Letrozolbehandling, resultat?
Chbw: hur gick det i fredags? Fick du påbörja en ny kur?
Chbw: hur gick det i fredags? Fick du påbörja en ny kur?
Hej tjejer.
Har haft en dålig period så kom mig inte för att gå in här något. Känner att denna kampen tar så fruktansvärt mycket energi från mig. Och samtidigt har jag såna problem med sömnen, att somna kan jag, men sedan att förbli sovande... vaknar gång på gång och kan vakna tidigt utan att kunna somna om. Har kontaktat en kurator nu så jag hoppas att jag ska kunna få lite hjälp med att kunna koppla av mer.
Hade äl i helgen, hade massa äl känningar denna gång och äl stickorna visade mycket starka utslag så det känns som att jag hade en "stark" eller "bra" ägglossning denna gång. Men ja det är väl samtidigt som jag vill inbilla mig själv ;) finns väl egentligen inget som är en bra eller stark äl. Hehe. Men fick till det tre gånger med killen min så vi har gjort vad vi kan.
Så nu är det den långa väntan. Den jobbigaste tiden på cykeln.
Dessutom skulle våran klinik skicka iväg en remiss om ivf, och jag har tjatat på dem i snart två veckor om att de ska skicka den men tydligen så har de så himla mycket viktigt att stå i så den har inte kommit iväg än! Blir så fruktansvärt trött. Det innebär ju att vi får så mycket extra väntetid. Vi vet ju inte om vi får det godkänt så väntan är ju väldigt jobbig.
Nepe: Grattis! Vad härligt för er! :)
Chbw: ser att du är i samma väntefas som mig! Hur går det för dig? Vad brukar du göra för att väntetiden inte ska bli så jobbig? :) mitt problem är att jag blir som besatt nästan. Kan typ inte tänka på annat.
rebeqqa: förstår att nu vill sätta igång ett försök om ni inte kunnat göra det på länge! Hur lång tid kan det ta tills mensen kommer? Själv har jag ju fördelen att jag får äl varje månad, (eller ja vad vi tror iaf) men det fungerar inte ändå. Hoppas för er skull att det ska ta sig för er denna gång :)
Mona85: hur går det för dig? Antar att du är runt äl nu om jag räknat rätt? :)
Sorry för långt inlägg ;)
Usch vad kämpigt det låter.
Jag tycker att det är bra att du kontaktat en kurator. Ibland kan man må bättre om man får en chans att sortera tankarna och känslorna. Jag hoppas att det ska hjälpa dig. Skönt att du vet att du haft ägglossning - och att ni fick till myset 3 gånger det bådar ju gott. Håller tummarna för er. Tråkigt att din gynekolog inte får iväg era papper. Jag förstår att det stressar dig. Hoppas att ni prioriteras snart.
Min mens dröjde 2dagar ena gången och en hel vecka sist när jag tog provera - jag hoppas den kommer illa kvickt! Vill så gärna spola fram tiden till dag 15 i cykeln, få höra att jag har en fin blåsa som växer och att vi äntligen ska få börja försöka på riktigt.
Har lite allmäna funderingar. Hur tar era killar detta?
Är det lite ansträngande för dem tycker ni? Är de oroliga något? Känner ni att ni är på samma plan i detta och kan kommunicera med varandra och stötta varandra?
Någon mer här inne som bär på extrakilon?
Min gynekolog säger att jag behöver gå ner i vikt. Jag är inte sådär jätteöverviktigt men han menar att går jag ner i vikt kanske min ägglossning kommer igång. Fast.. jag har ju haft såna här knasiga cykler ända sedan min första mens. Även som tonåring liksom när jag var under/normal viktig.
Åh förstår sig verkligen.. väntan är förjävlig. Jag försöker hålla mig sysselsatt, tänka på annat. Men så jäkla svårt.. den här gången har det varit 3xtrq jobbigt. Haft så ont i flera dagar pga ägglossningen. Igår var jag tvungen att ta citodon för att över huvud taget kunna ta mig hem från jobbet för jag hade så ont. O har varit/är deppig. Känner liksom ingen riktig mening med något. Men vet att det är pga alla jäkla hormonsprutor jag tagit nu.. ledig från jobbet fyra nätter nu iallafall så ska försöka få mig massa energi under de dagarna, så kanske det värsta jobbiga släpper =)
Kram
Jo, får så ont i princip varje gång jag har äl (och även när jag inte har äl, för äggstockarna kan tydligen svälla ändå), dock brukar det bara göra superont under några timmar, men nu varade det till och från i ett par dagar.. och vid mens är jag typ död för jag får så ont.. Men det är pga endometriosen.. Så borde ju vara "van", men det är som en spark i magen varje gång.. Kroppen är väldigt bra på att glömma... :o
Ja, det är ju det. Ja men eller hur. Bra jobbat kroppen haha. Har inte haft problem med PMS förrns för typ 2 år sen. Aldrig haft innan. Fatta chocken när det började.. Grät, skrattade och skällde om vartannat, o stackars sambon fattade ingenting. Inte jag heller först. Tills jag fattade vad det var... :p
När ungefär har du bim nu? =) Vi verkar väl ligga rätt nära i tiden? Jag borde ha någon gång mellan 2-4mars. Lite svårt o pinna exakt eftersom jag hade ont under så lång tid.. :p
Kram <3
Ert låter ganska likt hur det är för oss. Fast jag har alltid haft en känsla av att det är något fel på mig så har jag aldrigt riktigt kollat upp mig själv. Men efter vårt bröllop tänkte vi att det skulle vara smart att börja försöka för vi vet med oss att det tar tid för vissa. Jag oroade mig länge och min make var inte ett dugg orolig. Vilket gjorde det hela svårt att prata om. Efter ett halvår tog min oro över och min man sa att jag borde kolla mig - om bara för att få ro. Då fick jag PCO konstaterat och sedan dess har det blivit lättare att prata om det. För allt blev mer kornet. Han är dock den som är mer optimistiskt - han tror att det kommer gå för oss ganska lätt ändå. Medan jag tar våra "nederlag" hårdare. Och jag tänker på detta mer - ganska dagligen. Vi har blivit bättre på att kommunicera - men ja. Det är samma här. Min man är inte så mång-ordig. Han är inte heller så känslig av sig. Men jag tror att detta påverkar honom mer än han låter mig veta. Jan biter nog ihop mycket och är den starkare av oss. Kanske för att han måste nu när jag känner mig mer skör.
Att du gör! 2 dosen nu också ägglossningen kom exakt samtidigt som sist, dag 16 så i söndags. Hade lite extra mys på natten mot onsdag, natten mot fredag och natten mot söndag, behöver jag säga att vi jobbar skift?! ???? så hoppas det gör susen. Vet inte om mam borde mysa inatt också?! För säkerhetsskull. Om ägget släppte igår, hade ÄL smärtor hela FM.
Hur går det för dig? ????
Jo. Man tror ju man ska vänja sig men icke. Jag hoppas bara på att jag är en av de som blir bättre under graviditet. Många med endometrios får ont eller tillochmed ondare under graviditet. Jag håller tummarna att det är ärftligt, mamma hade också mycket problem men efter hon fick mig (första barnet) blev det mycket bättre =)
Skönt o ha koll iallafall! Mitt kommer o går lite som det vill melöan äl o mens.. haha. O inna äl är jag supergråtig pga medicinerna :'D
Okej! Kul att det är såpass nära =) jag har köpt hem massa villiga tester för o kunna testa innan om jag vill.. :p får se hur jag gör =) har 3 cb+ tror jag o 1 cbdigital men de ska jag använda först när ett av de andra visat positivt först =)
Visste inte det heller.. Tyvärr är det många läkare som tycker/tror att en blir botad av graviditet. Men en kan inte bli botad från en kronisk sjukdom. Möjligen färre symtom eller symtomfri men inte frisk. tack! jag hoppas verkligen det.
Okej! Vilken go sambo du har! Jag testade idag mest för att se hur svagt testet var, pga ovitrelle-sprutan. Men det var negativt, så borde inte ha något hcg från den kvar. Väldigt tidigt tycker jag, är bara nästan 8 dagar sen sprutan. Men skönt om de gått ur redan, då kan jag ta ett eventuellt plus nu efter på allvar =)
Håller tummarna att ni får ivf landstingsbetalt om det inte funkar nu!
kram