• Sopp

BF september 2015!

Jag vet inte vad som är vad, mer än att när värkarna i samband med förlossning kommer så är det en helt annan känsla. Hela kroppen kändes mer med och värkarna startade i ryggen och tryckte hela vägen ner i fitty så att säga :) mina sammandragningar känns bara på framsidan av kroppen ibland kombinerat med "mensvärk", men jag gissar att det känns olika för alla som med allt annat.

• Sopp
    Feather skrev 2015-08-10 22:35:45 följande:

Jag har fått tillbaka mina dubbeslag på hjärtat, nån annan som upplever sånt? Allt blir värre när jag sitter ner, kanske beror på sittställning.

Någon som tänker på hur ni sover? Läst forskning som säger att helst ska man sova på vänster sida för blodtillförselns skull, jag vaknar dock allt som oftast på rygg..

Min BM sa att det där med sömnen var struntprat, och att kroppen reglerar det där själv! Delvis, kommer någon stor ådra i kläm så du inte kan andas ordentligt så vänder du på dig även i sömnen. Vaknar också ofta på rygg. Rent teoretiskt kan du sova på mage i nio månader men det kanske inte är så skönt ;) Jag får hjärtklappning ibland, tror att det är rätt normalt?
  • Sopp

Idag har jag packat upp babiskläder och packat bbväskan - denna gång med nappar och ersättning! Den här ungen ska minsann lära sig ta napp innan fyra månader!

Jag funderar på vad man har för ytterkläder på en nyfödd nu i början av hösten? Känns för varmt för fleeceoverall men för kallt med bara tjocktröja?

• Sopp

Jag tror att man säger att det är mest troligt att du föder 38+0 till 42+0, men barnet är färdigutvecklat och man försöker inte förhindra förlossning från 37+0

• Sopp

Jag tycker att det beror helt på vem som gör det. Min förra BM vid första graviditeten var så himla duktig på palputation eller vad det nu heter när man känner på utsidan, mjuka lätta händer. Nuvarande BM tar i på ett helt annat sätt och gräver in händerna för att känna, inte så skönt! Min bulle ligger förövrigt högt upp i ugnen ännu, så tråkigt då den här förlossningen gärna fått starta nu :( Går in i vecka 39 idag, 14(?) dagar kvar och tiden går såååå långsamt. Som att sitta o stirra på klockan i flera veckor i sträck

• Sopp

Jag var INTE beredd på hur "hands on(in)" de skulle vara på förlossningen! Kändes som att underlivet var offentlig egendom. Det värsta var när den icke föraviserade demonstrationen på vad som komma skulle när krystvärkarna började komma. Helt plötsligt hade man en arm (eller hand iaf) upp i fitty "lite såhär kommer det kännas snart!" ..ja, eller nu

Ja jag kan ju alltid hoppas på att det startar även om han inte har fixerat sig

• Sopp
    smenskelling skrev 2015-08-13 16:51:45 följande:

Vi är exakt lika långt gångna, Va på ultraljud extra idag och vi väntar en knubbig pojke på 4kg, Blir evt igångsatt på måndag (beror på om det finns plats).

Men eftersom du som jag har BF den 26 e Augusti, vad gör du inne på denna september tråd? Frågar bara av ren nyfikenhet, själv är jag aktiv i Augusti trådarna och råka snegla in här och såg ditt inlägg .

Ja eller jag kanske fuskräknar lite, har BF 27/8 men tänker att det är 14 dagar kvar :) Enligt mim uträkning skulle han komma 1a september, KUB sa sedan 28e och RUL 27e.
  • Sopp

Själv har jag börjat bli lite risig i magen och känner mig "bakis" precis som i början av graviditeten. Överanalytikern i mig ger mig givetvis falska förhoppningar på att något är på g. Om jag tittar RIKTIGT noga kan man nog ana att magen har sjunkit något också ;)

• Sopp
    lizanilander skrev 2015-08-14 10:36:40 följande:

PRECIS så skulle jag vilja beskriva mig själv också :O "bakis" liksom på nåt sätt. (har dock inte vart det på många år, men man minns ju känslan) Eller lite som att: hmm....håller jag på att bli sjuk? Extremt seg och trött, magen har sjunkit massa och det trycker på neråt. Magen var lite knas idag, men hade sammandragningar var 5:e minut igår under hela eftermiddagen, idag lite lugnare så kan ju va det som gör att magen blir knäpp :P Imorgon går sista lasset till huset vi ska flytta till så inatt av alla nätter bör bebisen verkligen inte komma! 37 fulla på söndag, men jag tror med att den stannar lite extra ;) 

Skönt att flytten snart är klar! Vi bor i lägenhet men längtar så efter hus nu. Stan är inget ställe för leksugna småkids
  • Sopp
    lördagsgodis skrev 2015-08-14 15:05:01 följande:

Vi skaffade ju höns i våras och hon vi köpte dom av sa att vi kunde förvänta oss ägg vid ca 20 veckor, nu är hönsen snart 28 veckor och jag började undra om dom alla var sterila men idag så kom sonen in med två jättefina ägg!:))

Mmm färska ägg! Kul för barnen, lillkillen här hemma älskar att hälsa på hönorna på 4Hgården
Svar på tråden BF september 2015!