• Sopp

BF september 2015!

Det är supervanligt under graviditet med karpaltunnelnsyndrom men bör gå över. Tänk bara på att inte använda handleden som stöd så mycket när ni håller i bebisen sedan (låta vikten från bebis liksom vila på handleden genom att ha handen utböjd) utan låt bebis vila mot arm istället (har en naprapat här hemma ;) )

• Sopp

Jag börjar misstänka att jag är skengravid - det kommer inte att bli något barn! Inga "tecken" resulterar i bebis och nu är jag less på att vänta! :(

Ni som har flera barn, hur länge stannade ni på BB med andra? Kommer första bli traumatiserad om jag är borta två nätter och kommer hem med en bebis?? (han är snart 17 månader)

• Sopp

Så var BF här, utan bebis dock :( Den logiska delen av min hjärna har förstås trott på en Septemberbebis hela tiden, men ju närmare man kommer destå mer övertygad blir man att den ska komma innan BF!

Ska fundera på att stanna 2 nätter som du säger mrsheinerborg. Förra gången var jag kvar 5 nätter pga jag mådde dåligt psykiskt, antagligen pga sömnbrist, så är kanske klokt att få stanna lite extra och ta det lugnare än vad det blir hemma. Min BM har iaf skrivit i journalen att jag bör få stanna så hoppas att möjlighet ges

• Sopp
    sagofröken skrev 2015-08-27 08:49:04 följande:
    BF är ju ändå en milstolpe! Födde du före bf förra gången? Det kanske står någonstans men jag blandar ihop... 

Jag hoppas att vi får stanna två nätter. Vi stannade tre nätter förra gången, jag grät mig till det eftersom jag tyckte att jag "missat" den första natten pga att jag låg ensam på uppvak med rejäl blodförlust. Men jag skulle gärna stanna så länge det går, känns det som just nu. 
    Haha nej jag födde på B+9 så det är ju egentligen helt i sin ordning att jag går över tiden även denna gång ;)  Han kanske dyker upp på min födelsedag nästa vecka

Fy jag hoppas att jag slipper något sådant, måste vara supermärkligt att gå igenom en graviditet och förlossning och plötsligt ligga ensam på ett rum?
  • Sopp

Den här bebisen flyttar sig iaf längre ner, får mer och mer ilningar i snippan nu när han sparkar och trycker. Råkade skrika rakt ut för en stund sedan under godnattsångstunden med sonen när jag fick den värsta nervklämningen hittills - det var 15 minuters sjungande (av samma sång eftersom den verkar vara det enda som faller i smaken just nu) rakt i papperskorgen!

• Sopp

Min är så liten så han fattar inte ens att en bebis är på g, tycker mest att det är roligt att pilla i naveln när jag försöker förklara :) ingen ide att försöka förklara ilningar heller med andra ord

Ang domningar så kanske jag känner något liknande. Sista veckan får jag en så sjukt obehaglig krypande känsla i primärt vänster sida av kroppen. Får typ sitta och slå på mig själv haha .. :S svårt att somna

Lycka till Liza, så spännande!! Jag är inte alls avundsjuk .. :)

• Sopp
    Mockingjay skrev 2015-08-28 10:18:16 följande:

Vad konstigt men roligt det är att läsa om era graviditeter. Här sitter jag och ammar min lille pojk som idag blir 10 dagar gammal .

Tror vi nu har kommit fram till att han heter Anton och han är så sjukt lik storebror Viggo till utseendet och totalt olik honom till sättet.

Snart kan jag få tid att dela med mig av min förlossningsberättelse, nu ska vi ut i solen med vagnen en sväng .

Lycka till med vattenavgång, förvärkar och nerver i kläm.

Hur märker man att dom har olika personligheter? Kände du det direkt?
  • Sopp

40+2 här, inget händer. Mår illa och har mycket ilningar när jag står, annars absolut ingenting! Till och med sammandragningarna och molvärken jag känt starkare och starkare har försvunnit senaste dagarna :(

• Sopp

Grattis Liza, vad roligt! Låter som en väldigt intensiv förlossning

• Sopp

Min första var 20 timmar hemma från värkstart, 10 timmar på förlossningen och 12 min att krysta, fick sy 3 stygn. Jag hoppas definitivt på en kortare denna gång då jag var heeeeelt slut efteråt, vilket jag tror bidrog starkt till att jag mådde så dåligt efteråt - jag var helt enkelt inte kapabel att ta mig till en ny liten människa

Svar på tråden BF september 2015!