en positiv tråd bf september
Jag är nu i vecka 10, har inte kräkts på ett par dagar (woho!) men mår fortfarande väldigt mkt illa och är så utmattad. Så känner igen er känsla av enorm trötthet. Jag är ofta helt väck, kommer inte ihåg de lättaste sakerna och går fel. Haha!
Men jag har en fråga. Jag har ofta väldigt ont, kommer på kvällen. Det sitter nere i magen och i ländryggen. Det liksom hugger/nyper. Jag har aldrig haft blödningar och såg ett fint hjärta slå i vecka 7. Märker även att magen växer. Känner mig inte så orolig. Men detta är ju min första graviditet, så undrar mkt och självklart blir jag orolig eftersom man sällan hör kvinnor som har så ont.
Jag har hört att vissa får mer växtvärk än andra. Finns det någon här inne som känner igen sig i det jag skriver? Var snälla och skräm inte upp mig mer bara.
Är i vecka 9 nu å har så ont i bäckenet å ländryggen att det känns som att jag haft världens gympass! Å väldigt molvärk.. Hugger å drar.. Men magen växer redan å bebisens hjärta slog så fint i onsdags på UL. :)
Detta är dock mitt tredje barn å min bm sa att man kan känna av väldigt mkt mer å tydligare av graviditeten denna gången. Men jag kommer nog gå till en läkare för min rygg om det inte lättar lite.. Emellanåt gör det väldigt ont men kroppen förbereder ju sig inför allt va som väntar under en graviditet.
Här är tröttheten oxå extrem! Somnar lite titt som tätt.. Jobbar ju ofta ca 6-7 dagar i rad för att sen va ledig lika länge efter. Å vart ledig i 5 dagar nu men är ändå helt slut. Som att jag jobbat ett 12 timmars pass.. Jag har bara startat en maskin tvätt, diskat, läst en bok å hämtat barn på skola å dagis!
Tröttheten kan oxå bero på att jag känner mig sjuk.. Hängig å snorig.. :(