• Cathy

Letrozolbehandling, resultat?

efg; grattis!!

eagle; bra ide att göra spolning!

• Cathy

eagle; har aldrig hört att man inte får försöka samma månad som spolning?! Till mig sa dom att 'du har en fin blåsa på gång som lossar snart så nu bara att försöka'

• Cathy

Buchert; samma här :(

skogstjejen; äl än?

Athen; vad har din gyn för motivering till att inte skriva ut...? Jag har tyvärr lite på lager just och behöver väl köra x antal vändor till men kanske ngn annan i tråden har övers?

• Cathy

skogstjejen; verkar nog som om det är på g för dig Du har inte använt CB digitala? Jag orkar inte använda annat än dem, alltid lika svårt att tyda de här andra testerna..

• Cathy

Ja, de som har PCO har ibland immunologiska problem se här: www.preventmiscarriage.com/Reproductive-Immunology/Immune-Complications.aspx

eller problem med t ex insulinet som påverkar äggen (då kan man testa Metmorfin, gör äggen susen!).

eagle; försök att inte misströsta! Hjälp finns att få! Jag gjorde många många inseminationer och ivfer innan vi lyckades med vår första. Fick till slut reda på (genom att själv googla) jag hade både problem med äl och immunproblem. Det tog flera år till att få en bebis men konstigt nog hittade jag alltid kraften till att fortsätta

• Cathy

eagle; jag har immunproblem (höga NK celler) och har alltid blivit lätt sjuk (utdragna förkylningar). Man kan ha ett överaktivt immunförsvar (då det blir svårt för embryot att fästa/växa) fastän man har till synes 'dåligt' immunförsvar. Tyvärr kan varken blodprov eller VUL ge svar på om man har bra ägg....vad är det för läkare som sagt så till dig?!

• Cathy

eagle; vid ivf kan man se hurdana ägg man har men även behandlingarna emellan kan äggen se väldigt olika ut beroende på stimulering bl a. Så en gång kan man få ut dåliga omogna ägg men fina en annan gång. Överaktivt immunförsvar kan tyvärr inte testas i Sverige utan man får åka utomlands, till UK eller Grekland t ex. Se Aten tråden! Vissa kan bli gravida genom att ta låg dos aspirin (1/3 barnalbyl) och eller prednisolon. Så dem kan du alltid testa. Men har du PCO så kan äggen vara lite sämre bl a pga insulinresistens och då skulle jag först av allt testa metformin. Be läkaren att skriva ut det. Har du annars högt LH i förhållande till FSH? Det kan också göra äggen lite sämre...

• Cathy

apelsinpress; klart du kan få äl spruta! Stå på dig bara! Du går hos bm? Varför inte gå till en gyn som kan skriva ut ovitrelle? Ofta svarar man bättre på dubbeldos så var inte orolig, du får säkert äl innan din man hinner åka iväg. Och spermierna klarar ju sig ett par dagar därinne

• Cathy

apelsinpress; skönt att höra att det känns bättre Om du orkar, bara var bestämd och säg att nu har du provat flera letrozolkurer och måste köra dubbeldos nu så nu är det på tiden att få ovitrelle! Du kan ju ännu tillägga att du gärna vill undvika de för landstinget dyra ivf behandlingarna Månne du inte får en spruta då! Det ska nog gå bra ska du se! Lycka till!

• Cathy

eagle; åh tråkigt om mensen börjar nu Jag hade nog inte äl på flera år....gjorde inseminationer och ivfer tills jag märkte av en slump att det kommer droppar ur mina bröst när jag trycker på dem. Mitt prolaktin var inom ref värden men var för högt för att jag skulle ägglossa. Tog pravidel för det och började få ägglossning och blev gravid Nu råkar jag även immunproblem som är en annan femma....men om det nu skulle vara så att du inte lyckas och vill göra en immunutredning så har du iaf Dr Gorgy och Dr Shehata (och några till) i din närhet. Du borde ta FSH/LH/prolaktin 2-4 dagen i menscykeln annars säger nog inte resultaten hela sanningen. Aspirin kan hjälpa embryot att fästa och är helt ofarligt. Finns en läkare i Sverige som gjort mycket studier på det där. Jo tack, jag fick äl i helgen och kör med mina 'extra' mediciner och så får vi se. Är ju lite äldre så det är inte lika enkelt att bli naturligt gravid längre. Men tror på Q10 så jag tar det Hoppas hoppas förstås.

Svar på tråden Letrozolbehandling, resultat?