BF september 2015!
Jag är bara SJUKT hungrig just nu, hela tiden. Klarar inte av tanken på asiatisk mat av någon anledning som jag annars älskar, det är väl för att det är så mycket kryddor antar jag
Jag är bara SJUKT hungrig just nu, hela tiden. Klarar inte av tanken på asiatisk mat av någon anledning som jag annars älskar, det är väl för att det är så mycket kryddor antar jag
Du märker nog vad du/ni gillar när barnet kommer. Öppna förskolan kan vara trevligt bara för att få vuxet sällskap under föräldraledigheten, jag själv hade ju ingen vän med barn så tyckte det var skönt. Vet många från föräldragruppen (som jag inte umgicks med) som inte gillade öppna förskolan och då skiter man i det :) det ger sig ska du se!
Den enda frågan jag ställde mig första två månaderna var typ "Ska jag klä på mig idag?"
Ååå nu har jag sådan namnångest! Vi hade typ redan bestämt vad lillebror skulle heta, det va bestämt redan innan vi ens hade bestämt att det var dags för en till. Men nu känns det helt fel! ..och inga namn som känns bra förutom ett enda namn som vi båda tycker är toppen och det heter min bror. Det är väl helt sjukt att döpa sitt barn till samma som sin bror? ångesten!
Har ni några bra namntips? Jag gillar namn som är "manliga" men ändå gulliga. Korta namn! Storebror heter Harry
Jag tar fyra dagar i veckan i nio månader, och sedan får min sambo ta alla lägstanivådagar i nio. Min inkomst är avsevärt högre så det skulle inte funka att jag inte plockade ut några dagar
Var hos BM igår, allt såg bra ut. Ska minska gå järntabletterna till varannan dag, hoppas det lossnar lite i magen. Vi pratade även om att jag ev får träffa en psykolog redan innan förlossningen, eftersom jag mådde så dåligt förra gången. Jag hoppas verkligen att jag kan glädjas från dag 1 denna gång, att få barn är den jobbigaste upplevelsen jag har varit med om även om det är toppen nu!
Du ligger en dag före mig rosali:) idag är det nere på 99 dagar för mig!
Jag blir ju antagligen igångsatt och jag vill ha både ryggbedövning och bäckenbottensbedövning den här gången! Vill även vara i vatten under öppningsskedet... Men jag vet ju att allt inte gått att planera sen tidigare men önska kan man ju!
Har själv aldrig fått någon förlossningsdepression men en väninna gick i kbt behandling efter hon fått sin andra och tyckte det hjälpte.
Jag har blivit klar med filten så här är en bild:)
Jag tyckte det var tråkigt förra gången att min mage syntes så sent (är ganska så lång o har en lite plufsig mage sen innan!) men nu tycker jag bara att det är skönt. Hade varit så jobbigt för min rygg att bära allt "utanpå", nu har han ju gått om plats där inne utan att sticka ut allt för mycket. Tråkigt dock att nederdelen av gravidmagen är sådär fläskmjuk så man inte får den där perfekt runda magen ;)
Sista dagen på vecka 27 idag, mycket halsbränna och foglossning men annars går det bra rent fysiskt.
Jag har börjat fundera på bärsjäl - jag har en sele hemma men den fungerar inte så bra när de är sådär pyttemå - Jag fick prova en väns sjal en gång och tyckte den var bra men omständlig att knyta. Har även sett "baby k'tan" men vet inte om den fungerar lika bra som en sjal? Finns någon sjalexpert här?