Letrozolbehandling, resultat?
Ja, det är ju tyvärr det :/
nej, jag ska lämna proverna idag, hann inte med förra veckan, så svaren bör komma på onsdag =)
Senast var jag övermedicinerad så hoppas det ordnat till sig nu!
hur går det för dig?
Ja mensen väntar till helgen så jag hoppas såklart att den inte kommer. Men men.
Annars så har vi börjat ställa in oss på att gå vidare med ivf, så vi skickade alla våra provsvar och journalanteckningar till ivf-kliniken. Vi har gjort utredning på en annan klinik och inte varit så nöjda med dem så därför vände vi oss vidare. Men nu kontaktade ivf kliniken oss och frågade varför vi inte fått någon remiss skickad för att ansöka om att får ladstngsfinansierat, vilket vi inte ens fått veta att vi hade möjlighet till?! Helt sjukt att den gamla kliniken inte sagt det, från dem fick vi höra att vi inte kunde få hjälp för ens vi försökt i tre år. Så vi har varit inställd på att betala själv. Så ivf kliniken ringde och pratade med dem och nu så ringde gamla kliniken upp idag och ska nu skicka en remiss. Då på grund av att jag hade trög genomfart i äggledarna som de såg på spolningen. Ännu en sak de inte sagt, utan när vi gjorde spolningen så sa läkaren att det såg bra ut! Jag känner mig så felbehandlad. Så tur att vi vände oss vidare och fick mer hjälp. Så en remiss ska skickas men som sagt är det inte säkert att vi får godkänt. Men nu har vi i alla fall chansen att bli bedömda om vi får eller inte.
Det har inte hänt nånting :/ åt min sista provera tablett i torsdags 21/1. Men har inte fått min mens efter det. Fick inget svar på hur lång tid det kunde ta. Någon som vet? Så har därför inte börjat med letrozolen ännu. Galet irriterande :(
Fick svar på proverna. Det var ett väldigt luddigt brev. Det stod att alla hormonprover var "normala och stämmer med PCO-bilden" samt "positivt var ett högt AMH som visar på en stor äggreserv"
Okej ja de låter ju otydligt. Du kanske kan ringa till läkaren och se om hen kan förklara närmare vad det betyder. Ja men det är ju jätte bra med högt AMH, själv har jag lågt för min ålder.