glad! Äntligen skulle vi börja om. Han skulle äntligen bli fri från knarket. Men det skulle visa sig att jag hade fel.
Jag var och besökte honom, och ni anar inte vad han har gjort. Han har lurat alla !!! Mig, sin mamma, bror, och läkarna också.
När jag var där med honom så kom han med en vit tablett. Han säger " dem vill att jag ska ta medicinen fast jag vill inte " Jag frågade honom vad det var för medicin, och han svarade att han inte visste. Jag såg att tabletten var vit men det stod inget på det. Helt plötsligt frågade han mig " vill du att jag ska snorta det " va tänkte jag då. Varför frågar du mig det? Jag visste ju inte vad det var för medicin eller hur man tar den. Han bara la den i munnen utan att ens dricka vatten
Senare då så gick en sjuksköterska förbi och han frågade henne då hur länge jag kunde stanna kvar. Jag tog och frågade sjuksköterskan vad det var för medicin han tar. Hon frågade honom då " vill du att jag ska svara på det " Han sa då att han inte ville. Jag blev helt paff! Varför vill han inte berätta vad det är för medicin han tar. Jag blev både ledsen och förbannad!
Jag visste att han hade dolt nåt. Jag blev så arg så att jag lämnade avdelningen.
Han tog då och ringde mig. Han berättade att det är subutex han tar. Han var tvungen att ljuga för dem att han tar heroin dagligen, annars hade han inte kommit in på avdelningen. Det är problemet...Han tar inte heroin dagligen. Han ljög bara för att få subutex. Det är jag helt 100% stensäker på.
Jag läste också att man måste vara positiv för att få subutex. Jag var med honom innan han blev inlagd och då tog han UP, men till mig sa han att det visade negativt, eller ljuger han här med? Är det ens möjligt att få subutex om man visar negativt på UP?
Jag är så ledsen och arg !!! Han skulle in på behandling för att vi skulle börja om, och nu detta! Ljuger för att bara få subutex. Han är helt dum i huvudet !!!
Jag ringde avdelningen och berättade som det var då. Han tar inte medicinen som han borde. Och att han har ljugit för läkaren, att han tar heroin dagligen bara för att få subutex. Han tar inte subutex för att han behöver det, han tar det eftersom han vill få ruset. Jag är inte dum. Jag vet att det är det han vill.
Hon på avdelningen sa att hans läkare skulle ringa upp mig, hon berättade även för honom vad jag sa, han blev arg och ringde upp " du förstör min behandling " sa han
Jag blev ännu mer arg och sa " jag är inte dum, du ljög för läkaren, du tar inte heroin dagligen, du ljög bara för att få subutex "
Gör jag rätt nu genom att berätta det för hans läkare? Jag vill bara hjälpa honom. Jag älskar honom! Jag vill bara att han ska må bra. Han skulle in på behandling för att må bra igen och lämna knarket, men uppenbarligen fortsätter det. Hur tar jag detta vidare??