• eagle87

Letrozolbehandling, resultat?

Jag tog inte letrozol förra månaden orkade inte O kändes inte som om de hjälper. Jag ägglossade själv mellan dag 17-19. Vi var på semester O avslappnade men nä fick mens i lördags. Fick tillbaka mina blodprov dag 1 menscykel fsh 4 lh 5 oestradiol 74. Fattar inte varför de aldrig tar sig. 14 försöket nu skippar letrozol denna cykel oxå

• eagle87
    Cathy skrev 2015-06-10 12:35:27 följande:

eagle; tyvärr är det så mycket som kan gå fel i processen innan ens embryot kan fästa....har du tagit TSH/T3/T4 prov och Tpoak (antikroppar mot sköldkörteln)? Bara högt TSH och eller antikroppar kan sabba en befruktning. Ditt LH ligger (marginalt) lite högre än ditt FSH men kan ge sämre ägg. Dels behövs LH för att äggen ska mogna men för mycket LH är inte heller bra. Men annars är ju dina värden bra. Kolla annars fertilitetsguiden.com - det är en tjej här på FL som gjort sidan. Mycket bra info! I vissa fall kan insemination hjälpa, t ex om man har äl sekret som inte spermierna kan passera eller att spermierna är lite tröga (men din man hade bra spermier?). Kan väl också hjälpa om man har antisperm antibodies, är lite osäker där men jag tror att det är så. Dessa antikroppar kan ju finnas hos både kvinnan och mannen men tyvärr testas det inte i Sverige. Serum kliniken i Aten är det närmaste jag vet.

Hej de har kollat sköldkörteln O de var ultimat värde 1,55. Tror inte de kollat antikroppar:/ de gör inte så mkt här i England de väger en frågar om mens cykel O säger att vi ska fortsätta försöka för de ser ingen anledning till varför de inte kan ta sig. Ja kör utan letrozol denna månad oxå ser ingen anledning till att ta de liksom. Har nästa läkartid 16 Juli. Ja spermierna va bra. Om man bara visste. Går in på 14 försöket nu.
  • eagle87
    Alltidväntarmanpånåt skrev 2015-06-12 21:25:45 följande:

Vi ska göra vårt 21:a försök denna månad. 4:e försöket med Letrozole. De andra tre månaderna m Letrozole har jag sprungit fram o tillbaka till Ferterlitetscentrum och gjort ultraljud för att följa tillväxten av äggblåsan. Den här gången meddelade jag dem inte utan tog hormonerna på samma sätt som innan. De där ultraljuden har ju liksom inte tillfört nåt direkt utan bara bekräftat att jag känner min kropp väldigt bra. (Dessutom finns det väldigt mkt annat roligt att göra för 3000 kr i månaden...) Men visst börjar man tappa hoppet.. Fattar inte varför det inte tar sig?! Tror jag hoppar över nästa månad så får kroppen vila lite från Letrozole. Hm...räknar tydligen redan ut denna månad och då har ändå inte äl varit än.. Kanske borde jobba lite m positiv inställning. Man vill ju inget hellre än att bli gravid och få ett friskt litet barn. I år verkar det ju dessutom vara värsta babyboomen.. Kan inte bara den där boomen få träffa oss alla!!!

eagel87: 14 försök totalt eller 14 försök m Letrozole? Om det är m Letrozole, har du haft någon pausmånad eller är det 14 Letrozole-försök på raken?

Hej... Har du egen ägglossning utan letrozol?

Går ni privat?

Nej har tagit 3 kurer letrozol. Så försökt 10 månader naturligt och 3 med letrozol.
  • eagle87
    Alltidväntarmanpånåt skrev 2015-06-13 14:40:49 följande:
    Ja, jag har egen ägglossning men långa cyklar (runt 35 dagar och har alltid haft det mer el mindre) och då tyckte min läkare att vi kan testa att bättra på min äl med hjälp av Pergotime som inte funkade alls och sen nu för ett par månader sedan fick jag testa Letrozole istället. Visst hjälpte det så jag fick kortare cyklar. Fick även 14 dagar mellan äl och mens istället för 12. Vet inte om det har så stor betydelse. Skönt iaf att det inte tar så lång tid till nästa försök när ett har misslyckats tycker vi..

Vi går privat ja. Vårt första barn kom till på första försöket så denna långa väntan var inte riktigt vad vi tänkt oss... När vi sökte hjälp efter nästan 1 års försök sa man att eftersom vi redan har ett barn så prioriteras inte vi och det kan jag ju förstå så då vände vi oss till Fertilitetscentrum istället. Gjorde en utredning där som visade tendens till pco i form av att jag har väldigt mkt äggblåsor men annars ingenting.

Kanske har du redan skrivit innan men hur ser din/er resa ut? Varför fick du Letrozole? Har du restat Pergotime el nåt annat oxå?
    Hej ok då förstår jag. Vad skönt att ni iaf redan har ett barn.

Jag har som sagt pco men regelbunden mens O inga eg symptom bara pco äggstockar. Kanske lite hårig.

Vi gifte oss oktober 2013 O har haft oskyddat sex sen dess. De första 6 mån brydde vi oss inte om att pricka in äl. Så började väll försöka mer seriöst april 2014. Ja gick sedan upp i. Vikt i juni O de påverka min äl så den försvann ända tills nov. Sen nov har jag haft regelbunden äl, jag tempar så ser precis när jag haft äl. Så vi har nu gjort 7 seriösa försök sen nov varav 3 var letrozol. Utan letrozol ägglossar jag dag 17-19 med letrozol dag 15-17!så skiljer inte så mkt. Startade utredning här i England och gjort spolning kollat spermier progestron fsh. Allt ser bra ut så deras råd är bara att fortsätta försöka. Man får inte gratis ivf här förräns 36 försök. Privat kostar runt 40 tusen. Man kan få göra privat gratis om man donerar ägg men min man vill inte göra ivf förräns nästa år då han tror vi kan lyckas på egen hand.
  • eagle87

Hej hur går de för alla härinne? Jag tog inte letrozol denna månad heller då jag fick egen äl förra månaden på dag 17. Men nu är jag på dag 22 O fortf ingen äl. Tror de har O göra med ramadhan. Fastar 20 timmar per dag O sover ca 6. Min cykel blir alltid rubbad under/efter ramadhan. Känns jobbigt att man inte ens kan försöka.

• eagle87

Hej är de ngn kvar här? Jag har haft 2 månaders paus från letrozol. Första månaden hade jag äl på dag 17. Nästa på dag 26. Den månaden jag hade på dag 26 var ramadhan O min cykel blir alltid konstig under ramadhan O månaderna efter. Så tänkte köra letrozol denna monad. Tycker dock bara man blir så ledsen när man vet att man tom tagit läkemedel ändå tar de sig inte. Vi ska få börja med ivf i april om de inte tagit sig innan. Hoppas verkl de gör de.
    Skogstjejen O cathy hur går de?

• eagle87
    skogstjejen19 skrev 2015-07-21 20:43:22 följande:
    Hej,

Kör min sista månad med letrozole nu...
    Och fick positivt äl idag, hoppas verkligen det tar sig nu.
    Men blir det inte så var det väl aldrig meningen..
    Åh va jobbigt. Hoppas de tar sig. Har ni ngn backup plan typ?
  • eagle87
    Alltidväntarmanpånåt skrev 2015-07-20 23:50:35 följande:
    Ja, hur går det för alla?

Jag kämpar på med Letrozol men inget plus ännu dessvärre. Kör på en månad till om det inte tar sig nu i juli. Sen har jag försökt i sex mån och vågar inte ta fler månader än så på raken. Någon som vet hur länge man behöver pausa? Läste någonstans att om det inte tagit sig på sex försök skall man gå vidare m ivf. Det är inte aktuellt för oss så jag vill hellre göra fler Letrozolförsök. Jag vill inte ta en ivf-köplats/tid från någon som kanske inte har något barn... Förr el senare måste det ju ta sig igen, tänker och hoppas jag!
    Hej. Har du någon egen äl om du inte tar letrozol? Så du har ett barn från innan. Hur lång tid tog de för dej O bli gravid då?
  • eagle87

Funderar på O prova metformin denna månad med letrozol. Har typ på gränsen tull högt blodsocker men inte tillräckligt högt för att läkaren ska vet sej.

• eagle87

Grattis Sandra. Va kul att du plussa :)

Jag är på min 4 kur. Hoppade över 2 månader. Första månaden fick Jag äl precis samma som med letrozol dag 17. Andra månaden dag 26.

Har kombinerar med metformin dennA månad. Hoppas de hjälper.

• eagle87
    skogstjejen19 skrev 2015-08-09 21:32:43 följande:

Men varför syns det inte :(
    Jaja phpNEiZAk10524.jpg

Ser ngt svagt. Prova cb imorn. Du kanske även kan ringa läkaren du fick letrozol av.

Äl+7. Känner inget spec.

Får jag fråga Er en sak? Skulle ni tycka de kändes jobbigt om er partner var väldigt nära sin syster son som är 11 mån om ni inte kom överens med henne O hon var helt okänsligt angående er barnlöshet plus att han sa att han älskar honom så mycket O att de va de näst bästa till eget barn. Typ han köpte massa presenter till honom, försökte lära han gå, ställde in eran utlandsresa för att den krocka med sonens ettårsdag etc.
  • eagle87
    skogstjejen19 skrev 2015-08-10 20:35:45 följande:

Kvällens test
    Vet inte hur jag ska göra med tabletterna
    phpXyGGNv79752.jpg

Hmm svårt. Tror du att du hade äl senare O mensen är en nidblödning? Jag vet inhe heller :((((
  • eagle87
    skogstjejen19 skrev 2015-08-11 08:41:02 följande:

Hade det inte varit pga av blödningen hade jag trott att jag varit gravid, men nu blir jag bara väldigt väldigt förvirrad

Jag ser tydligt på test lagret men inte cb. Man kan ju få genombrott blödning eller va de heter. Åh jag vet inte är lika förvirrad som nu. Tror du vc kan ta blodprov?
  • eagle87
    skogstjejen19 skrev 2015-11-11 21:10:36 följande:

Dom kollar efter progesteron som bara finns efter ägglossning, inget progesteron ja då har ingen ägglossning skett.

Inte hört från dig på långe. Hur mår du? Tar du fortf letrozol??
  • eagle87
    skogstjejen19 skrev 2015-11-11 21:31:37 följande:

Läkaren tycker vi skulle prova pergotime eftersom jag lyckades med dessa förr.

Men har nu tagit dom vid 3 tillfällen och det har inte fungerat.

Om jag inte blir gravid nu i november går vi tillbaka till letrozol.

Men med min sista pergotime behandling fick jag antagligen ägglossning på dag 28 :|

Så jag trodde det var dax att ta gravtest i fredags och tog även ett ältest och ältestet var super starkt och gravtestet blankt :(

Så jag lär ju haft ägglossning då.

Hur går det själv?

Vilka föredrar du, Pergo eller letrozol? Ja tog min fjärde kur i juli men lyckades inte me letrozol. Ja har ju egen äl oxå, så i okt lyckades vi O lyckan va obeskrivlig. Tyvärr börja jag blöda 4 dagar efter bim O visade sig vara ett tidigt missfall. Nu är jag på dag 22 efter missfallet O hade äl på dag 19 lr 20. Fick pos på äl på dag 18 efter missfallet så får se va som händer
  • eagle87
    skogstjejen19 skrev 2015-11-16 10:21:54 följande:

Jag föredrar pergotime för jag blev gravid med dessa 2012.

Och med letrozole har jag konstigare blödning och väldigt mycket spotings.

Jag tror att pergotime är bättre om man har egen ägglossning för den blir starkare då.

Men är inte helt säker heller :|

Hmm ok jag har tyvärr ingen aning aldrig testat Pergo O lyckades som sagt utan letrozol.

Trodde du skulle beklaga för missfallet då vi ändå följt varandra ett tag.
Svar på tråden Letrozolbehandling, resultat?