-
Vilken spännande och jobbig väntan! Lutinus är blääää! Värsta jag varit med om. Sååå skönt när jag gör frysförsök och slipper dem.Velveteen skrev 2015-02-27 13:00:33 följande:Håller tummarna för er som nyss plussat! För vår del så blev det inte som det var sagt från början för alla fem ägg blev befruktade och de körde långtidsodling på dem, så återföring/ET blir först på måndag. Usch vad jag är nervös, gå och vänta hela helgen, hoppas att de klarar sig till måndag! Lutinustabletterna och jag går inte så bra i hop, blir uppsvälld och får kramp
-
Lycka till! Får du något som ska motverka missfallen? Typ Trombyl?Lisa 236 skrev 2015-02-28 17:57:46 följande:
Hej i morgon den 1 Mars är det åter dax för oss för återföring...... Denna gång blir vår 14:e. Av de 14 gångerna har vi varit gravida 10 men har slutat med missfall eller ofostrig graviditet. men vi ger inte upp utan HOPPAS på att detta är vår lyckogång Lycka till ni alla andra.... Kram
-
Åh vad bra! Hur funkar det där med intralipiderna? Jag är sugen på att testa, men hur påverkar det din kropp? Mår du dåligt av det? Hur, när och var tar du det?Lisa 236 skrev 2015-03-01 17:40:47 följande:Hej å tack... ja jag får prednisolon, intralipiddropp och trombyl och vanlig crinone... så en hel del alltså )
-
Pengar är inga problem om det funkar! Vi får vår IVF gratis genom landstinget. Jag har en kompis som skrivit över ett par påsar intralipider på mig (hon ska inte använda dem) så jag funderar på om jag ska använda dem eller inte. Får ringa Sophiahemmet någon dag och fråga vad de tror.Lisa 236 skrev 2015-03-02 08:51:48 följande:Hej igen Nja man känner inte så mycket av dom igentligen.
Jag får lite frossa av dom samma kväll som jag fått dom inget annat.
Dock är de svåra att få utskrivna desutom måste man få någon som ger det i och med att det är dropp med kontroller mm. och det är dyrt.
Själva medicinen kostar bara drygt 100 på gång (det går inte på högkostnadskortet) Men de som ger droppet sen tar 1500kr per gång. och man ska ha en massa. Man börjar första 2 veckor innan insättning sedan runt samma dag du återför sedan var tredje vecka minst till vecka 20 om inte längre. så blir en del pengar.
Bor i Linköping och hittat en läkare som ställer sig bakom detta men hon tar inte nya patienter just nu. Och de som adminestrerar själva droppet är Cordinator i Linköping men de kräver en läkare som står bakom det hela. -
Om du ej har mens varje månad så gissar jag att du får köra det långa protokollet, men som sagt var så visar det sig :) Blir det korta så är det bara att invänta nästa mens. Har du lämnat alla blodprover osv innan?Smillan83 skrev 2015-03-03 13:37:38 följande:Ok, då är det väldigt olika vilket man hamnar i! Får helt enkelt vänta och se!
Har ögglissning nu, så kommer mensen kommer precis ha tagit slut när jag kommer på läkarbesöket!
Undrar om man jan få köra igång direkt ändå eller måste vänta till nästa mens!
Hur har ni gjort? -
Ja det är normalt :)misame89 skrev 2015-03-05 07:11:30 följande:
Hej ! Började med gonal-f igår är det någon som vet om det är normalt att det läcker ut en droppe när nålen dras ut trots att man gör enligt beskriving alltså håller in den i 10 sek och drar ut sakta sen ?
-
De två första återföringarna fick jag mens på dag 11 respektive dag 9. Men då var min lutealfas ur fas pga alla hormoner. Den sista gången (nu när jag fick tidigt missfall) så var fasen återställd igen och mensen kom på dag 14.
-
Mitt inlägg var svar till Sanla.
-
På de flesta kliniker jobbar men ej så. I sådana fall fryser de ner de ägg de plockat från dig och så får ni befrukta senare. Risk finns ju då att äggen ej klarar upptining. Men ring er klinik och kolla. Personligen kan jag känna att jag aldrig skulle vilja genomgå äggplock utan min partner. Dels för att det var väldigt jobbigt (för mig) under själva processen men även efteråt när man behöver hjälp då (i alla fall jag) hade väldigt ont. På Huddinge, där vi går, sa de innan att båda parter ska vara med. Har du börjat med sprutorna?Ulri skrev 2015-03-08 02:11:10 följande:
Kan man använda fryst sperma för ivf? Fick precis veta att min kille antagligen är borta med jobbet när jag har äggplock. :( Kan han lämna sitt prov innan???
-
Alltså jag blir TOKIG! Efter missfallet har jag nu blödit över 3 veckor!!! De senaste 5-6 dagarna har det bara kommit småskräp så jag har ju trott att det är över men nu kommer det mer och mer igen och idag är det lika mycket som vid mens. Har dessutom ont över äggstockarna. Läkarna sa att denna mens kommer ju skjutas upp eftersom det ej finns något att blöda ut. Skulle det vara vanlig mens är den dessutom 5 dagar tidig.
-
Jag var där för 1,5 vecka sedan och kollade och då sa läkaren att det såg fint ut samt att jag borde sluta blöda typ då för det fanns nästan ingen slemhinna kvar alls.Kakan1976 skrev 2015-03-08 08:31:40 följande:Har de kollat så att det inte är något kvar som blöder? Det verkar dessvärre rätt vanligt...
-
Ja och jag har himla ont också. Vi tar en sväng till gynakuten idag för att se vad de säger. Lika bra att lyssna på vad läkaren säger för en gång skull hahaKakan1976 skrev 2015-03-08 12:07:02 följande:Ok bra. Men jobbigt att det inte verkar vilja sluta blöda :(
-
Beklagar att det ej blev något denna gång. Sprutor ska gå bra att ha med sig på flyg om man har ett signerat läkarintyg med sig. Tänk dock på att många sprutor måste förvaras i kylskåp och kan ej vara utanför för länge. Dessutom bör man ju gå på kontroller under spruttiden så ska ni vara borta mer än 1v så kanske det inte är en sådan bra idé?Velveteen skrev 2015-03-11 08:19:14 följande:
Verkar som det blir ett minus för mig med, mensvärk, blodiga flytningar och inget plus. Vi har nog inget i frysen, de hörde aldrig av sig och meddelade hur det gick med de halvskruttiga som de odlade vidare, men jag tolkar det som ett nej. Jag vet inte när nästa försök blir för oss. Vi har en typiskt nog en semesterresa sedan länge inplanerad och betald i maj så den krockar med det här. Tror inte vi hinner innan dess. Jag vet inte om man får ta med sig sprutor på flyget i handbagaget... Sen hinner vi inte innan sommaren och kliniken stänger. så blir väl till hösten. Jag kommer leta upp en ny tråd då, beroende på vilken månad det blir. Skriver jag inget mer så pausar vi till hösten, tack för tips och råd och lycka till alla!