• Sopp

BF september 2015!

Vi kollade med fösta och kommer kolla nu igen! Jag känner att det är överraskning nog när barnet kommer i huvud taget. Förra gången var jag så trött att jag knappt minns någonting mer än att det var så himla gott med en kopp kaffe

• Sopp

Känner ni bara "peppen" över vad som komma skall? Jag har börjat känna mig så nedstämnd nu, känslor av hopplöshet kring hur jag ska orka. Blir lite orolig av de känslorna då jag mådde så dåligt efter förlossningen med sonen. Då var det ju just de här hopplöshetskänslorna fast 100 gånger värre. Vad hände med mitt "gravid-glow" liksom??

• Sopp

17+2 idag, och första besöket hos BM sedan inskrivning, tar ju helt klart kortare tid nu än med första barnet, 1000 frågor är bytta mot 0 frågor. Vi fick lyssna på hjärtljuden för första gången vilket var riktigt härligt! Även om magen växer blir man ju ibland orolig att det ska vara en godisbebis

146 i hjärtslag, ska man tro myten är det alltså en tjej där inne, men om jag inte minns fel så hade sonen något liknande så .. =)

• Sopp

Jag har gått upp 1 kg, förra graviditeten hade jag gått upp 9 kg i samma vecka. Då har jag nog till och med ätit sämre än förra gången nu, så förstår mig inte alls på gravidkroppen!

• Sopp

Jag får höra det motsatta ("men var är barnet?") men tar inte illa vid mig. De menar inget ont, försöker bara konversera kring ämnet även om det kan bli lite fel

• Sopp

Kände nyss med säkerhet första sparkarna. Så himla mysigt! Borde gå och lägga mig men vill ligga kvar i soffan i väntan på mer

• Sopp
    hellohello84 skrev 2015-03-27 06:21:08 följande:

Vad mysigt vilken vecka är du i?

Ja! :) 17+5 idag
  • Sopp
    MrsHeinerborg skrev 2015-03-27 11:16:15 följande:

Åkte till min bm idag o fick lyssna på hjärtat. Känns skönt att den lille står ut dör inne trots hög feber, mängder av alvedon o Kåvepenin!

Så skönt för er! Hoppas du kryar på dig i helgen
  • Sopp
    EijaIsland skrev 2015-03-27 22:05:13 följande:

Hej alla,

lite nyfiken på att veta om någon mer känt av Braxton Hicks sammandragningar?

Jag är  i vecka 16 (15+6) och kände av dem (iallafall antar jag att det är det jag känner, vet inte vad annars det skulle kunna vara?) första gången förra veckan redan.

Jag satt ner och helt plötsligt kändes det som att livmodern drog i hop sig. Lite underligt att beskriva,  men det som att det 'inre magen' spände ihop sig som magmusklerna gör när man gör situps.

Det gör absolut inte ont dock, utan känns verkligen som att något drar ihop sig (som jag har läst att det ska kännas) och det finns inget man kan göra för att få det till att 'slappna av'. Sedan dess har jag känt det ett par gånger, senast tidigare idag.

Någon annan som har erfarenhet av att känna dem så tidigt? Jag 'vet ju' att det ska vara helt ofarligt, såvida de inte kommer regelbundet eller gör ont, men det finns ju ändå ett litet oros-monster nånstans i huvudet som vill få bekräftat att det faktiskt är det jag tror det är, och inget att vara rädd för.

Är du säker på att det inte är fosterrörelser du känner? Det är ju lite som en sugande känsla långt inne. Sammandragningar tycker jag mer är en känsla som sitter "utanpå"
Svar på tråden BF september 2015!