• Sopp

BF september 2015!

40+4 idag, ännu ingen bebis :( En del molvärk men det är allt. Idag väntar besök hos BM, blir skönt att få gå dit och lyssna på hjärtat. Antar att de också bokar in ett ultraljud nu för slutet at veckan!

• Sopp

Allt såg bra ut hos BM! fick tid för UL på fredag och igångsättning nästa fredag. Hoppas jag slipper använda dessa tider.. :) vi pratade även om stanna på BB och då det var jobbigt förra gången så står det i journalen att jag ska få stanna minst tre dagar om jag vill - vilket känns jätteskönt. Jag är så himla orolig över att jag ska bryta ihop den här gången med, nu dessutom när jag kommer att ha två barn att tänka på

• Sopp

Grattis Smurfan!

40+5 idag - magen är högre än någonsin, ser helt sjukt ut faktiskt. Kan han ha gått vilse? är han på väg ut ur fel hål? Jag ger upp!!!

• Sopp
    sagofröken skrev 2015-09-03 10:53:04 följande:

Han hittar nog ut ska du se, det är väl så mysigt därinne :) Visst var det imorgon du har ultraljuds-kontrollen? Jag har mitt på tisdag. Känns så himla mycket tryggare att de gör ett ul halvvägs nu, det gjordes inte med min dotter för fem år sedan och då gick jag och oroade mig hela sista veckan för att vattnet sipprade... Hade inget synligt fostervatten alls på förlossningen. Dottern föddes BF+13 och jag är på BF+3 idag :) Vore det inte för det här jäkla karpaltunnelsyndromet som blir värre varje dag skulle jag kunna njuta riktigt av lugnet just nu :) Men idag kommer "barnvakten" (farmor) som bor 20 mil bort, så nu är lillan välkommen när som helst!

Japp imorgon får vi titta till honom och att allt är bra där inne! Håller med om att det känns skönt, vi gjorde det med förra också och på något sätt vill man ju bara plocka ut honom så fort han är färdigbakad så att man ser att allt är OK! Hoppas att mitt bäcken är sjuuukt uppluckrat nu att det knappt känns när han ska ut ;)
  • Sopp

Med förra började blodig slempropp släppa två dagar innan värkstart. Nu började oblodig släppa för 12 dagar sedan (ännu ingen bebis i sikte) så blodet verkar iaf i mitt fall vara en tydligare indikator på att något ska hända .. :)

• Sopp

Nu är ultraljudet avklarat. Allt såg bra ut, han hade tydligen massvis med fostercatten att simma runt i och plats att sträcka ut, varför han antagligen inte har någon brådska ut. Det är ju förvisso bra men KOM UT NU! förra startade "idag" i förhållande till BF

• Sopp
    lördagsgodis skrev 2015-09-04 13:40:16 följande:

Hejar på din lilla kille sopp:)

Haha jag läste snopp först och tänkte vafan! Ja tack, han behöver lite hejarop!

Jag har funderat över förlossningen den senaste veckan - Jag upplevde inte själva förlossningen som så hemsk förra gången. Alltså det är klart att det gör ont, men jag upplevde det inte som något jag inte kunde hantera. Jag är rädd för att jag bara har efterkonstruerat det här och att jag visst kommer att ligga där och skrika att jag vill dö
  • Sopp

Nähä, ingen bebis idag heller! Han kommer när han kommer men eftersom sambon börjar jobba 1a oktober efter sin föräldraledighet hade det ju varit juste om den ofödde ville ploppa ut. 6 dagar till igångsättning

• Sopp

Grattis till bebis! :)

Jag vaknade rätt utvilad imorse! Sonen kom och la sig hos oss vid 1 men sedan fick vi sova ostört till 6:45, riktigt skönt. Inte ens en liten nattkiss.. :) 5 dagar till igångsättning! Snart händer det.

• Sopp

Grattis till alla barnen! Mitt barn är föga förvånande kvar i magen. Fyra dagar kvar till igångsättning, jag hade väl aldrig trott att jag skulle behöva vänta längre på barn nr 2

Svar på tråden BF september 2015!