Fler äldre som ska göra ivf?
Håller tummarna för dig! Två fina tillbaka är mycket att hoppas på!
Vi kämpar med syskonförsök, har en dotter på 4 år. Sprutar nu, och rimligen blir det väl ÄP inte imorgon utan nästa måndag. Fyller 41 i vår så vi har inte alltför många försök kvar. Vi gör pesa/tesa och min man sprutar inför dessa och det måste han göra 3 mån innan försök vilket gör att vi inte kan köra så ofta tyvärr. Gjort många syskonförsök varav ett missfall. Frustrerande....
Ta hand om magen nu!
Jag är på RD 4 idag med 2-dagars. Testade idag och nu är ägglossningssprutan ute ur kroppen, vilket kan ta upp till 10 dagar.
Fyller ju som sagt 43 år i vår så det blir max 1 försök till. Dels är åldersgränsen 43 år och även om det går att rucka på är chansen att lyckas efter 43 år minimal. Läkaren tyckte att kör max 2 ggr till (dvs. totalt 4 försök att få syskon), sedan tyckte hon inte att det var någon idé.
Det är skillnad att försöka 6-7 ggr om jag hade varit yngre.
Dels kostar det väldigt mycket pengar att hålla på då vi inte får köpa 3-pack.
På plussidan är att jag fortfarande producerar många ägg, 8, 6 och 12 ägg. Sedan är det naturligtvis kvaliteten, inte mängden, som är avgörande. Vad har det som sätts tillbaka för kvalitet? Det informerar kliniken om.
Alla 3 gånger utom nu har jag fått tillbaka 2 fina 4- celliga. Så jag har inte tappat hoppet.
Hur resonerar ni andra? Vad gör ni om ni inte lyckas?
Själv kan jag varken tänka mig adoption eller äggdonation. Hade vi inte haft ett barn som är vårt eget på riktigt, hade jag övervägt äggdonation men inte när vi har ett genetiskt barn.