Manik skrev 2015-04-10 13:37:14 följande:
Vi gjorde också ultraljud i veckan, onsdags, jag och maken trodde tjej men det visade sig vara en liten kille. Förstår din känsla så väl. Jag var så säker på att det var en liten tjej men det visade sig vara en liten kille. Jag har ju redan en av varje redan men hade på något sätt sett framemot en tjej till. Är såklart glad över att allt såg bra ut. Men tror att man måste vänja sig med tanken på något sätt. Så känns det för mig i alla fall.
Ja när han väl dyker upp kommer det kännas helt verklighetsfrånvänt att jag någonsin tänkt att jag hellre ville ha en tjej, det vet jag ju! Det är ju mitt barn, oavsett snopp eller snippa så kommer jag ju älska det gränslöst. Jag kan få så dåligt samvete över att jag kan känna sån nedstämdhet över att det inte var en tjej som gömde sig där inne, men jag vet ju också att det inte är barnet i magen jag sörjer egentligen, utan att livet inte kommer bli som jag hade föreställt mig (med det sagt inte att det kommer bli sämre nu, men definitivt annorlunda!)