zebzzz skrev 2015-01-18 23:21:32 följande:
Ja, det blir något av ett projekt. Men samma taktik som bröd kanske är vettigt? D.v.s. dra ner på det.
Men den stora hälsoboven verkar ju vara socker, så där är det nog en bra idé ett försöka vara strängare.
Ja, lagom start för min del tror jag är att sluta dricka mjölk (inte heller ha det i te, kaffe, smoothie osv), men att jag fortsätter använda det ibland i matlagning (pannkakor, mums :)).
Ja, numer verkar socker anses väldigt farligt. Läste till och med en artikel i någon hälsotidning där man jämförde skadeverkan på kroppen med den av rökning. Då blev jag nästan arg! Hela mitt liv har jag gått och känt att socker är en rätt oskyldig last så länge man klarar sig från övervikt, men nu är det alldeles fel.
Skulle vara intressant att se hur min lever ser ut efter att ha "sockerknarkat" i alla dessa år. Stämmer det som skrivs numer borde jag väl ha fettlever.
Men allt svänger hela tiden, vad som är populärt att forska kring, vilka forskningsprojekt som får anslag osv... Bäst är det nog att försöka äta så varierat som möjligt och så oprocessad mat som möjligt tänker jag (men lever tyvärr inte efter det i praktiken)...