• Cathy

Letrozolbehandling, resultat?

skogstjejen; äsch tråkigt att testen inte ökar. Men jag tror nog att du hade en graviditet på gång, alla känningar du hade bl a 'mensvärk'. Och även om det här kanske inte är ngn tröst så kan jag bara berätta att har man problem med sitt immunförsvar (som jag) så är man bara glad att ens kunna få ett svagt plus för få vet man att nåt var på gång Därför är TL grav test bra för de visar direkt om hcg ökat lite. Så kassera inte dem än Om inte testen ökar nu så håller jag tummarna för dig nästa gång!

YTA; ledsen men vet inte så mycket mer om det där...

eagle; håller tummarna för dig! Än kan det ha varit för tidigt att testa så ge inte upp hoppet än!

• Cathy

skogstjejen; om du vill ta hcg och inte kan göra det hos din gyn/VC så kan du alltid ta hcg hos Werlabs!

• Cathy

Å tråkigt skogstjejen och eagle :( Håller tummarna för er i denna månad!

Ego: jag håller på att tyda äl testen :) Inget utslag på CB digital men ser att strecket är ganska starkt redan. Går på VUL imorgon och hoppas att ägget inte släpper än (för mannen är inte hemma grr). Jag tog 3-7 den här månaden och nu har jag haft äl sekret!

• Cathy

Hej på er alla! Nu är förhoppningsvis spermierna på väg till ägget och gör ett försök till befruktning Det blev ont om tid och jag hann bli riktigt nervös så - Miss Beesly, alltid bättre att ha dem väntandes där än att hoppas att de hinner fram innan/vid äl

apelsinpress; förstår hur du känner och vill bara säga att med rätta tillskott kan man få pigga spermier! Förutom zink är selen och C-vitamin jätteviktigt! Och A-vitamin, så tanka leverpastej. Och ge 500-1000mg C vitamin minst 2 -4 veckor och minst 30mg zink så blir spermierna bättre. Efter att jag gjort tidigare många ivfer och till slut blivit gravid utan ivf så vill jag varna att ivf tyvärr inte är någon direkt lösning alla gånger Men jag kan rekommendera insemination - bra alternativ för slöa och få simmare! Bor du i Stockholm?

• Cathy

eagle; letrozol gör inte äggen 'bättre' men visst kan det vara skillnad med försök utan och försök med! T ex om man bara gör äl test och de kan visa LH stegring men man har ingen äl ändå? Så då är ju letrozol bättre att ta för sannolikheten för äl ökar! Men jag tar ändå äl spruta

• Cathy

eagle; jag förstår dig precis. Tyvärr är det mycket som kan gå fel...har du kollat slemhinnan med VUL, att den är bra? Du har inte problem med sköldkörteln, dvs högt TSH? Och du har inte högt prolaktin? Har du tagit extra progesteron efter äl? Annars så kan jag rekommendera Q10 för bättre äggkvalitet. Tog det sist när jag blev gravid. Det kommer nog att gå till slut! Kram

• Cathy

eagle; och du, jag tror att det är bättre att göra VUL för att bekräfta att ägget lossat. Och be din gyn skriva ut ovitrelle (äl spruta) till nästa gång. Och jag skulle absolut rekommendera er att prova insemination! Ibland kan sekretet vara det som det är fel på och då kommer man runt det med insemination.

• Cathy

Din slemhinna är bra! Jag skulle göra spolning om jag vore du. Ibland kan bara spolning plötsligt ge graviditet även om där inte är ngn stopp. Man kan ju ha normal mens och äl fastän äggledaren inte fungerar...Din gyn har gjort ordentlig VUL så du har inte myom? Jag är fel person att fråga om 10 äl är mycket Provade typ allt för att få till barn nr 1...men ja, är man rätt ung så kan 10 äl tyda på att man har ngt problem. PCO i sig är ju redan problem och kan ge lite sämre ägg. Kolla denna sida - den kan lite tips om vad som kan vara 'fel' (även om mycket på sidan är om immunproblem) www.fertilitetsguiden.com Och kolla TSH och prolaktin.

• Cathy

eagle; va?! 5000 för spolning? Men om ni gör utredning och får remiss då kostar det nog inte...flera år sen jag gjorde spolning (under fert utredning) så betalade jag ingenting. Jag gjorde många inseminationer och många ivfer och blev till slut gravid utan ivf. Nu är vi på syskonförsök. Andra försöket nu (ville ta letrozol direkt eftersom jag haft problem med äl efter amning).

Tamses; ja, du kan ha haft äl innan tis...Jag fick äl jättetidigt i denna cykel, var inte alls förberedd.

Svar på tråden Letrozolbehandling, resultat?