Inlägg från: niinnii87 |Visa alla inlägg
  • niinnii87

en positiv tråd bf september

Linnea72 skrev 2015-02-02 18:01:31 följande:

Jag är nu i vecka 10, har inte kräkts på ett par dagar (woho!) men mår fortfarande väldigt mkt illa och är så utmattad. Så känner igen er känsla av enorm trötthet. Jag är ofta helt väck, kommer inte ihåg de lättaste sakerna och går fel. Haha!

Men jag har en fråga. Jag har ofta väldigt ont, kommer på kvällen. Det sitter nere i magen och i ländryggen. Det liksom hugger/nyper. Jag har aldrig haft blödningar och såg ett fint hjärta slå i vecka 7. Märker även att magen växer. Känner mig inte så orolig. Men detta är ju min första graviditet, så undrar mkt och självklart blir jag orolig eftersom man sällan hör kvinnor som har så ont.

Jag har hört att vissa får mer växtvärk än andra. Finns det någon här inne som känner igen sig i det jag skriver? Var snälla och skräm inte upp mig mer bara.

Det är samma här. Började gå i tankarna att något kunde vara fel men tror verkligen inte det är så!

Är i vecka 9 nu å har så ont i bäckenet å ländryggen att det känns som att jag haft världens gympass! Å väldigt molvärk.. Hugger å drar.. Men magen växer redan å bebisens hjärta slog så fint i onsdags på UL. :)

Detta är dock mitt tredje barn å min bm sa att man kan känna av väldigt mkt mer å tydligare av graviditeten denna gången. Men jag kommer nog gå till en läkare för min rygg om det inte lättar lite.. Emellanåt gör det väldigt ont men kroppen förbereder ju sig inför allt va som väntar under en graviditet.

Här är tröttheten oxå extrem! Somnar lite titt som tätt.. Jobbar ju ofta ca 6-7 dagar i rad för att sen va ledig lika länge efter. Å vart ledig i 5 dagar nu men är ändå helt slut. Som att jag jobbat ett 12 timmars pass.. Jag har bara startat en maskin tvätt, diskat, läst en bok å hämtat barn på skola å dagis!

Tröttheten kan oxå bero på att jag känner mig sjuk.. Hängig å snorig.. :(
  • niinnii87
    fyrklöver81 skrev 2015-02-02 19:58:44 följande:

Har varit på inskrivning idag 8+2. Hb 135 så det var ju bra . Bltr också bra. Jag har trots illamående gått upp ett kilo. Har börjat äta på nätterna pga illamående och slutat springa så kanske inte konstigt. Nu inget nytt besök fören vecka 25. Känns som evigheter tills dess!

Jag har inte mitt nästa besök förrän i vecka 18. Har oxå lyckats gå upp ett kilo trots illamående. Konstigt det där :)
  • niinnii87
    Sommarbus14 skrev 2015-02-02 21:22:34 följande:

Hihi jag har bara smygt här med :) är beräknad 4/9, 30

År gammal strax andra barnet, min stora tjej är strax 9 :)

Var tvungen å fråga varför ni har så långt mellan besöken? Jag va där 22/1 å nästa tid 19/2, va konstigt att ni inte kommer något emellan?

Samma här. Tredje barnet å hade inskrivningen å hälsosamtal samtidigt. Va dock där för UL för en vecka sen å två dagar efter det inne för att ta blodprover + extra blodprover för att kolla mig då min mamma haft stroke sen jag födde barn senast.

Mina troll här hemma är snart 5 & 7 :) superstolta blivande storasyskon!

Har även fått RUL bokad i april. Räknade de till att jag då är i vecka 19. Känns som en evighet bort!
  • niinnii87
    Sommarbus14 skrev 2015-02-03 20:43:08 följande:
    Kan jag tro dom är! Min tös fick rena chocken när vi berättade hon skrattade och grät samtidigt :) hon har velat ha syskon sen hon kunde prata typ haha :)

Jag gör oxå RUL i april nån gång inte fått tid än dock, får säkert de nästa besök. Spännande :)

Hur mår ni alla? Jag får slängar av trötthet och illamående, jobbar jag heldagar är jag helt död efter jag slutat. Pluggar 100% och jobbar 100, som tur är är utbildningen snart klar! Ska bli sååå skönt! Å kunna koppla av å vila lite :) nu får man tvinga upp ögonen nästan.
    Samma med tröttheten här.

Gick upp 8:30 å gav barnen frukost, gick å la mig igen å sov i över 2 timmar.. Bara vart hemma å tagit det lugnt å lagat mat tillsammans med barnen.. Sitter nu i soffan är helt förstörd av tröttheten..

Vet inte om det beror på bebis eller om jag är på väg att bli sjuk..
  • niinnii87
    TreA skrev 2015-02-11 19:50:20 följande:

Någon som äter Postafen? Tycker ni det hjälper? Funderar på om det är helt ofarligt och "det bästa"?! Tyckte inte hon på MVC verkade veta... Satt och bläddrade och läste i sin bok...

Jag äter postafen å det har hjälpt mig massor! En riktig life-saver just nu!
  • niinnii87

Vilken vecka är ni alla i nu? :)

Känner ni bebisarna därinne?

Hur många barn har ni sen innan?

Förlåt för alla frågor men tappat infon om er alla en del.. Inte vart så aktiv härinne för jag har haft en heeeemsk start på denna graviditeten.. Men det börjar lugna ner sig.. Men börjar dock få nya "utmaningar" att tampas med.. Haha å detta har man kämpat i 18 månader för ;D hahaha

Jag är iaf i vecka 16 nu. Tredje bebben!

Jag tror att jag har nån slags gymnast/ninja/dansare eller liknande där inne. Igår kände jag en tydlig spark UTANPÅ. Snacka om att jag blev paff! Men så kom jag å tänka på att med lilleman (barn nr 2) kände jag så redan i vecka 17 med. Å känt de där fladdret/bubblandet sen vecka 11 denna gången :)

Har fått jobbigt med äldsta barnet här hemma nu. Hon blir snart 7 å alltid varit mammas tjej. Men nu har hon blivit extremt mammig. Jag kan inte ens laga mat utan att hon sitter på golvet å håller om mina ben. Ska sitta i mitt knä hela tiden. Pussa på magen. Prata med bebisen. "Krama" bebisen. På mig heeeela tiden. Å jag mår så dåligt över att jag tycker det blir jobbigt. Vill ge henne all min kärlek hela tiden men det blir för påfrestande. All närhet har jag börjat få lite jobbigt med just nu. Kan kanske vara pga spänningshuvudvärken jag har konstant och även foglossningarna..

Tips på hur jag ska hantera detta på ett bra sätt gentemot min lilla prinsessa??

Förlåt för långt inlägg.. Blev längre än jag tänkt! <3

• niinnii87
    in the making skrev 2015-03-25 08:09:42 följande:

V16 (15+4). Vi har en pojke som blir tre till sommaren. Har anat lite fladder.

Häftigt med utanpå buffar redan!

Testa att låta henne då uppdrag typ duka bordet medan du lagar maten, om hon hjälper dig kanske hon accepterar att vara i närheten och inte NÄRA hela tiden.?

Ja det är himla mysigt! Dock vaknade jag av byggandet i morse då jag tydligen låg halvt om halvt på magen. Det gillade inte bebisen tydligen :D

Hon brukar få hjälpa till med maten, typ skära grönsaker, skala potatis eller liknande och även duka fram å av efter maten. Men det hjälper inte.. :(

Hon ska tom sitta på golvet vid sidan av badkaret när jag badar... Inte så jobbigt, men hon vill gärna luddra in min rygg å sådär.. Nästan lite omhändertagande nu.. Haha :)
  • niinnii87

Någon av er som har mkt huvudvärk? Eller haft?

Hela min vardag är ur balans nu.. Vaknar varje morgon med huvudvärk som inte ger sig..

• niinnii87
    Mockingjay skrev 2015-03-26 19:54:11 följande:
    Jag har haft jobbig huvudvärk i några veckor nu. Tror det är spänningar i rygg och nacke alternativt min täppta näsa. Om någon har tips på hur man lindrar huvudvärken så är det välkommet smile1.gif
    Håller med dig om tips! :P

Vila, vatten, värktabletter hjälper inte. Nu startar jag med Niferex så får vi se!
  • niinnii87
    Emlan88 skrev 2015-03-31 09:22:46 följande:

Vad konstigt att ni inte fått kallelse till Rul än, här bokade vi det tillsammans med Bm på inskrivningen, så nu längtar jag bara till den 21:a :). Vi har kollat kön med de andra två o bestämt att vi inte ska göra det denna gången, även om jag är så himla nyfiken.

Har ni börjat få någon mage än? Här börjar det synas nu, i v.16, börjat använda mammabyxorna också, mycket bekvämare ;)

Vecka 16 på bilden :P
Svar på tråden en positiv tråd bf september