Inlägg från: niinnii87 |Visa alla inlägg
  • niinnii87

en positiv tråd bf september

Kan inte riktigt relatera till detta från tidigare graviditeter.

Min bebis är sjövild! I vecka 16+3.

Det känns som att bebis möblerar om hela magen på mig. Livmodern sträcker sig till naveln å runt det området kan jag känna bebisen ligga å böka.

Min syster va över idag å hälsade på å kände på magen. Hon kände hur tydligt som helst!

Känns nästan lite som att man är längre gången än sagt & uträknat!

Har känt tidigt med de andra oxå men inte såhär tydligt å redan!!

Känner mig förvånad å lite smått förvirrad.

Men RUL om 2 veckor kommer ju klara ut mina frågor ;D

• niinnii87

Hoppas det går bra för er alla å era graviditeter!

Här hade vi rul i fredags men bebis va envis å ville inte låta henne få en grundlig koll på lilla hjärtat så vi fick komma tillbaka i måndags. :) Allt såg fint ut å den 13/9 blev vårat datum :)

Mår överlag väldigt bra just nu. Huvudvärken försvann när jag började med järntabletterna. Men tröttheten är tillbaka! Har börjat få en himla massa sammandragningar...

Mkt sparkande så magen guppar ordentligt här :)

• niinnii87
    in the making skrev 2015-04-23 11:18:38 följande:

Fina bilder niinnii!

Igår fick min sambo känna sparkar för första gången denna graviditet och imorgon är det dags för RUL. Har haft lite mardrömmar om detta, men det ska gå bra har jag bestämt smile1.gif

Tack :)

Det är klart det kommer gå bra. Man måste tänka positivt! :)

Så himla mysigt med sparkar :)
  • niinnii87
    Emlan88 skrev 2015-07-17 21:41:05 följande:
    Det går framåt, o fort tycker jag. Haft semester en månad o går på graviditetspenning från idag, så jag kopplar av så gott det går med en 5-åring och 7-åring. Väntar på kallelse till tillväxtultraljud, senaste barnet vägde 4700 o fastnade på vägen ut, så det vill vi inte vara med om igen. Kan bli tal om igångsättning men vi får se :)

Hur går det för dig?
    Känner samma känsla här. Gått väldigt fort nu! Haft semester i två veckor nu å från igår så går jag på graviditetspenning.
    Försöker göra samma här, koppla av mellan varven oxå här med en 5åring & 7åring! :)

Har mkt förvärkar å foglossningar i bäckenet.. Mindre bekvämt. Men nu är det inte så långt kvar. 58 dagar bara! :)

Oj, ja det förstår jag verkligen. Hoppas på det bästa då :)
    Tror min bebis blir rätt så stor denna gången, dom andra låg bara på 3200 & 3500. Men denna gången är magen mkt större än med dom andra. Känner stor å klumpig å alltid i vägen! :P
  • niinnii87
    in the making skrev 2015-07-18 00:01:23 följande:

Vad skönt det låter med grav.penning, jag har semester tre veckor sen jobba i fyra veckor och så semester en vecka innan BF. Känns som att det kan bli tungt att jobba där i slutet men det ska väl gå..

Jag mår toppen om jag räknar bort tröttheten. Jag har dock börjat noja om att bebisen kommer vara stor jag oxå. Sonen vägde precis 4kg och den här följer hittills samma sf kurva ???? så den lär väl bli större än sonen gissat jag på?

Vilken härlig mage btw! Visst är det fantastiskt hur magens form har och kan ändras på bara 7månader!?

Ah det är riktigt skönt med grav.penningen! Har oxå kommit in i en riktigt trött period. Känner mig helt slut i kroppen..

Ah det är riktigt häftigt hur kroppen anpassar sig efter att kunna ha en växande bebis där inne.. Dock känns de som att mitt bäcken ska slitas isär emellanåt.
    Bebisens hicka är inte lika mysig längre heller.. Den känns mot mina organ å kan vara lite jobbig... Bebis har hicka väldigt ofta dessutom!
  • niinnii87
    Emlan88 skrev 2015-07-18 17:31:08 följande:

Här är min "lilla" kula, alla kommenterar hela tiden hur stor man är o undrar om det verkligen inte är två. Börjar bli lite tjatigt.

Ah jag håller med dig. Pappa sa idag att dom måste räknat fel på datum för det ser ut som jag ska ha imorgon enligt honom.. Haha.

Vilken fin mage! :)
  • niinnii87
    Emlan88 skrev 2015-08-20 13:54:28 följande:

Hej på er, det börjar närma sig September äntligen! Hur mår ni?

Jag har varit på tillväxtultraljud idag, vecka 36+4, o bebisen ligger redan nu på ca 3400 gram, +19,2%. Så det var ju inte direkt lugnande, ska in o diskutera igångsättning. Min barnmorska sa att jag skulle ligga på dom ordentligt o gärna överdriva så vi får se hur det går. För övrigt mycket förvärkar nu, tryck neråt o sömnlösa nätter så jag känner mig så klar med denna graviditeten, efter söndag får den mer än gärna kika ut :)

Hej!

Jo det verkar vara samma här. Mkt förvärkar, ont i ryggslut, fötter å anklar, trycket ner å trötthet.. Känner mig oxå rätt färdig med detta.

När har du bf då?
    Oj... Undra hur stor min bebis är. Jag har bf 13/9..

Hur funkar de där med tul? Hur får man ett sådant? Blivande pappan här vägde ju 4,9 när han föddes så min oro för stor bebis är enorm...
    När får du veta om du blir igångsatt då? Dom små liven verkar ju växa med otrolig fart nu i slutet.
  • niinnii87
    Emlan88 skrev 2015-08-20 17:33:04 följande:
    Jag har Bf en dag innan dig då, den 12:e :)

Dom erbjöd mig ett tul för att dottern vägde 4700 när hon föddes, inga stora barn i familjen/släkten för övrigt så jag vet inte riktigt vad som hände. Men jag har varit orolig för denna förlossningen från början, så det är skönt att man tas på allvar.
    Jag förstår verkligen din oro. Hoppas denna inte växer till sig så mkt mer innan du förhoppningsvis får din igångsättning då. :)
Svar på tråden en positiv tråd bf september