• Kingston

IVF 2015 januari - februari

MadArp skrev 2015-02-15 06:21:25 följande:

Rad 13 gravtest visar negativt och jag blöder.. Mailade precis kliniken för att höra vad som händer nu!! Tomhet!

Beklagar :( fy va tungt! Att livet ska vara så orättvist <3

Jag hoppas dom har en bra plan för dig nu!
  • Kingston
    Kakan1976 skrev 2015-02-15 05:11:23 följande:

Ja!!! Inte sovit många timmar inatt men det får det vara värt. phpxNwepS64778.jpg

Stort grattis till dig kakan!!
  • Kingston

Någon som har något förslag på hur man kan göra själva gravtestet lite "speciellt"?

Vi har testdag på sambons födelsedag och jag nojar för det där lite... Om testet visar negativt känns det som om det kommer förstöra hela dagen (men inte mkt jag kan göra åt det tyvärr).

Men om det är positivt så blir det ju världens bästa present ever! Så då hade jag velat presentera det på ett lite roligare sätt.

Typ slå in testet i fina snören, men det känns inte tillräckligt storslaget haha...

Så har ni några roliga förslag? :)

• Kingston
    bubbelfisk7 skrev 2015-02-15 12:33:10 följande:

Hej alla. Nu har Jag läst igenom hela tråden och har mycket att säga så detta blir nog ett långt inlägg... Men grattis till alla som lyckas och övriga kämpa på! 18 äggblåsor varav 3 ägg varav 1 fint som nu är inne i mej......

Är 34 år på ruvdag 11 om man räknar med insättningsdagen. Testade imorse o det blev neg. Liten stund efter kom en svag svag rosa flytning men nu inget mer, så jag fortsätter att hålla andan tills ta som är 23/2. Lång historia kort. Första ivf med icis insättning. Försökt få hjälp tidigare men vägt för mycket så efter en gbp operation för 4 år sen med en nu total viktminskning på 50 kg är vi nu på väg! Blev stoppad på vägen när jag nått bmi 35 och fick påbörja tester på kvinnokliniken som sen sa stopp för vidareremissen till rmc, där gällde bmi 30! Bara att kämpa vidare då med det. Kan tillägga att jag och min man försökt i 14 år!!

:( Hade tänkt lägga mej i ett bad nu för att slappna av men såg att vissa fått till sej att man inte ska det de första 14 dagarna (som jag inte hört nåt om) så nu vet i hundan om jag vågar... Enligt mensappen skulle mensen ha kommit för 5 dagar sen någon som vet om den fortfarande följs rätt efter allt micrande i kroppen eller senareläggs den?? Blev mycket det här men fråga på om ni undrar över nåt!

Frågade våran läkare igår om det där med bad... Han sa att det var helt ok att bada badkar men att man skulle undvika "spabad" och bubbelpooler.

Du verkar ha haft en riktigt kämpig tid bakom dig! Jag hoppas att det snart är din tur att få mysa med en liten bebis <3
  • Kingston
    mom2012 skrev 2015-02-15 09:40:25 följande:

Jag hade nog tagit testet i smyg på morgonen. Vi ger frukost på sängen här, så om ni gör samma så kunde du ha ljus kaffe tårtbit/macka o ett gravtest som bonus om det är plus :)

Eller så slår du in det i en paket ;)

Tack för tipset :)

Jag går upp som väldigt mkt tidigare än honom så jag känner mig lite dum när jag måste väcka honom så tidigt....

Men i det läget är jag nog förlåten ;)
  • Kingston

Usch vad mycket tråkiga nyheter här inne. Beklagar verkligen till er som misslyckats ännu en gång :(

Känner mig riktigt ledsen... Ska det verkligen få vara såhär orättvist?

Känner att ångesten börjar krypa på mig också... Har hela tiden varit så förhoppningsfull men nu känns det som om jag vill att tiden ska stanna och stå still! Jag vill inte veta om mensen är på gång eller inte... Fy för det här!

• Kingston
    Josefinehej skrev 2015-02-16 13:37:00 följande:

hej alla ivf-vänner! Många tråkiga besked dem senaste 2 dagarna här nu känner jag.. kämpa vidare <3

Själv ringde jag till huddinge för jag behövde ha mer lutinus. Då passade jag på att fråga om hur det hade gått med mina 2 ägg som skulle vidareodlas/frysas. Och inga hade klarat sig till frysen :( det känns inte alls bra.Varför skulle just det ägget jag har fått tillbaka klara sig? usch vad ledsen man blir, men får inte ge upp än antar jag...

kram

Ja det är väldigt mycket tråkigheter här inne just nu :(

Jag fick ju tillbaka min blastocyst i lördags så vi är väl på samma stadie antar jag? Har ingen aning om hur man räknar ruvdagar och sådär med blastocyster... Känner mig som en riktigt nybörjare!

Tråkigt att ingen klarade sig till frysen.

Men det behöver inte betyda att den du har fått inte klarar sig... Du har ju trots allt fått tillbaka den som sett bäst ut och de klarar sig dessutom bättre i din livmoder än i en inkubator. Så ge inte upp ännu. Du kan ju inte överge mig hehe ;)
  • Kingston
    89Madeleine skrev 2015-02-16 16:04:56 följande:

Hej!

Jag hade insättning av ett fint ägg i fredags, så jag ruvar nu för fullt.
    Räknas det som ruvardag 3 eller 4 idag för mig då?
    Räknar man insättningsdagen som ruvardag 1?

Testdag 1/3

Jag hoppas att vi får se massa plus här snart :)
    Själv är jag så nervös att jag spricker!

Då är du på nästan samma stadie som mig och "Josefinehej" :)

Vi är också väldigt nervösa! Vi håller tummarna för att det går vägen för oss nu!

Idag har jag haft lite molvärk till och från, spec. på höger sida av någon anledning.

Hur ska det här sluta?!
  • Kingston
    Josefinehej skrev 2015-02-16 17:50:08 följande:

Vad kul "89madeleine" så ja då är vi 3 väldigt nära varandra :) heja dig också!

jag har också haft lite molvärk idag men ytterst lite, knappt märkbart. Senaste gången jag var gravid kände jag ingenting innan BIM men alla andra år/månader man inte va gravid kände man Huuur mycket som helst så jag vet inte om jag "vill" känna något :) kroppen fuckar upp mitt huvud (och googlingsfingrar)

Haha! That's me!

Kände ingenting de andra två graviditeterna (förutom den sista som slutade med utomkveds) så jag vill inte heller känna av ett skit! Men precis som du beskriver så har jag haft 372538 symptom på graviditet alla dom andra gångerna då jag inte ens varit i närheten av en!

Google har jag lagt ner för det verkar ändå aldrig stämma. Rätt skönt att slippa det iaf...
  • Kingston
    Josefinehej skrev 2015-02-17 11:37:31 följande:
    jag vill också va meeeeeed 

;)
    Jag också... Väntan är oändlig!!!
Svar på tråden IVF 2015 januari - februari