Letrozolbehandling, resultat?
Är på äl+2, kommer bli så ledsen om mensen kommer efter 5000 spolning. Använde preseed denna månad. Fick äl tidigare på dag 5-9 jämfört med dag 3-7.
Är på äl+2, kommer bli så ledsen om mensen kommer efter 5000 spolning. Använde preseed denna månad. Fick äl tidigare på dag 5-9 jämfört med dag 3-7.
Jag tror att jag plussat efter 1 år och 8 månader.
Jag är helt i chock, och kan inte tro det själv. Testade mig nu ikväll, på äl+12.
Ska testa mig imorgon bitti också!
Har typ inga symtom jag inte haft förut vid mens. Lite ömma bröst, och gasig!
Hej hur ligger alla till? Ja har bim om en vecka. Så hoppfull.
Bim -4 o ja har alla mina vanliga pms symptom. För varje månad de inte blir ngt tappar jag hoppet mer O mer. Vill ge upp men känner mig samtidigt misslyckad om jag gör. Känns så skit att de ändå inte funkar trots bra spermier ägglossning fler/bättre ägg pga letrozol spolning. Vad mer krävs liksom, varför kan alla andra naturligt? O ja gör allt extra men ändå händer ingenting. Hur länge orkar man?
Ja, de som har PCO har ibland immunologiska problem se här: www.preventmiscarriage.com/Reproductive-Immunology/Immune-Complications.aspx
eller problem med t ex insulinet som påverkar äggen (då kan man testa Metmorfin, gör äggen susen!).
eagle; försök att inte misströsta! Hjälp finns att få! Jag gjorde många många inseminationer och ivfer innan vi lyckades med vår första. Fick till slut reda på (genom att själv googla) jag hade både problem med äl och immunproblem. Det tog flera år till att få en bebis men konstigt nog hittade jag alltid kraften till att fortsätta
eagle; jag har immunproblem (höga NK celler) och har alltid blivit lätt sjuk (utdragna förkylningar). Man kan ha ett överaktivt immunförsvar (då det blir svårt för embryot att fästa/växa) fastän man har till synes 'dåligt' immunförsvar. Tyvärr kan varken blodprov eller VUL ge svar på om man har bra ägg....vad är det för läkare som sagt så till dig?!
eagle; vid ivf kan man se hurdana ägg man har men även behandlingarna emellan kan äggen se väldigt olika ut beroende på stimulering bl a. Så en gång kan man få ut dåliga omogna ägg men fina en annan gång. Överaktivt immunförsvar kan tyvärr inte testas i Sverige utan man får åka utomlands, till UK eller Grekland t ex. Se Aten tråden! Vissa kan bli gravida genom att ta låg dos aspirin (1/3 barnalbyl) och eller prednisolon. Så dem kan du alltid testa. Men har du PCO så kan äggen vara lite sämre bl a pga insulinresistens och då skulle jag först av allt testa metformin. Be läkaren att skriva ut det. Har du annars högt LH i förhållande till FSH? Det kan också göra äggen lite sämre...
Mensen kom igår. Så tredje kuren nu. Tror ni chansen att lyckas är mindre varje kur? O tror ni detta e sant?
Even someone very fertile and her partner, both in their 20s and in perfect health, will, at best, have about a 25% chance of conceiving in any given month, even with perfectly timed intercourse. This so-called fertile window is open four to five days prior and through ovulation, and it's suggested you have intercourse every 24 to 48 hours during that period. Statistically speaking, this rate of success decreases to about 10% to 15% per month if you're not pregnant within three months, and 5% or less if you're not pregnant after a year.