![lizanilander](/bundles/flmuser/images/default_avatar_th.png)
-
a jag har nog ganska lång överkropp iaf och ganska smal så är nog samma som för dig då :) men sån skillnad mot första ändå! ja det sägs ju att alla graviditeter är olika så man får väl tro på det då :PSopp skrev 2015-03-04 13:07:16 följande:Beror nog på hur du ser ut i kroppen. Jag är lång och har nog ganska mycket plats i mitt bäcken för livmodern innan den tvingas upp. Skonsamt för ryggen även om det hade varit mysigt med en gravidkula! :)
-
Jag har då inte känt nåt än, bara mina tarmar som kör nåt slags maraton varje gång man ätit och 3 timmar efter :P Känns helt osannolikt att känna nåt än, 13+5 idag, med första syntes det utåt och kändes tidigt som fasen tyckte jag och min man, 17+nånting var vi i då. Känns som det kommer vara mkt annorlunda denna graviditeten, fast mkt positivt :)
-
Kan ju tillägga att jag hade moderkakan i bakvägg vid första, antagligen därför det syntes och kändes så tidigt då.lizanilander skrev 2015-03-05 21:01:55 följande:
Jag har då inte känt nåt än, bara mina tarmar som kör nåt slags maraton varje gång man ätit och 3 timmar efter :P Känns helt osannolikt att känna nåt än, 13+5 idag, med första syntes det utåt och kändes tidigt som fasen tyckte jag och min man, 17+nånting var vi i då. Känns som det kommer vara mkt annorlunda denna graviditeten, fast mkt positivt :)
-
haha jag känner detsamma, illamåendet försvann, ingen mage, ingenting. Gick in i vecka 15 i lördags, andra barnet, så tycker det borde synas mer. Ha iaf lyckats gå upp ett halvt kilo av det 4,5 jag tappat :) Ska till BM på onsdag för blodprover och ringa och boka RUL om en vecka så vi får väl se då om det finns nåt där inne :P Märkligt hur kroppen funkar......26number1 skrev 2015-03-08 22:35:33 följande:
Trots tre positiva test funderar jag starkt på att köpa ett till! Känner knappt av någonting och inte syns det direkt heller.. Går in i vecka 13 på tisdagen, någon som känner likadant??
-
ja det med maten blir man inte klok på, jag tror på att det vänder, min son (nu 1½) har krånglat sen han var 3 månader med både amning och mat. Nu när han var sjuk och haft 41, ibland mer, i feber sen i lördags har vi knappt fått i han nåt alls och det lilla han hade på kroppen har försvunnit så nu ser han inte fager ut :( Men det vänder det med nån gång. Läkaren vi träffade igår hade en son på 2 år och han var också en sån där mager speta så det kändes skönt att nån mer hade en liten en ;)Sopp skrev 2015-03-10 13:11:28 följande:
15+2 idag, känner inga fosterrörelser men börjar se rätt "tjock" ut då mitt redan existerande fläsk åkt ut en bra bit ;)
Jag tänkte fråga er som redan har barn om mitt nuvarande barn (så det här har absolut inget att göra med barnen vi väntar) - Vår son på snart 1 år har alltid älskat mat, all mat, absolut inga problem där. nu är han helt plötsligt så OTROLIGT ofokuserad, det är en lång pina att få i honom lunch och middag. Han ska göra allt utom att äta, maten försöker han bara putta bort. Helst slå ut över bordet så att man kan kleta runt den och kanske stoppa in en makaron i munnen då och då. Kommer det här sluta av sig självt eller vad ska man göra? Vi försöker bara ta det lugnt och har han inte ätit upp efter ca 30 min så lägger vi ner, då blir det ingen annan mat
-
men fy :( usch, jag lider med dig, mitt illamående orsakade -5kg på vågen, och försvann i vecka 13=UNDERBART! hoppas det försvinner för dig med snart snart!!!Jeulina skrev 2015-03-11 12:25:42 följande:
Jag har idag gått ner 10 kg på 7 veckor.. 7 veckor av illamående och spyor, två inläggningar på sjukhus med dropp.. Jag orkar snart inte mer!! Vill att det ska bli september nu så jag får min bebis. :(
-
Sjukskriven kan ju vem som helst bli, när som helst så det kan man inte ha med i beräkningarna. Har du ett tungt fysiskt krävande jobb så kan du få rätt till havandeskapspenning 60 dagar innan BF. Sen kan man ta ut föräldrapenning innan bebis föds, kommer dock ej ihåg hur länge, men det är ju inte så kul att ta av föräldradagarna utan en bebis i famnen ;) Du får väl helt enkelt planera in din semester före förlossningen om du inte tror du har rätt till havandeskapspenning. Du kanske har rätt till 30 dagar innan BF? Prata med chefen och fråga om nån tidigare fått barn på företaget och kunnat göra så :)
-
hahaha, och han var smart sa du?;) hahaha!!!! vad rolig chef :Psagofröken skrev 2015-03-12 10:02:42 följande:Min chef är för smart för att fråga (jobbar på en arbetsplats som påstår sig vara feministisk, så han skulle aldrig våga säga dumma saker, hahaha) men kollegorna frågar. De verkar tro att jag ska komma tillbaka efter sommarlovet och jobba två veckor innan bf typ, vilket inte känns troligt... Och så spekulerar de i hur länge jag ska vara borta. Känns otroligt märkligt när jag bara är i v 16... Vad som helst kan ju hända... Men min chef var ju såååå kul när han trodde att jg skulle få barn i december, fast han fick veta redan i januari ;)
-
ja jag tror det heter så, har för mig de sa så när jag väntade första, jag hade så och nåde mig vad han var vild och sparkade och det syntes på magen tydligt redan när vi gått 17 veckor :O Kul att det såg bra ut :)Marian03 skrev 2015-03-13 23:23:11 följande:
Igår fick vi äntligen se bebisen (på ultraljud i vecka 12+4)! Det var så häftigt! Den hoppade och rörde sig som bara den, kunde inte låta bli att skratta åt hur den liksom bökade runt. Vi blev ganska förvånade att det syntes så bra som det gjorde.
Moderkakan ligger mot ryggen till (i bakvägg) innebär det då att det kommer bli lättare att märka sparkar framöver? Har för mig att någon nämnde nåt om det.
Läkaren som gjorde ultraljudet fick anstränga sig för att kunna ta en vettig bild då den inte ville ligga still hehe MEN han sa även att det är lika vanligt att den ligger stilla och sover och kanske bara vinkar lite på sin arm eller så, så det beror nog på hur aktiv bebisen är just när man "kikar in".
Nu längtar jag så jädrans mycket efter ul i vecka 20. Ååhh :)
-
nej det dröjer nog inte superlänge :) Jag ska ringa och boka RUL på måndag, vi får göra det här själva - lättare att få en tid som passar med jobb och så :) Längtar, men tycker ändå att tiden går ganska fort! Gått in i vecka 16 idag sådet tickar på :O Ja det måste vara skönt att veta att det faktiskt är nåt där och att det ser ok ut ;) Jag tvivlar fortfarande, haha, har nästan ingen mage och går inte upp i vikt, men det kommer nog:)Marian03 skrev 2015-03-14 10:29:40 följande:Ok men då var det nog så han sa :) nämen vad roligt! Jag går in i vecka 14 imorgon så då är det ju inte så superlänge tills man kanske kan märka det :) ja vilken lättnad! Och så kändes det så roligt att få en titt på vad som egentligen händer där, känns ganska overkligt än sålänge :)