EijaIsland skrev 2015-03-27 22:05:13 följande:
Hej alla,
lite nyfiken på att veta om någon mer känt av Braxton Hicks sammandragningar?
Jag är i vecka 16 (15+6) och kände av dem (iallafall antar jag att det är det jag känner, vet inte vad annars det skulle kunna vara?) första gången förra veckan redan.
Jag satt ner och helt plötsligt kändes det som att livmodern drog i hop sig. Lite underligt att beskriva, men det som att det 'inre magen' spände ihop sig som magmusklerna gör när man gör situps.
Det gör absolut inte ont dock, utan känns verkligen som att något drar ihop sig (som jag har läst att det ska kännas) och det finns inget man kan göra för att få det till att 'slappna av'. Sedan dess har jag känt det ett par gånger, senast tidigare idag.
Någon annan som har erfarenhet av att känna dem så tidigt? Jag 'vet ju' att det ska vara helt ofarligt, såvida de inte kommer regelbundet eller gör ont, men det finns ju ändå ett litet oros-monster nånstans i huvudet som vill få bekräftat att det faktiskt är det jag tror det är, och inget att vara rädd för.
Är du säker på att det inte är fosterrörelser du känner? Det är ju lite som en sugande känsla långt inne. Sammandragningar tycker jag mer är en känsla som sitter "utanpå"