• Angelique

Fler äldre som ska göra ivf?

Jag är 39 år och hoppas få göra syskonförsök efter jul. Finns det fler, så kan vi följas åt.

• Svar på tråden Fler äldre som ska göra ivf?
  • lisodan

39,5 år. 2:A IVF försöket. Gjorde det första för cirka ett år sen, ej gått vidare förrän nu pga kroppen kraschade totalt efter graviditet, MA, efterföljande livmodersinfektion och tålde ej antibii

• lisodan

...(Äsch, den skickar innan jag e klar)...tålde ej antibiotikan och blev sen även inlagd en vecka. Varit en lång återhämtning. Var på VUL idag, 4-5 lagom stora blåsor. Mindre än sist vilket jag hade förväntat mig för har ej känt mig så svullen denna gången. Äggplock på tisdag. Men nu är vi minst sagt fundersammma för de frågade om vi ville testa att sätta in två embryon. Hade liksom tänkt att allt skulle gå som sist, så nu är jag lite förvirrad. Det blir en helg i grubblandets tecken....

• lisodan

Vet ej mitt AMH värde, men de har sagt att alla värden sett bra ut. Var med i en studie förra året på Sahlgrenska och de satte dosen på Gonal -f utifrån mitt AMH värde. 300 ie har dosen varit från början och hållit sig där alla sprutdagar så jag antar att det betyder att det ej är superhögt eftersom dosen är ganska hög...

• Helendi

Kitty: Vi påbörjade utredning efter efter 8 månader då jag tyckte att vi åtminstone skulle kolla upp alla värden. Syskonförsök har vi gjort de senaste 1,5 åren med ett MA på vägen.

Lisodan, usch vilken resa ni åkte på efter förra IVFen. Håller tummarna att det går bättre denna gång Hjärta.

Min man skulle ta första sprutan på mig igår (tänkte att han skulle vara lite mer involverad än bara simmarna) och han tog det mycket allvarligt. Så allvarligt att jag inte kunde hålla mig för skratt så han hade lite problem med att sticka i en vilt guppande mage. Tja, det blir ju inte varje kväll han gör det eftersom jag jobbar nätter ibland.

Angelique - du frågade tidigare om vi höll på med några tips och tricks. Jag tar tillskott (Omega 3, folsyra, Q10, d vitamin och zink). Det tar jag (förutom folsyran) vare sig jag försöker skaffa barn eller inte. Kommer nu under spruttiden hålla mig till lågkolhydratkost. Försöker dra ned på kaffet - går si så där. Dricker vanligtvis ganska mycketFörvånad.

Amanda 2011.11.04
  • MoM11

Hej
    Jag är 40 och har gjort 3 misslyckade ivf. Mitt AMH är 1,5. Nu väntar jag på att få göra en hysteroskopi inför nästa försök, för att se om det ev. finns endometrios, sammanväxningar, myom eller annat som sitter i vägen. Någon som gjort en sådan? Remissen har just skickats så det kan ta ett tag.

• Angelique

Helendi:spännande att vara igång, låter som ni har bra teamwork där .

Zazu: vad roligt, låter ju lovande!

• Angelique

Smultron: hjälp, oproffsigt och otrevligt. Bra att du sa ifrån och mi fick annan klinik.

• Angelique

Lisodan-vilken resa nu haft, kul att vara igång igen. Hoppas det ska gå vägen nu! I vilken vecka gick ni ma?

• Helendi

MoM11: Har inte gjort undersökningen du ska göra. Hur har du fått en remiss till en hysteroskopi? Har du några andra problem förutom att äggen inte fäster? 

En annan fråga till er som gjort flera IVF - hur har era protokoll sett ut om ni gjort långa med nedreglering med spray? De flesta som jag talat med fortsatte med sprayen under tiden de sprutade men det ska inte jag göra Obestämd... Någon som har gjort ett liknande mitt?

Amanda 2011.11.04
Svar på tråden Fler äldre som ska göra ivf?