Inlägg från: Madicken01 |Visa alla inlägg
  • Madicken01

BF september 2015!

Mannen var inte med på detta inskrivningssamtalet men var det när vi väntade sonen.

Vid UL kommer han naturligtvis vara med och om det skulle vara något särskilt men annars finns det ingen anledning att han skall åka från jobbet och vara med. BM vill ju bara veta hur jag mår....

• Madicken01
    dallassallad skrev 2015-01-30 22:24:39 följande:

Hej! Här är en till som ansluter sig :)

Jag väntar nr 4, men det är pojkvännens första.

Bf 20/9. 42 år (äldst?). Bor i Skåne.

Vi väntade barn i somras också, men det gick åt skogen och vi tänkte lägga ner projektet, så det var verkligen en positiv överraskning när jag blev gravid igen. Nu har jag sett den på UL. Annars skulle jag inte tro på att det finns någon därinne - jag mår "för" bra.

Stort grattis :) och välkommen hit!
  • Madicken01

Idag upplever jag inget morgonillående... Vilket borde vara skönt men istället väx oron och tankarna! Suck!

Ni som inte har så påtagligt illamående, kan ert komma och gå lite dag från dag?

• Madicken01
    lördagsgodis skrev 2015-02-07 11:49:27 följande:

Vi tänker berätta för barnen och min familj idag. Hade ju tänkt att vänta men vi ska på bröllop nästa helg och sen jobbar jag två helger på raken så det får bli nu.

Har ritat en skattkarta till barnen där dom kommer hitta godis och sen två dockor, en pojke och en flicka så får dom något konkret och kan gissa vad dom tror det blir. Sen kommer mina släktingar på middag ikväll och då får barnen berätta och ge dom varsitt kort med ulbilden.

Så kul! Å vilken skatt sen :)

Ang järnintag. Vet man inte med sig att man har dåligt järnvärde så finns det ingen anledning att börja äta järntabletter så här tidigt i graviditeten. Brukar rekommenderas intag från ca v.20 och då upplyser bm om detta.
  • Madicken01
    1StoltMamma skrev 2015-02-07 16:12:04 följande:

Jag vet att de är lite tidigt men har ni någon liten känsla om kön än?

När vi väntade sonen hade jag känslan av att det var en pojk jätte tidigt. Med min dotter sa jag hela tiden att det var en flicka men alla andra var övertygade om att det var en pojk....

Denna gången velar jag och har ingen övervägande känsla. Kanske kommer :)
  • Madicken01
    sandra 1986 skrev 2015-02-16 08:39:00 följande:

Hej alla!

Får man hoppa med här?

Väntar mitt 4:e barn nu i september, min och min mans 6:e tillsammans :) han har två sen innan, jag har två sen innan, sen har vi ett gemensamt och nu kommer vårat andra gemensamma :) vår gemensamma är 1 år och 3 mån. De andra är mellan 5-8 år :)

Grattis ! Och välkommen till gruppen :)
  • Madicken01
    rosali84 skrev 2015-02-16 09:34:53 följande:

Ni som har flera barn sen tidigare; Hur tidigt kunde ni känna bebisen andra gången (andra barnet)? Väntar andra nu och med första kände jag inget förrän runt v 20. Hoppas på att få känna något lite tidigare nu :)

På andra och senaste barnet kände jag i v.17.
  • Madicken01

Vi har kronan city till sonen. Fantastisk vagn! Som syskonvagn är vi dock sugna på en Bugaboo Donkey.

• Madicken01
    Nydahl skrev 2015-02-23 14:19:33 följande:

Här är en blid :) någon som är bra på de här med kön så tidigt ?

Skönt att det gick bra! Grattis :)

Enligt vad jag kunnat läsa mig till så är det för tidigt att kunna se kön än....!? Men vad vet jag :S
  • Madicken01

Ni tycks ju ha koll på detta :) hur skall det se ut om det är flicka respektive pojk? På UL-bilden alltså ;)

• Madicken01
    26number1 skrev 2015-02-26 15:26:57 följande:

Jag trivs väldigt bra med vår barnmorska men sambon tycker hon är för "fjantig". Det som jag tycker känns knepigt nu är att hon inte kommer vara med på förlossningen, då är det bara okända människor.. Har ni likadant i era landsting?

Jag tror att det är ytterst ovanligt att bm man har under graviditeten är med under förlossningen. I USA vet jag att det ofta funkar så men i Sverige tror jag inte det förekommer.
  • Madicken01
    26number1 skrev 2015-02-27 10:14:21 följande:

Nej det verkar inte så och ja, jag har ju inte många andra erfarenheter än de från film/TV :D Det kändes bara som att det skulle vara väldigt mysigt och framförallt betryggande att ha en BM med som man känner. Får hålla tummarna för att bebis kommer en söndag em för då jobbar min BM extra på förlossningen :)

Om man skaffar en doula så är ju hon med under både graviditet och förlossning. Det är ju ett alternativ :)
  • Madicken01

Fantastiskt att inte behöva dra in magen på stranden i sommar ;) skämt å sido, har varit höggravid på vintern med mina andra barn och det är ingen hit! Skor som skall på, och mycket kläder. Ser fram emot att kunna gå i flipflopp och bara behöva dra på mig en klänning.

Dessutom känns det skönt att få vara lite brun när man kanske inte känner sig supersnygg i övrigt.

Finns nog fördelar och nackdelar med alla årstider.

• Madicken01
    26number1 skrev 2015-03-07 22:12:40 följande:

Vi har alltid vetat att blir det en pojk blir det Vidar och när jag plussade kom sambon och sa "Det blir ju garanterat en Lovis" och sen hade vi flicknamnet också klart :)

Lovis är så himla fint! En kompis dotter heter det annars hade jag haft det som nr1 på tjejlistan!
Svar på tråden BF september 2015!