• Kingston

IVF 2015 januari - februari

Josefinehej skrev 2015-02-22 12:54:45 följande:

Men åh! Nej du ser inte i syne. Grattis! Vilken dag är du på? Jag är på RD11 med 2 dagars och har också fått ett svagt svagt plus idag! Va så nervös när jag gjorde de att jag höll på att svimma... Hoppas att de blir starkare nu ! Kram

Åh Gud så himla roligt! Tänk om det är våran tur äntligen?!
  • Kingston
    Fröken Smilla skrev 2015-02-22 13:29:43 följande:
    Jag hade det på känn! Jag tycker det ser positivt ut! Jag plussade på RD 9 ungefär lika starkt/svagt som ditt smile1.gif

Du har samma sömnproblem som jag har ju smile1.gif hoppas du slipper det snart dock, jag har inte sovit en hel natt sen ET (även sen ÄP men det var av andra skäl).

Vågar mig på ett Grattis!
    Haha ja jag hoppas också på lite sömn snart! Just denna helgen jobbar jag natt också så det är inte mkt av den varan...

Men det har aldrig någonsin känts så lätt att jobba natt som nu ;) inget ont som inte har något gott med sig!

Hoppas som sagt att det ska växa sig starkare. Kollade på testet nu (vet att man inte ska läsa av dom såhär lång tid efter) och det var väldigt tydligt nu.

Jag får kanske våga mej på ett tack också ;)
  • Kingston
    Elliie84 skrev 2015-02-22 15:52:59 följande:

Både testet från igår (det vänstra) och idag syns ju tydligare nu, men det kanske man inte ska titta på eftersom man inte "ska läsa av efter mer än 30 minuter"??!

Vad tror ni? Är plus alltid ett plus?

Hej, välkommen och grattis! Kul att ha dig med på tåget :)
  • Kingston
    Elliie84 skrev 2015-02-22 19:33:48 följande:
    Tack så hemskt mycket :) Har overklighetskänsla och tror inte på det riktigt. Hur känns det för dig?
    Jag lever nog fortfarande i någon slags förnekelse... Att det liksom inte har hänt mig! Jag är glad men ändå inte på något konstigt vis... Antagligen för att man inte vågar tro?

Jag känner inte ett skvatt! Men jag tar det också som positivt precis som Josefinehej.

Jag har haft tusen symptom de gånger jag inte vart gravid, och med ett utomkveds i bagaget, så känns det bara bra att inte känna något alls. För känningar är för mig = dåligt :S
  • Kingston
    lisodan skrev 2015-02-23 00:39:33 följande:
    Jag frågade samma sak för jag hade så väldigt mycket äl sekret dagarna innan äggplock. Men de sa att det behövde jag inte oroa mig för. Men bättre om du frågar kliniken om du är orolig, för jag vet inte om det KAN hända. Vet bara att de sa att det är vanligt med mycket äl sekret innan äggplock och att jag inte skulle oroa mig.
    En vän till mig råkade tyvärr ut för detta... Äggen på höger äggstock hade redan släppt när det var dags för äggplock.

Men det är väl som med allt annat i den här svängen? Alla är olika och resultaten blir olika varje gång.
  • Kingston
    Lisa 236 skrev 2015-02-28 17:57:46 följande:

Hej i morgon den 1 Mars är det åter dax för oss för återföring...... Denna gång blir vår 14:e. Av de 14 gångerna har vi varit gravida 10 men har slutat med missfall eller ofostrig graviditet. men vi ger inte upp utan HOPPAS på att detta är vår lyckogång smile1.gifLycka till ni alla andra.... Kram

Jag önskar er alla lycka denna gång! Det måste bara vara eran tur nu!
  • Kingston
    Velveteen skrev 2015-03-02 21:42:00 följande:

I dag hade vi vår återföring av en blastocyst! Det kändes bara bra under ingreppet. Men nu på kvällen känns det som att det hugger och krampar i livmodern. Är det inte lite tidigt att få några symptom.... Det kan ju vara Lutinuset som spökar tänker jag. Hade någon av er ont samma dag/kväll som återföringen?

Vågar nog påstå att det är lutinuset som ger dig sådana symptom. Många känner av kramper och mensvärksliknande smärtor...

Hoppas det ger med sig snart och lycka till med "blastisen" :)
  • Kingston
    Smillan83 skrev 2015-03-03 05:22:07 följande:

Nu har vi äntligen fått tid för fösta besöket på IVF kliniken! Känns spännande, speciellt då man läst så mycket här vad som väntar en!

Har ett par frågor!

Startar man alltid sprutbehandlingen/sprayningen i samband med en mens? Är rädd att jag precis kommer att ha haft min mens när vi kommer dit och har inte mens så ofta då jag är PCOare. Hur gör man då?

Och vad är det soma avgör om vi kommer att få gå korta- eller långa protokollet?

Vore jätteglad om nån tog sig tid å svara!

Kul! Vilken klinik blir det?

Jag gissar att du kommer få gå långa protokollet om du har "så allvarlig" pco.

Vid korta protokollet påbörjar man behandling 2-3 dagar efter mensstart och den långa varianten påbörjas ca två veckor före det (tror det är så, någon får gärna rätta mig om jag har fel).

Din klinik bör ha en hemsida med all info annars finns det flertalet andra kliniker som har och där finns all info att läsa.
  • Kingston
    Smillan83 skrev 2015-03-03 12:31:08 följande:
    Vi ska gå på IVF kliniken i Umeå! Läkaren vi ska ha heter Leif Hägglund och är gästläkare från en IVF klinik i Öresund!

Någon som haft honom?

Varför tror du att jag hamnar på långa protokollet, är det vanligt att PCOare får köra det?
    Okei. Jag håller själv till nere i Gbg så vet inte så mkt om klinikerna i Norrland.

Jag ska inte svära på att du får gå det långa protokollet ;)

Men det är den allmänna uppfattningen jag har fått, att PCOare prövar långa protokollet först, för att sedan prova korta om det inte funkar...

Men jag hoppas du slipper långa! Tyckte korta var långt nog ;)
  • Kingston
    Smillan83 skrev 2015-03-03 13:37:38 följande:
    Ok, då är det väldigt olika vilket man hamnar i! Får helt enkelt vänta och se!

Har ögglissning nu, så kommer mensen kommer precis ha tagit slut när jag kommer på läkarbesöket!

Undrar om man jan få köra igång direkt ändå eller måste vänta till nästa mens!

Hur har ni gjort?
    Ska du köra korta programmet bör du få vänta till nästa omgång... Den behandlingen börjar som sagt på dag 2-3 i menscykeln.
  • Kingston
    89Madeleine skrev 2015-03-16 21:12:02 följande:
    Ledsen för din skull :( :(

Fick också missfall för 2 veckor sen :( så fruktansvärt jobbigt :(

Vi håller tummarna för oss nästa gång! Kram
    Tack...

Ja just nu känns livet bara grymt, grått och orättvist.

Kanske blir det våran tur tillslut.
  • Kingston
    Flaxkatten skrev 2015-03-17 08:57:15 följande:
    Hej tjejer, stackars stackars er att det sket sig! Hur långt hade det gått och hur märkte ni missfallet? Jag är så orolig för att mitt inte ska hålla hela vägen...
    8:e veckan.

Kände att det var kört redan när jag vaknade på morgonen... Kan inte sätta fingret på vad det var men jag bara kände det i hela kroppen. Ville tagit ett gravtest men hade inget hemma så struntade i det....

Sedan på eftermiddagen kom det blodblandade flytningar. Åkte in till Gyn och fick mina misstankar bekräftade...

Känns så jäkla tungt. Vet inte riktigt hur jag skall orka fortsätta eller hur man får tillbaka hoppet och tron på att det en dag kommer att fungera.
  • Kingston
    Flaxkatten skrev 2015-03-17 13:00:09 följande:

Fy fasen Madeleine och Kingston. Och så sent Kingston! Då hade du varit på ultraljudet och sett hjärtat väl? Att man aldrig kan få andas ut smile4.gif Förstår att det är jättetungt att fortsätta. Kram till er

Nej jag skulle på ul nästa vecka (pga semesterstängt på kliniken)... Så på sätt och vis var det skönt att jag slapp se något hjärta ticka. Det hade bara eldat på sorgen ännu mer.

Jag är väldigt dåligt uppdaterad här (sorry).

Hur går det för er och var befinner ni er?

Just nu funderar vi på hur vi ska fortsätta, men vi har 2 frusna embryon att tillgå.

Någon här som gjort FET och har lite hopp att ge mig?
  • Kingston
    misame89 skrev 2015-03-19 19:09:05 följande:

Okej men hur ska jag veta om det blir rätt ? Hur långt in sitter tappen ? Hela grejen kan man ju inte köra in för slidgången e ju inte helt rak utan blir ju en böj uppåt lr vad man ska säga

Stoppa bara in den så långt som känns bekvämt. Så länge tabletten stannar kvar där inne så behöver du inte bekymra dig över dess exakta position :)
  • Kingston
    Velveteen skrev 2015-03-27 07:39:39 följande:

Hej på er igen! Jag se att ni kämpar på med era behandlingar eller misslyckade behandlingar och jag hoppas att ni som behöver orkar ta nya tag. Jag ska börja nästa behandling (sprutorna) trots att vi är på resa en vecka i maj. Jag hoppas att jag inte svullnar upp mer än förra gången. Nu tänkte jag att kroppen skulle ta en paus och det kändes bra de första dagarna nu när jag har ägglossning, men sen fick jag mycket mer ont i livmodern än vad jag brukar ha. Undrar om det beror på allt kroppen utsatts för. Är molande värk, någon som känt samma efter misslyckad ivf?

Härligt med lite resande! Ska också iväg en runda i maj och kommer med största sannolikhet missa chansen för FET då tyvärr... Men känner att vi verkligen behöver komma iväg lite på tu man hand och reparera psyket så vi får stå det kastet.

Nu fick jag visserligen missfall efter vårt misslyckade ivf-försök så det kanske är lite annorlunda (?) men jag har molvärk till och från hela tiden. Har fått det kontrollerat och man hittar inte orsaken... Men jag vet med mig att jag har endometrios (har visserligen inte haft några större bekymmer med det tidigare) så det spekuleras i att det kan vara sammanväxter (stavning?) som spökar.

Skulle kanske kunna vara så i ditt fall också? Det är, vad jag förstår, väldigt vanligt!
Svar på tråden IVF 2015 januari - februari