BF september 2015!
Här är vår lilla ärta! Hen är tydligen 8 veckor och 2 dagar, 17 mm stor. Allt såg fint ut, blev överraskad att de gjorde vanligt ultraljud och inte vaginalt som jag var inställd på
Här är vår lilla ärta! Hen är tydligen 8 veckor och 2 dagar, 17 mm stor. Allt såg fint ut, blev överraskad att de gjorde vanligt ultraljud och inte vaginalt som jag var inställd på
Ser verkligen ut som en liten liten bebis haha va roligt. Ni som gör tidigt ul eller vul bokar ni själva på privat klinik eller via er bm. Förra graviditeten gjorde vi vul i v 7 på gynakuten (kk)
Här är lite info om ultraljud och varför det rekommenderas att bara användas i medicinskt syfte:
www.niomanader.se/ultraljud/
www.stralsakerhetsmyndigheten.se/start/vard/ultraljud
Jag är inte intresserad av att vara med i någon facebookgrupp där jag måste ha med namn och andra personuppgifter
Grattis till alla nya plus :)
Ett tips till alla er som vill hålla på nyheten lite till - förra graviditeten berättade vi inte för något innan vecka 12, då var magkatarr min räddning ;) Vid magkatarr ska man ju verkligen tänka på vad man äter. Alkohol och koffein är ju verkligen något man inte ska dricka och det funkade utmärkt som vit lögn.. = )
Pratade med bm idag ang mitt dåliga mående, hennes tips var seaband och ingefära, och sura saker. Jag ska prova med det nu då jag mer än gärna undviker läkemedel. Funkar inte det ska jag prova akupunktur och/eller akupressur.
Ang att hålla hemligt å att inte dricka, jag blir så trött att det fortfarande är sånt jäkla tjat om alkohol! Herrejösses! Det är 2015, de flesta dricker inte alls.. Förstår inte vad det finns för folk?
Här börjar det bli dags för trosskydd. Jösses vad flytningar jag har nu alltså
Enligt tidigt UL byter jag vecka på söndagar, men med vetskap om vår sexella aktivitet i december ser jag det orealistiskt då detta barn bara kan vara resultatet av vad som skedde några dagar där efter. Tror därför att jag byter vecka idag till 9+0. Känner mig bakis dygnet runt typ, inte alls som med första där jag mådde super hela tiden.
Tröttheten, som var bättre under några veckor, är tillbaka och värre än någonsin. Jag orkar knappt ta mig ur sängen trots att jag sovit 9 timmar. Känner mig så dum som inte orkar leka med vår kille på 10 månader på samma sätt som jag vill. Som tur var har han lärt sig krypa nu och nöjer sig med att följa efter mig vars jag än går
Vul avklarat och jag har fått bekräftat att lilla bönan är där och allt är som det ska. :) Dock blev jag flyttad från min egen beräkning den 5/9 till den 15/9. Det är ju 10 dagars skillnad. Tänkte inte så mycket över det där. var bara så glad att allt va som det skulle. Men hon sa att bönan troligen blivit till runt den 22/12. Jag testade ju positivt den 27e. Det är väl inte möjligt att göra 5 dagar efter ägglossning? Dessutom tror jag inte vi hade sex runt de dagarna alls...