Fler äldre som ska göra ivf?
Jag är 39 år och hoppas få göra syskonförsök efter jul. Finns det fler, så kan vi följas åt.
Jag är 39 år och hoppas få göra syskonförsök efter jul. Finns det fler, så kan vi följas åt.
Wow lady, grattis!
Hur går det för trådens ruvare? Lisodan, Stockholmsmilen? Känner mig skeptisk till att det här försöket kommer att funka då kliniken har laborerat så med dosen. Ska hur som helst ta min Ovitrelle ikväll och sen får man se hur det ser ut på ÄP på tisdag.Liil - har du fått tid för FET i februari nu?JenJon5 - Du börjar snart "spraya", var det inte så? Hur vanligt är det att man får sprutor istället för spray vid nedreglering?Kittykat - du bör väl ha gjort ditt stimulerade FET nu, eller hur?
Helendi, ja det stämmer jag börjar snart med sprutor. Ska börja på onsdag är det tänkt. Tror inte det är så vanligt med sprutor vid nedreglering längre. Man brukar väl mest använda nässpray. Men då jag använt sprutor vid nedreglering för fyra år sedan så får jag använda det igen. Tyckte det var ok för jag mådde inte direkt dåligt av dem. Hört att man kan få huvudvärk av spayen och bismak i munnen så valde jag sprutor igen när jag fick välja. Dessutom behöver jag bara ta dem en gång på morgonen och sen en gång på kvällen tills jag börjar blöda då bara på kvällen. Har för mig att man måste ta sprayen fler gånger om dagen? De flesta vill ju spruta med sprutor så lite som möjligt därför är väl sprayen vanligare idag. Men nervöst är det ju. Var ju ändå 4 år sedan sist!
Jag är på RD 4 idag med 2-dagars. Testade idag och nu är ägglossningssprutan ute ur kroppen, vilket kan ta upp till 10 dagar.
Fyller ju som sagt 43 år i vår så det blir max 1 försök till. Dels är åldersgränsen 43 år och även om det går att rucka på är chansen att lyckas efter 43 år minimal. Läkaren tyckte att kör max 2 ggr till (dvs. totalt 4 försök att få syskon), sedan tyckte hon inte att det var någon idé.
Det är skillnad att försöka 6-7 ggr om jag hade varit yngre.
Dels kostar det väldigt mycket pengar att hålla på då vi inte får köpa 3-pack.
På plussidan är att jag fortfarande producerar många ägg, 8, 6 och 12 ägg. Sedan är det naturligtvis kvaliteten, inte mängden, som är avgörande. Vad har det som sätts tillbaka för kvalitet? Det informerar kliniken om.
Alla 3 gånger utom nu har jag fått tillbaka 2 fina 4- celliga. Så jag har inte tappat hoppet.
Hur resonerar ni andra? Vad gör ni om ni inte lyckas?
Själv kan jag varken tänka mig adoption eller äggdonation. Hade vi inte haft ett barn som är vårt eget på riktigt, hade jag övervägt äggdonation men inte när vi har ett genetiskt barn.
Håller tummarna för dig! Två fina tillbaka är mycket att hoppas på!
Vi kämpar med syskonförsök, har en dotter på 4 år. Sprutar nu, och rimligen blir det väl ÄP inte imorgon utan nästa måndag. Fyller 41 i vår så vi har inte alltför många försök kvar. Vi gör pesa/tesa och min man sprutar inför dessa och det måste han göra 3 mån innan försök vilket gör att vi inte kan köra så ofta tyvärr. Gjort många syskonförsök varav ett missfall. Frustrerande....
Ta hand om magen nu!
Jag är på RD 4 idag med 2-dagars. Testade idag och nu är ägglossningssprutan ute ur kroppen, vilket kan ta upp till 10 dagar.
Fyller ju som sagt 43 år i vår så det blir max 1 försök till. Dels är åldersgränsen 43 år och även om det går att rucka på är chansen att lyckas efter 43 år minimal. Läkaren tyckte att kör max 2 ggr till (dvs. totalt 4 försök att få syskon), sedan tyckte hon inte att det var någon idé.
På plussidan är att jag fortfarande producerar många ägg, 8, 6 och 12 ägg. Sedan är det naturligtvis kvaliteten, inte mängden, som är avgörande. Vad har det som sätts tillbaka för kvalitet? Det informerar kliniken om.
Alla 3 gånger utom nu har jag fått tillbaka 2 fina 4- celliga. Så jag har inte tappat hoppet.
Själv kan jag varken tänka mig adoption eller äggdonation. Hade vi inte haft ett barn som är vårt eget på riktigt, hade jag övervägt äggdonation men inte när vi har ett genetiskt barn.
Missade; inte heller jag kan tänka mig adoption. Var på väg att testa äggdonation men ångrade mig, har landat i att jag inte heller kan tänka mig det. Hade liksom du säkert resonerat annorlunda om vin nye hade vår dotter!
Vi inte hade vår dotter
Missade; inte heller jag kan tänka mig adoption. Var på väg att testa äggdonation men ångrade mig, har landat i att jag inte heller kan tänka mig det. Hade liksom du säkert resonerat annorlunda om vin nye hade vår dotter!
Grattis alla nya ruvare!
Jag var ju först att göra äggplock och insättning och idag visade det även plus på stickan!!!!! Känns så bra! Fortfarande bara ruvardag 10, så ska testa igen under veckan som kommer. Vi fick bara ut 2 ägg, och ett befruktades. Jag tror inte man ska räkna och stressa för mycket på antal ägg helt enkelt. Det räcker med ett ju. :)
Vi valde att "tjuvtesta" idag för jag har haft en del molvärk. Och kände mig liksom konstig igår. Nästan som att vara bakis. Lite som när jag var gravid för ett år sen. Nu gäller det bara för den lilla parveln att stanna i livmodern sisådär 8,5 mån. :) Inga dumheter och hålla på som det sista embryot, som bara klarade sig till v. 7.
Angående adoption och embryoadoption som diskuteras ovan, så kan jag tänka mig allt. Mitt mål är att vi ska bli en familj. Sen är detta första steget eftersom det trots allt verkar lättast o billigast. Och såklart har vi en stor önskan om biologiska barn.
Godnatt!
Många grattis till dig lisodan till !
Första plusset i tråden, må det bli många fler . Och du har helt rätt, man bör nog inte hänga upp sig helt på antalet ägg - det behövs ju bevisligen bara 1 guldägg.