Inlägg från: Madicken01 |Visa alla inlägg
  • Madicken01

BF september 2015!

tjoppan skrev 2015-01-08 07:58:05 följande:

Vilken vecka är de smartast att göra tidigt ultraljud?

Tänkte boka privat då ja inte får komma till kvinnokliniken pga småblödningarna ja haft under ca 2 veckors tid.

I v.7 skall du kunna se ett hjärta!
  • Madicken01
    BabyJia skrev 2015-01-08 08:33:04 följande:

Godmorgon alla gravida!

Nu efter kontakt med gyn, så ska jag få komma dit och bli undersökt. Hon sa att man kan bli ganska sjuk om det inte har kommit på rätt plats och man inte kollar upp det i tid. Så det känns skönt jag ska få kollat upp detta idag.

Lika bra och förbereda mig på att detta är en graviditet som inte blir fullbordad tyvärr:-/

Håller tummarna för dig!!
  • Madicken01
    tjoppan skrev 2015-01-08 08:46:30 följande:

Okej, funderar på att ta de i v8 eller 9 för att va säker :)

Ja det låter ju bra. Är man där v.7 kommer man ändå undra v.8 och v.9 hur det står till ;) så har man tålamodet så är det ju bäst att vänta så länge som möjligt :). Jag kommer göra mitt när jag är i v.8 om allt går bra tills dess.
  • Madicken01
    tjoppan skrev 2015-01-08 10:01:57 följande:

Jo, man brukar ju ändå undra ända fram till RUL, å sen även fram till FL ;)

Nu bokade ja ett när ja bör va i v 9 (8+0) Så nu är de bara att vänta tills de blir den 27/1 ;) 800 kr får de väl va värt ;)

Jag skall dit den 28/1! Nu får tiden gärna springa på!!
  • Madicken01
    I Walk The Line skrev 2015-01-08 10:22:24 följande:

Den 19:e känns långt bort just nu. Vill verkligen se om det är något där, å hur många! Tänk om det är två? Chansen är en på tio, så rätt stor! :O

Tänkte kolla tidigare, men vill se om det är ett hjärta som slår. Så vi väntar.

Får ni betala för ul??

Nej jag behöver inte betala. Vårt Mvc erbjuder tidigt UL om man ber om det.
  • Madicken01
    I Walk The Line skrev 2015-01-08 10:33:02 följande:

Ok, ja vi behöver inte heller betala, vi går hos privat, vet inte hur det funkar på "vanliga"..

Jag gjorde ett både i v 7 å v 9 förra graviditeten, vi såg hjärtat redan i v 7. Det kan vara för tidigt, men brukar gå att se då.

Vi går hos "vanlig" men det kan säkert skilja sig från ställe till ställe. Skönt att få göra i både v.7 och 9!
  • Madicken01
    NattaLind skrev 2015-01-08 10:24:13 följande:

Haha, jag kör inte UL förrän i slutet på feb. DET är väntan :D Men tiden kommer säkert går snabbt ändå har jag en känsla av :)

Här är allt kostnadsfritt. Både UL och KUB.

Va skönt att KUB är kostnadsfritt! Det är det inte här om man är under 35. 1500kr får vi betala.
  • Madicken01
    NattaLind skrev 2015-01-08 11:16:19 följande:

Ja jag såg att det kunde skilja sig :) Hon erbjöd det utan att jag frågade och sa att jag skulle fundera på det. 

Dock vet jag inte om jag ska göra det. KUB visar väl procentuell risk? Svårt att ta ett beslut utefter det, tycker jag! Men är ju superbra att möjligheten finns :)

Nej det är inget lött beslut men vi kommer ta det, gjorde det sist oxå. Inte så mycket för att ta beslut efter resultatet utan för att kunna förbereda oss om det påvisar att något kan vara fel.

Men jag förstår verkligen dem som väljer att inte göra det. Högst personligt beslut!
  • Madicken01
    eriwag skrev 2015-01-08 12:26:32 följande:

Ska ni ta reda på kön?

Jag vill men min man vill inte :p

Mannen vill men inte jag. Var samma sak när vi väntade sonen men jag blev så nyfiken på rul så jag frågade. Får väl se om jag kan stå emot min nyfikenhet denna gången!!
  • Madicken01
    snusmumriken skrev 2015-01-08 13:24:22 följande:

Om du pluggar med studiestöd har du vilande SGI :) Jag trodde att det räckte med att plugga, men eftersom jag inte tog studiemedel sista veckorna har jag förlorat mitt höga SGI (14 000 i månaden efter skatt) till lägsta (typ 5000 efter skatt). Är arbetslös nu också så vet inte riktigt hur vi ska klara det. Blir förmodligen återbetalningsskyldig till FK eftersom jag har vabbat med fel SGI, livet leker! Och nu gravid på det..

Lyckas jag få ett jobb på minst 6 månader höjs mitt SGI från första dagen, får jag timjobb höjs det efter 6 månader så det är mitt enda hopp. Allt hänger på om jag får jobb eller inte och det känns så jävla hopplöst just nu, söker precis allt jag kan men får inte ens ett nej från många, de hör inte ens av sig. Har funderat på abort men jag pallar inte!

Jobbigt för er! Men allt löser sig, det gör det alltid! Lycka till med jobbsökandet!
Svar på tråden BF september 2015!