• Kingston

IVF 2015 januari - februari

Josefinehej skrev 2015-02-09 11:31:37 följande:
    detsamma! Jag fick ut 6 stycken ägg, jag antar att det är okej!:) Nu väntar jag tills på onsdag för återinföring :)
    6 är iallafall mer än 0 :) hände min kompis att hon inte fick ut några alls. Snacka om besvikelse!

Själv får jag (förhoppningsvis!!!) inte komma in förrän på lördag för återföring.
  • Kingston
    Kakan1976 skrev 2015-02-09 13:43:25 följande:

Usch, jag fick besked om att inga embryon kunde frysas idag. Jag hade odlat vidare de tre som blev över. Jag har satt tillbaka två jättefina, RD 4 idag, men det hade varit så himla skönt att ha något till frysen. Blev jättebesviken nu.

Förstår din besvikelse! Jag är nog mest rädd för att frysen ska bli tom än vad jag är för att inte lyckas bli gravid denna omgången...

Men upp med hakan! Förhoppningsvis behöver du inte dom där som skulle till frysen :)
  • Kingston
    Josefinehej skrev 2015-02-09 17:24:15 följande:
    oj, kan inte ens tänka mig hur det skulle kännas.. så man får absolut vara glad och tacksam för allt över 0! Jaha okej, egentligen förstår jag inte vad som är bäst? 2 dagars odling eller 5? Vart gör du din IVF?
    Nej vi försökte få svar på det men det var väldigt diffust. Men vad vi förstod så är 5-dagars att föredra. Om de har klarat sig så länge verkar de vara större chans att de "överlever".

Men samtidigt är det större risk för att man inte får någon till frysen... Så ja vet inte heller vad som är bäst. Gör bara vad jag blir tillsagd typ ;)

Vi får hjälp utav Carlanderska
  • Kingston
    Josefinehej skrev 2015-02-10 08:02:22 följande:
    men om det är mindre chans att äggen klarar sig till blastocyst.. är det då mindre chans att en 2 dagars överhuvudtaget överlever? Eller är det just tiden över 2 dagar som äggen inte klarar av utanför kvinnan, att dem "mår bättre/klarar sig bättre" i kroppen? Kanske låter rörigt men du förstår vad jag menar ? :)
    Ja dom förklarade att om man har under 5 st ägg (nedre gräns för Carlanderska, men alla kliniker har sin gräns) så vill dom hellre återföra dag 2 eller 3 då dom tror att dom klarar sig bättre inuti livmodern än i ett "odlingsskåp".

Så att långtids odla är mer riskabelt då man riskerar att inga ägg överlever så länge, men om de gör det så anses dom ha mycket större chans att leda till en fullgången graviditet.

Så det är klart jag skulle bli glad om jag lyckas få tillbaka en 5-dagars blastocyst, men samtidigt skulle jag bli galet besviken om jag inte får någon alls till frysen!
  • Kingston
    CB1982 skrev 2015-02-10 18:33:25 följande:

Hej!

Idag har jag tyvärr börjat blöda så är väldigt nere.

Vi har inte råd med fler försök nu så antingen får vi spara i 2-3 år eller bara acceptera att vi inte kan få barn ihop.

Hoppas att det går bättre för er andra <3

Beklagar verkligen! Känner verkligen med dig <3 vi har inte heller råd med fler ivf:er om vi inte får något till frysen den här vändan... Så jag förstår verkligen!

Skickar några varma och goa kramar :(
  • Kingston
    lisodan skrev 2015-02-10 18:22:01 följande:

Tack! Ja, synd att min man inte var med och såg det lilla hjärtat. Men får hoppas att han får det i nästa vecka smile1.gif

Härligt att det finns vissa ljusglimtar i alla mörka tankar! Grattis till det lilla hjärtat :)
  • Kingston
    Josefinehej skrev 2015-02-10 19:41:30 följande:

När började alla med lutinus? Till mig har dem sagt samma dag som återföring men ska man då börja på morgonen den dagen eller efter återinföringen??

Tänkte också fråga om lutinus.

Jag skulle börja ta det dagen efter äggplock, 3 ggr om dagen.

Men det är verkligen det äckligaste jag varit med om! ÄCKELVARNING:

Men hur länge ska man stå ut med den här skiten? Man får ju dom vidrigaste flytningarna i mannaminne! Ser ju ut som om man tappat en risifrutti "down there"... Jag lär ju leva i celibat tills dess att jag själv kan gå på toaletten utan att kräkas lite av åsynen!
  • Kingston
    langtarefterbarn78 skrev 2015-02-10 20:30:00 följande:

Vi ska köra fet nu i feb. Det är syskonförsök. Kan jag haka på gruppen, eller är det mest ivfare här?

Häng på här! Det är ett gött gäng att älta hos :) välkommen!
  • Kingston
    Linda8110 skrev 2015-02-10 21:41:00 följande:

RD 13 idag med 2-dagars och mensen började nu på kvällen. Tredje gången gillt blev ingen succé. Tråkigt... Bryta ihop lite och sedan nya tag!

Tråkig läsning! Men blev ändå glad av att du håller huvudet högt och kommer igen! Heja dig!
  • Kingston
    langtarefterbarn78 skrev 2015-02-10 20:45:29 följande:
    Tack! Låter bra att älta med ett gött gäng ???? vi fick vår son i jan 14. Först ett avbrutet ivf-försök och sedan lyckades vi andra gången. Gonal f 225. Tre blastisar. Imorgon tar jag ägglossningsstimulerande tabletter. Sedan ägglossningsspruta, otrivelle och lutinus. Håller med Lutinus är som stinkande risifrutti! Men det är värt det. Hoppas på på många plus i tråden! Vi har både manlig (lägre motalitet) och kvinnlig faktor (pco). Jag är 36 år.
    Härligt att få lite levande bevis på att det faktiskt funkar ;)

Vilken klinik går du på? Och hur många ägg hittade man då sonen blev till?

Hur länge tar man lutinus?

Många frågor blir det ;P
Svar på tråden IVF 2015 januari - februari