• Cathy

Letrozolbehandling, resultat?

beckybe; jag känner också av äl på ett helt annat sätt. Nu när jag fick äl så kändes det som om flera ägg skulle ha lossat. Jättevärk både i magen och ryggen. Aldrig haft det så. Hoppas det blir plus för dig!

• Cathy

eagle; nej, jag tror inte alls att chansen är mindre för varje kur! Se här; www.ivf.com/clom.html Den här läkaren tror att man ska prova minst 4-6 kurer pergo eller letrozole för att ha gett kroppen en chans! Har läst många kapitlar ur den här boken och den är riktigt läsvärd!

De av er som inte tar äl spruta skulle jag rekommendera att be er läkare att skriva ut för jag har läst studie (kan länka senare) som visar att om man tar äl även om man fått äl med letrozole så blir det högre grav chans när man tar sprutan (efter att man fått äl stegring!).

• Cathy

skogstjejen; jag har tagit äl sprutan efter att jag fått LH stegring men går man på VUL så bör gyn se när man ska ta den (tjocklek på slemhinna, storlek på äggblåsa osv).

Ego; svagt plus i förra cykeln men sen inget. Kämpar med min kropp som vill motarbeta alla embryon ;-( Nu väntan på nytt bim igen om 2 v. Men immunsymptom igen direkt efter äl så vi får se vad som händer....inte hoppfull just nu.

• Cathy

skogstjejen; ingen mens ännu heller?? Har du tagit hcg? Om du hade LH stegring för 15 dagar sen så kan du ha haft äl för 13 dagar sen och då kanske en graviditet inte syns (ännu) på grav testet! Märkligt det där med ömma leder, att dina symptom försvunnit. Kan tyda på att du är gravid?! Hoppas hoppas! Jag har ju också haft ömma leder sen min förlossning (men enligt reumatologen visar alla prover neg) och först nu när jag börjat med kortison igen (som stödmedicin) så har symptomen försvunnit.

• Cathy

Äsch med mensen, tänkte precis säga att jag tyckte mig skymta ett svagt streck. Åh tråkigt om det nu är mensen som kom. De två senaste cyklerna har jag tagit dem cd3-7 men nu den här cykeln tog jag dem inte alls och bara en äl spruta. Det är skönt om du blivit av med din värk!

• Cathy

eagle; hej! Såg ditt meddelande men så tänkte jag att jag inte har nåt att bidra med för jag är inte super på det här med prog test Ditt värde var ju toppen och för mig säger det att du kan ha ägglossat flera ägg?! Plus att ett högre värde kanske kan säga nåt om äggets kvalité? Ju högre värde desto bättre ägg? Jag har dock aldrig själv tagit prog prov så jag har ingen egen erfarenhet av värden...å klart du ska hoppas! När du minst anar det så kommer guldägget!

• Cathy

skogstjejen; nu såg både jag och eagle ett streck på ditt test så du har haft nåt på gång där även om det nu kanske inte den här gången blir en fortsatt graviditet...och eftersom embryot börjar avge hcg direkt och kroppens immunförsvar sänks för att inte stöta fostret så kan jag tänka mig att dina symptom försvunnit. Som ju har med immunförsvar att göra. Så inte misströsta nu för nästa gång kan ett ägg komma som leder till en mage!

Jag tragglar vidare med hur jag ska göra med mina immunsymptom som verkar komma direkt efter äl Starkare symptom än innan min förra graviditet..samma medicinering verkar inte hjälpa. Suck.

• Cathy

Skogstjejen; vad tar du för medicin...? Du hade symptom innan grav och tog medicin?

• Cathy

skogstjejen; du kan alltid vara gravid Håller fortsatt tummarna!

Svar på tråden Letrozolbehandling, resultat?